Har du beställt en R1000 K5?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Garga skrev:
jo försäkrar i folksam där får alla som bor på samma adress med A behörighet bruka mc:n. och jag har turen o ha en mor som fick a kort på köpet när hon tig B kort :tummenupp kan kanske vara lättare med försäkringsbolaget då. men ifs hur många morsor kör runt på en 1000 k5? :)

ja inte varje dag man ser en morsa som kör en k5:a! hade varit en vacker syn!! :yoparty

K-Man skrev:
Om morsan inte har mc-körkort riskerar du att inte få ngn ersättning alls

-"och jag har turen o ha en mor som fick a kort på köpet när hon tig B kort"
2 inlägg tidigare.
-"och jag har turen o ha en mor som fick a kort på köpet när hon tig B kort"
inlägget innan ditt.

Verkar nästan som att hon har a-kort. :rolleyes:

Blä... man kan ju drömma om att få en vettig försäkring nånsin när 50-60 åringar skrotar R-hojar på pappret fast det är nåt glin som gjort det egentligen...

Nicke skrev:
Blä... man kan ju drömma om att få en vettig försäkring nånsin när 50-60 åringar skrotar R-hojar på pappret fast det är nåt glin som gjort det egentligen...

ääh gammlingarna har varit glin dom med :hihi

Nicke skrev:
Men de har förmodlingen inte skenförsäkrat.

Nej det vet man ju ifs inte. men det är ju upp till gammlingarna o skriva på ägarbeviset! :tummenupp ja skit i det. har ju inte råd annars :)

skenförsäkring

skönt att veta att du antagligen inte får ut nåt på försäkringen vid olycka när försäkringsföretaget kollar ägarfakta efter en olycka? :hihi

sn skrev:
skönt att veta att du antagligen inte får ut nåt på försäkringen vid olycka när försäkringsföretaget kollar ägarfakta efter en olycka? :hihi

Det är dubbelsjälvrisk ifall det inte är själva "ägaren" som kör! man får ju lov att låna ut sin mc! det sa dem på försäkringsbolaget till oss!

ja jag körde en förra veckan och den är det grymast man kan ha.

Lunkiz skrev:
Det är dubbelsjälvrisk ifall det inte är själva "ägaren" som kör! man får ju lov att låna ut sin mc! det sa dem på försäkringsbolaget till oss!
japp om de inte misstänker skenförsäkring då kan du känna dig blåst

Skippa snacket om skenförsäkringar!
Det är inte accepterar här på SH, av förklarliga skäl, och tråden har gått iväg från sitt ämne.

Angående att serva på en auktoriserad Suzuki-verkstad så vet jag inte vad Suzuki har för villkor.
I bilbranschen tog man bort det kravet för några år sedan eftersom de stred mot någon lag i EU.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT