Har du bytt luft i däcken någon gång?

Har du bytt luft i däcken som en dela av vårservicen


  • Antal röstningar
    0
när jag köpte(tjöpte) min första hoj, så fick jag ÄRVA farsans gamla luft ifrån hans lättviktare som han hade när han va ung!

han hade sparat den i farmors gamla hederliga mjölkkanna :tummenupp

så när ja bytte (bytade) däck så va det bara att hälla i luften! (det var hällpip på kannan) så då gjorde (jorde) ja det, tyckte det var enklast så!

tänk er luft från en lättviktare..... är den lättad då?

en annan sak jag undrar över: har hört talas om gamla hojjar som kallades för "flugviktare" är det bättre luft i dom?

mvh: A,irborne
 
Ghost skrev:
Det ämnet är redan avhandlat! :4skrika

Säg så här vill du verkligen ha den luft som verkstaden erbjuder till vem som helst?
Du har ju ingen aning om vilken kvalité som den håller! :kocko


:3freak


Vad är det för luft dom kör med då ?

Polsk ful-luft eller är den återanvänd från traktor och guldwinge däck ?

Finns det tung luft ? isådana fall gav dom mig det i framhjulet,jag försökte köra på bakhjulet och det gick inte.

Fy fan för Sven-gunnars däckverkstad :fatta!



:näsblod
 
Men vänta nu... Jag har servat hojen på märkesvärkstad (Hynda) och dom sa att dom bytt mellan sommar o vinterluft nu på både höger o vänster sida av däcken.
Annars kunde det slita ojämt vid sommarens banankörningar då dessa oftare går i högervarv än vänstervarv. Dessutom sa dom att den gamla sommarluften hade blivit tung och detta skapar viss obalans så nu behövde fälgarna ompolariseras så att norr o söder kom rätt igen.

Försöker dom lura mig?
 
Långa farbron skrev:
Vad är det för luft dom kör med då ?

Polsk ful-luft eller är den återanvänd från traktor och guldwinge däck ?

Finns det tung luft ? isådana fall gav dom mig det i framhjulet,jag försökte köra på bakhjulet och det gick inte.

Fy fan för Sven-gunnars däckverkstad :fatta!



:näsblod

Det kan ju bli lite vad som helst, dom återanvänder ju luften från dom gamla däcken... :gnissla

Ja det finns lätt & tung luft! Reklamera!! :fakta



@ gamle svarten Tänk på att du kan få för lite luft om du gör så, det är mindre mängd luft i dom gamla cyklarna.
 
Maverick_ou812 skrev:
Men vänta nu... Jag har servat hojen på märkesvärkstad (Hynda) och dom sa att dom bytt mellan sommar o vinterluft nu på både höger o vänster sida av däcken.
Annars kunde det slita ojämt vid sommarens banankörningar då dessa oftare går i högervarv än vänstervarv. Dessutom sa dom att den gamla sommarluften hade blivit tung och detta skapar viss obalans så nu behövde fälgarna ompolariseras så att norr o söder kom rätt igen.

Försöker dom lura mig?

Ja :fatta!
 
Jag bytte luft i halva bakhjulet i Lördags för det var platt luft (komprimerad?) i nederdelen av däcket. Nu är det alltså höstluft i halva och vinterluft i andra halvan. Är det därför som däcket hoppar?? Det försöker hoppa över vintern eller nåt? Smart däck, hoppa över vintern vill jag också göra.
 
mudder skrev:
Jag bytte luft i halva bakhjulet i Lördags för det var platt luft (komprimerad?) i nederdelen av däcket. Nu är det alltså höstluft i halva och vinterluft i andra halvan. Är det därför som däcket hoppar?? Det försöker hoppa över vintern eller nåt? Smart däck, hoppa över vintern vill jag också göra.

Du är ju inte klok !!!

Du kan ju inte blanda varm höstluft med kall vinterluft det kommer ju bli storm i däcket.

Du kommer få med polisen att göra unge man :fatta!
 
Macho Woman skrev:
Själv vaxar jag däcken varje vår för att främja gummits hållbarhet.

Själv vaxar jag pungen varje vår för att främja gummits hållbarhet.
 
Långa farbron skrev:
Finns det tung luft ? isådana fall gav dom mig det i framhjulet,jag försökte köra på bakhjulet och det gick inte.
Det finns ju tungt vatten iaf... :va
 
Fredde Meck skrev:
Det gamla flyg-tricket! :tummenupp

RG500-Johannes skrev:
Allmänna gaslagen gäller väl, eller? Kväve är ju så nära en ideal gas man kan tänka sig.

Man pytsar i kväve för att slippa få med fukt. Fukt fryser på höjd och blir klumpar man inte vill ha i däcken när man dunsar ner med 500 ft/min sjunk och tvåhundra blås.

Edit: Och eftersom kväve är mycket trevligare att få på de brinnande och/eller överhettade bromsskivorna när temperatur/tryckpluggarna öppnar efter en avbruten start eller liknande.

:mattias :felämne
avatar8613_1.gif
 
Last edited:
Klart att det måste bytas :tummenupp

Jag byter även luft på mig själv ibland (men fan vad det kan lukta från gång till gång :rofl :rofl
 
Jag fyllde mina med freon.. Jag märkte då ingen skillnad :va Men det var många som sade att det var coolt..

Så då fyllde jag dem med lustgas istället.. Det blev en jäkla skillnad.. Mycket roligare att åka efter det... :mattias
 
jag var ute och skulle köpa ett nytt ögonmått på biltema... tänkte det kunde vara bra i sommar om man kommer fram till någon rak kurva...
:rolleyes:
 
8 MÅNADER!? Är det någon sorts rekord i lyft. Jag blev lätt schizo när jag såg att jag hade startat en poll......har sovit oroligt det sista så fan vet...
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top