Har du crashat i samband med uiilning?

Har du crashat i samband med bakhjulning?

• Antal röstningar
    0
JOTACK ! en ofrivillig sådan.... eller snarare mer en backflip :P vänstra gummihandtaget släppte under en accerelation (stavning?) varav det vart full häng på gasen :P det slutade med en bekanskap med vajjer räcket... = massa skruv å platta i kroppen ....
ej återhämtad än :(

il be back ;) .....somtime

Var riktigt(!) när en gång gång när polarn missuppfattade mig, och körde in framför mig när jag kom på slangen. Förstår fortfarande än i dag inte hur jag lyckades undvika att krascha. Men jag låg med ena knät under vänster fotpinne innan jag lyckades "studsa" upp igen.. :va

Fick till ett foto på när en kompis visar sig på styva linan på cross också.. Gissa vad som hände sekunden efteråt?? :D

EDIT: Till hans försvar ska jag väl säga att trottel-locket hade vibrerat upp, så han fick gashäng när han drog upp på slangen.. :näsblod

Bifogat

• oups.jpg
    oups.jpg
    110 KB · Visningar: 115
Last edited:
uiillla

Var riktigt(!) när en gång gång när polarn missuppfattade mig, och körde in framför mig när jag kom på slangen. Förstår fortfarande än i dag inte hur jag lyckades undvika att krascha. Men jag låg med ena knät under vänster fotpinne innan jag lyckades "studsa" upp igen.. :va

Fick till ett foto på när en kompis visar sig på styva linan på cross också.. Gissa vad som hände sekunden efteråt?? :D

EDIT: Till hans försvar ska jag väl säga att trottel-locket hade vibrerat upp, så han fick gashäng när han drog upp på slangen.. :näsblod

hmm zx9r växlade mellan 1an till 2an grus på vägen och voaila där sitter man på arslet och ser bågen gå med sidan först i backen kostade 1 ny generatorkåpa och 1 ny stator och 1 ny styr ände ca 2500 :huvet surt sa räven:D nää på det igen bara

Har slagit över 2 gånger i 150-160 på trean med två olika hojar, båda gångerna på Gotland. 06 och i fjol. Ena gången i Jeans, tshirt, sneakers och inga handskar. Andra gången hade jag jalafall jacka... Det gick jättebra båda gångerna.

Sen har man ju hyvlat omkull på isen några gånger men det räknas inte.

Balanserade på 4an i 120, råkade dra i 5an. Hann inte reagera utan gjorde en tolva och trillade av...mitt framför Billisten jag precis kört om....på bakhjulet :D Ny växelförare för 514 kronor :tummenupp

Tar vi IF som ex av ett försäkringsbolag så står det tydligt under villkoren:

– Försäkringen gäller endast om försäkringstagaren är samma person som fordonets verklige ägare och huvudsaklige brukare. (Skenförsäkring avklarad)

– Försäkringen gäller inte om du, eller någon annan med din tillåtelse, använder försäkrat fordon och
a. föraren gör sig skyldig till rattfylleri
b. föraren inte har det körkort/förarbevis eller den ålder som krävs
c. fordonet används trots att körförbud meddelats
d. fordonet används under tävlingsliknande former t.ex. street race, stuntliknande
övningar som hopp på ramper, volter och liknande
eller på inhägnat tävlingsområde
e. fordonet tagits i anspråk av militär eller används i polisiär verksamhet.

– Om du skulle orsaka ett försäkringsfall, avsiktligt eller genom grov vårdslöshet, så kan ersättningen minskas med ett särskilt avdrag. I vissa fall lämnas ingen ersättning.

En försäkring är till för att täcka ekonomiskt bortfall vid en OLYCKA. Inget billigt sätt att klara sig undan lekar samt olagliga handlingar. Bara för att man tecknar en försäkring går man inte fri, utan det är två parter som har rättigheter SAMT skyldigheter mot varandra. DU som försäkringstagare har godkänt de villkor som FB ställer på dig som försäkringstagare, och då ska man inte komma med lögner när man inte uppfyllt villkoren.

Jag tror faktiskt inte jag har någon sådan klausul i min försäkring (Bilsport & MC) men har å andra sidan inte heller kollat. I princip håller jag också med dig och bakhjulskörning brukar ju bedömas som vårdslöshet i trafik som jag förstått det med dig. Dock, ska man hårdra det så skulle ju isf inte försäkringen gälla om man kört av vägen när man kört för fort och kör av vägen heller. Tror inte så värst många säger till sitt försäkringsbolag att de låg i dubbla tillåtna hastigheten när de gick av vägen, eller avstår att ta skadorna på sin försäkring av den anledningen.

Tycker mest att det är konstigt att vissa saker som egentligen inte är ok verkar vara det enligt många av SHs medlemmar medan andra saker som inte heller är ok helt plötsligt går hur bra som helst.

Självklart ska man få wheela bäst man vill , men då får man betala själv då man klantar till det. Att låta andra i kollektivet betala för att man ska lära sig köra på bakhjulet är ju lite egotrippat och omoget.

Måste man ljuga sig blå för att få ut på försäkringen så kan man ju misstänka att det man gjorde inte ingick i försäkringsskyddet?

Har inte slagit över men när jag skulle sätta ner framhjulet sket det sig en gång (kalla däck o grusig väg) :näsblod

3 gånger skulle jag tro. Man lär sig av sina misstag.

Har slagit över 2 gånger i 150-160 på trean med två olika hojar, båda gångerna på Gotland. 06 och i fjol. Ena gången i Jeans, tshirt, sneakers och inga handskar. Andra gången hade jag jalafall jacka... Det gick jättebra båda gångerna.

Sen har man ju hyvlat omkull på isen några gånger men det räknas inte.

vad fick du för skador efteråt? känns som om man troligtvis blir liggandes ett tag...

Nej,min jävla FZ vägrar att resa sig,jävla fitthoj!!!111

Balanserade på 4an i 120, råkade dra i 5an. Hann inte reagera utan gjorde en tolva och trillade av...mitt framför Billisten jag precis kört om....på bakhjulet :D Ny växelförare för 514 kronor :tummenupp

Eller hur? Om växelföraren går av så gör fler saker det. Så vad gick sönder i 120 Km/h?

Nej,min jävla FZ vägrar att resa sig,jävla fitthoj!!!111

Min moppe gick upp! Nu rekommenderar jag inte att man ska göra det och jag tror att många skador beror på b-åkande.

Last edited:
Back