Har du beställt en R1000 K5?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Men den 5/5 e ingen röd dag längre! den tog dom å flyttade till nationaldagen?! eller har ja helt fel!!

Crille

sandstream skrev:
Tänkte kolla om någon av er som beställt en Suzuki GSX-R1000 K5 i Sverige har fått den ännu?
Om ja, vart beställde ni?
Om nej, vad har ni fått för datum?

Jag beställde min från DinMC i början av mars och nu har de flyttat fram leveransdatumet till första veckan i maj :(

Tjena! beställt min på nordbecks mc får den i slutet på nästa vecka.28-29/4 :banana men det är ju sidoimport men 17k billigare iaf 114400k
2 års garanti 5 om man servar den hos dom.

Nån som kört en 1000 k5? är dom så grymma som det sägs? :tuttar

jag har kör en! helt klart det grymmaste ja kört... provade en zx-10 dagen innan men den va inte alls så grym....

Crille

Gixer skrev:
jag har kör en! helt klart det grymmaste ja kört... provade en zx-10 dagen innan men den va inte alls så grym....

Crille

Det låter ju bra :banana man är ju lite sugen beställde för 1½ månad sen, så nu får den fan ta o komma hem snart. :4skrika

Garga skrev:
Nån som kört en 1000 k5? är dom så grymma som det sägs? :tuttar

Näe varenda tidning i heeeeeela världen bara skriver skitsnack :rolleyes:

Fick t ex Performance Bikes idag, fett på förstasidan står det: "WHY THIS BIKE CHANGES EVERYTHING"
I deras bromsbänk gav den 159,2 bhp @ 11400rpm. ZX-10R gav 149.03 bhp @11500rpm.
Den väger 166 kg. Det är t ex 4 kg minde än Hondas 400cc NC30.
Toppfart 179mph. I motvind.

ja nu får den komma hem! sålde Gsx-r 750 för 2 timmar sen.... redan lite panik! e så satans fint väder....

skoteridioten skrev:
Näe varenda tidning i heeeeeela världen bara skriver skitsnack :rolleyes:

Fick t ex Performance Bikes idag, fett på förstasidan står det: "WHY THIS BIKE CHANGES EVERYTHING"
I deras bromsbänk gav den 159,2 bhp @ 11400rpm. ZX-10R gav 149.03 bhp @11500rpm.
Den väger 166 kg. Det är t ex 4 kg minde än Hondas 400cc NC30.
Toppfart 179mph. I motvind.

Jo klart jag läst det men kan ju vara kul o höra vad folk har o säga om den...
nu Längtar jag ännu mer efter hojfan! :4skrika

Äsch, skithoj! Kom just hem från Claessons där Suzuki är idag med sin turné! En trött pisseharv tyckte jag att det var! Skulle aldrig i hela mitt liv byta in min CBR600 mot en sån tröska! Absolut under inga omständigheter som helst! :rolleyes: :4skrika

Men lite seriösare så kan man väl sammanfatta provkörningen som så här: :Bugar GSX-R1000K5

Helt klart det grymmaste jag har kört, underbart lättkörd, bra bett i bromsarna, härligt drag mest hela tiden... Vill ha, vill ha, vill ha!

Måste berömma Suzuki On Tour också, skittrevliga var dom, bara å peka å säga "Jag vill leka med den nu..." å sen den å sen den... :banana :hihi

Garga skrev:
Tjena! beställt min på nordbecks mc får den i slutet på nästa vecka.28-29/4 :banana men det är ju sidoimport men 17k billigare iaf 114400k
2 års garanti 5 om man servar den hos dom.
Det är onekligen ett bra pris!
Hade du inbyte?

Finns det några bra butiker i Stockholmsområdet som importerar själva?

Borde vara lite pinsamt för KGK att de inte kan få fram hojarna först :D

André E skrev:
Äsch, skithoj! Kom just hem från Claessons där Suzuki är idag med sin turné! En trött pisseharv tyckte jag att det var! Skulle aldrig i hela mitt liv byta in min CBR600 mot en sån tröska! Absolut under inga omständigheter som helst! :rolleyes: :4skrika

Men lite seriösare så kan man väl sammanfatta provkörningen som så här: :Bugar GSX-R1000K5

Helt klart det grymmaste jag har kört, underbart lättkörd, bra bett i bromsarna, härligt drag mest hela tiden... Vill ha, vill ha, vill ha!

Måste berömma Suzuki On Tour också, skittrevliga var dom, bara å peka å säga "Jag vill leka med den nu..." å sen den å sen den... :banana :hihi

SUZUKI ON TOUR kommer till Din MC den här helgen som kommer. Stor provkörnings helg kan man säga. Det är fredag, lördag och måndag
Står datum under event på www.dinmc.se

sandstream skrev:
Det är onekligen ett bra pris!
Hade du inbyte?

Finns det några bra butiker i Stockholmsområdet som importerar själva?

Borde vara lite pinsamt för KGK att de inte kan få fram hojarna först :D

Tjena! inget inbyte hade en 1000 k1 som jag sålde i vintras 3100mil fick 62 för den o det får man väl va nöjd med. har sökt som tusan efter billiga k5:or hittade ett par st som ligger imellan 114.400 o 120.000. den enda nackdelen är ju garantin men den gäller väl inte 5 år på kgk om man inte servar hojen på suzuki verkstad? o det blir ju dyrt som fan. Tänkte bara serva min på verkstad på 100 mila. sen gör jag det själv. Då vet man ju vad som verkligen är gjort. :tummenupp

sandstream skrev:
Vad får du pröjsa i försäkring på hojen i sthlm då?
ska ha min på morsan :) blir ca 15-17k om året helförsäkrat :kocko
men det får man väl leva med. :)

Lunkiz skrev:
15-17?? inte mer? ligger själv på 15 med min cbr 600 rr.... :confused:

Jo det är sant, så blodigt är det väl kanske inte. men med tanke på att jag bor i en liten håla med 10.000 kommun invånare tycker jag det är lite dyrt.

Garga skrev:
Jo det är sant, så blodigt är det väl kanske inte. men med tanke på att jag bor i en liten håla med 10.000 kommun invånare tycker jag det är lite dyrt.

jag bor oxå i en håla utanför malmö! sen står den inte på mig iheller! :näsblod
sänkte den från 19 till 15 i år!

R1 racer skrev:
Hoppas bara du inte vurpar eller nåt annat med hojen,då kan du känna dig ganska lurad på försäkringen (skenförsäkringen)
Kör försiktigt!

för min del är det lungt, de sa att det ända är att självrisken är dubbelt ifall det inte är "ägaren" som inte är inblandad!

R1 racer skrev:
Hoppas bara du inte vurpar eller nåt annat med hojen,då kan du känna dig ganska lurad på försäkringen (skenförsäkringen)
Kör försiktigt!

jo klart jag ska köra försiktigt :tungan jo vet att det är dumt men har fan inte råd annars o man lever ju bara en gång. ska försöka ta det lungt, men det är ju som sagt inte så lätt på mc. om man inte åker hd eller nån annan glidare.

Lunkiz skrev:
för min del är det lungt, de sa att det ända är att självrisken är dubbelt ifall det inte är "ägaren" som inte är inblandad!

jo försäkrar i folksam där får alla som bor på samma adress med A behörighet bruka mc:n. och jag har turen o ha en mor som fick a kort på köpet när hon tig B kort :tummenupp kan kanske vara lättare med försäkringsbolaget då. men ifs hur många morsor kör runt på en 1000 k5? :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT