Har du drabbats av mc-förare som kört för fort? Hur ska problemet lösas?

Hej!

När allt känns nattsvart så blixtrar det till på Aftonbladets forum:

Citat från AB´s forum inlägg med rubrik: Attityd

Jämför svenskarnas mc beteende med andra länder.
I sverige är det så jätte viktigt att ha många hästkrafter och stor motor= Prestige! Det måste se så väldigt coolt och häftigt ut när svenskarna ska ut och åka.
Ganska fånigt egentligen. Man klarar sig ju lika bra med en mindre maskin. Ta Thailand som exempel, där åker alla omkring på små 125 kubikare, de tar sig fram från A till B utan prestige, de har inget behov av att åka omkring och visa upp sig.

Tillverkarna känner såklart till de olika ländernas böjelser och utrustar hojjarna därefter, de ytliga svenskarna ska ha avskalade monster med många kubik att leka med.

Dax för en attityd förändring i sverige.

/ Slut citat.

Thailands trafik som modell för svensk trafik , sug på den ni!

/ Anders

Den som reflekterar det allra minsta förstår att VI motorcyklister, som kollektiv, ordnat den här debatten alldeles själva.
Vi vet förstås att trafiken inte är någon jäkla lekplats och att varje ansats till att använda landsvägen som räjserbana och tivoli kommer att dra jävulen själv på oss.
Bara att beklaga eländet för den skötsamma massan och förbanna de vildsinta outlaws som snickrat ihop omvärldens hat.
Kan inte tycka annat än att vi förtjänar det mesta som anförs emot oss....
Nu är du ute och cyklar! Hur kan du i ena meningen påstå att vi motorcyklister som kollektiv ordnat det för oss för att i nästa hävda att problemet ligger hos "outlaws" som förstör för den skötsamma massan. :confused: Du får väl för f-n bestämma dig:huvet
Dessutom är det ju nu så att det inte spelar någon roll hur skötsamma vi är. Olyckorna har ökat därför att antalet motorcyklister har ökat. Hade man kunnat förvänta sig något annat? Hur ska olyckstalen kunna minska eller ligga kvar på samma nivå när antalet trafikanter ökar??
Men det verkar vara vad NTF och andra idioter kräver. Dessutom, finns det någon människa som på fullt allvar tror att det finns någon rimlig metod att komma åt de rötägg och vildhjärnor som betraktar vägarna som sin racingbana och mottrafikanterna som rundningsmärken?
Tänk för efter för tusan!
Problemet är att NTF mfl puckon har gjort gemensam sak med vissa journalister och bestämt sig för att svartmåla oss motorcyklister. Kritiken som anförs mot oss som kollektiv är helt proportionslös och stödjer sig på en fullkomligt pervers tolkning av olycksstatistiken.

Nu är du ute och cyklar!
Tänk efter för tusan!
Problemet är att NTF mfl puckon har gjort gemensam sak med vissa journalister och bestämt sig för att svartmåla oss motorcyklister. Kritiken som anförs mot oss som kollektiv är helt proportionslös och stödjer sig på en fullkomligt pervers tolkning av olycksstatistiken.

Äpplen å päron....damn right... :huvet :huvet :huvet

Som sagt för 100045-gången. Trafikförsäkringen har INGET med hojens värde att göra.

Sant det, det var helt irrelevant... det jag menar är att trafikförsäkringen är tillräckligt dyr som den är... höjs det mer så kommer folk att köra oförsäkrat, vilket kommer att leda till onödigt många individuella ekonomiska tragedier...

nu kommer nån torrboll garanterat att skrika högt och ljudligt, att om man inte håller sig till lagen får man ta konsekvenserna å bita den sura tjuren i hornen...

3132557 Hej!

När allt känns nattsvart så blixtrar det till på Aftonbladets forum:

Citat från AB´s forum inlägg med rubrik: Attityd

Jämför svenskarnas mc beteende med andra länder.
I sverige är det så jätte viktigt att ha många hästkrafter och stor motor= Prestige! Det måste se så väldigt coolt och häftigt ut när svenskarna ska ut och åka.
Ganska fånigt egentligen. Man klarar sig ju lika bra med en mindre maskin. Ta Thailand som exempel, där åker alla omkring på små 125 kubikare, de tar sig fram från A till B utan prestige, de har inget behov av att åka omkring och visa upp sig.

Tillverkarna känner såklart till de olika ländernas böjelser och utrustar hojjarna därefter, de ytliga svenskarna ska ha avskalade monster med många kubik att leka med.

Dax för en attityd förändring i sverige.

/ Slut citat.

Thailands trafik som modell för svensk trafik , sug på den ni!

/ Anders
:rofl

young-couple-on-motorbike-AJM5F2.jpg

Way to go. Nu vet jag hur jag ska klä mig till helgens bombande.

Drabbas ofta av detta hemska fenomen och jag blir lika förbannad varje gång ................................VARFÖR TOG JAG INTE HOJEN

Kompleterande bild på uppgraderad moppe m barnstol. (Thailand)

Bifogat

• Barnstol.JPG
    Barnstol.JPG
    68.6 KB · Visningar: 72
"Förra veckan var det en som kom körande rakt emot mig, mot mötande trafik. Jag tutade och bromsade, han satte upp långfingret och brände förbi på mittlinjen."

- Min hjälte !

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...