Har du båt?

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Bara lite nyfiken, men är det många här som har båt? Posta gärna en bild:)
Och nej jag skall inte köpa en båt eller lägga upp en poll om det :gnissla

///M

soppatorsken skrev:
Köp en båt! Det kommer att göra dig lycklig och man får fett med guss av det.
Haha men jag skall inte köpa nån, även om tjejen tjatar på mig att jag skall köpa en Vindö 30..

//M

Långa farbron skrev:
Om hon tjatar så betyder det att du kommer att köpa båt alldeles strax:)
Nope, hon får allt vara med och pröjsa då och det kan man inte om man pluggar som hon gör.

///M

Har nyligen haft en Flipper 475GT med en 85Hk Mercury.
Körde nästan varje dag det var fint väder, åkte vattenskidor och åkte till badstränder, väldigt trevligt :tummenupp

Ångrar lite att jag sålde den, men den drog säkert 30-35 liter / timme så den var lite dyr att köra med.

Det blir nog en båt snart igen, när ekonomin tillåter.
En Bayliner 2155CS eller liknande modeller är mest intressanta för mig.

Bifogat

• 15460_ogl_s.jpg
    15460_ogl_s.jpg
    65.2 KB · Visningar: 186
Last edited:
Snygg båt!
Det blir lätt pengar, särskilt med utombordare.

//M

En Bayliner 2155CS eller liknande modeller är mest intressanta för mig.[/QUOTE]

kontrollera allting NOGA om du ska köpa bayliner.. Finns en anledning till att man inte ser dem så ofta numera.

/J

Nån gång i framtiden när jag får pengar har jag funderingar på att skaffa en liten gummiräser, zodiak förstås, med passande utombordare. Trevliga och flexibla leksaker med låg vikt som lätt planar :)

Mingves skrev:
Snygg båt!
Det blir lätt pengar, särskilt med utombordare.

//M

Jag och tre polare köpte båt tillsammans. Det funkar klockrent eftersom vi som äger den ihop alltid är ute och åker tillsammans iaf. känns bättre med den lösningen än att låta någon i gängen stå för fiolerna och sedan snylta på hans båt. Än så länge har det aldrig blivit några intressekonflikter beträffande användningen eftersom vi som sagt oftast är ute å åker wakeboard tillsammans.
Ingen av oss är heller så tät att det skulle vara motiverat att lägga pengar på en båt som används under några få månader och mest nån enstaka dag per vecka under de månaderna.

Den är lite till åren men funkar perfekt att köra wakeboard efter. 95hk utombordare.

Bifogat

• brygga_boat.jpg
    brygga_boat.jpg
    52.7 KB · Visningar: 189
En sådan här vill tjejen att jag skaffar....här snackar vi putsning/lackning så det räcker och blir över....

Bifogat

• 416159_gbl_s.jpg
    416159_gbl_s.jpg
    47.7 KB · Visningar: 137
Har en snurra på 40hkr med familjen...räcker gott för att tillfredsställa behovet bredvid mc-intresset...

/KaliZ

Bifogat

• båt.jpg
    båt.jpg
    68.1 KB · Visningar: 106
burner skrev:
Har nyligen haft en Flipper 475GT med en 85Hk Mercury.
Körde nästan varje dag det var fint väder, åkte vattenskidor och åkte till badstränder, väldigt trevligt :tummenupp

Ångrar lite att jag sålde den, men den drog säkert 30-35 liter / timme så den var lite dyr att köra med.

En Bayliner 2155CS eller liknande modeller är mest intressanta för mig.

Visst gör Bayliner schyssta båtar, gillar deras gång i sjön...
Men utseendet är ju inte mkt att hänga i julgranen :gnissla Varför bygga på höjden för? Ser ju ut som ett höghus :dummer
Men smaken är som :arsele

Mingves skrev:
En sådan här vill tjejen att jag skaffar....här snackar vi putsning/lackning så det räcker och blir över....

Du borde kanske fråga henne varför hon vill bli av med dig!? En sån båt innebär vår och höst stående under en pressingen och gno innan och efter varje sommar. Och hon lär säkerligen nöja sig med att hjälpa till första gången.. sen blir det du som får gno och feja efter en sommar med hennes glassandes på däck..

korvgubbe skrev:
Du borde kanske fråga henne varför hon vill bli av med dig!? En sån båt innebär vår och höst stående under en pressingen och gno innan och efter varje sommar. Och hon lär säkerligen nöja sig med att hjälpa till första gången.. sen blir det du som får gno och feja efter en sommar med hennes glassandes på däck..
Grejen är att hon har haft en träbåt innan och gillar stå och gnida....
Jag däremot vill ha en sådan här...raggarbåt :hihi
Tyvärr så har man väl inte råd att köra den då den säkert slörpar soppa för massor bara man startar den...

Bifogat

• 3a.jpg
    3a.jpg
    29 KB · Visningar: 168
Här är vår skönhet.. Har den ihop med mannen till vänster i bild.
Tyvärr klarade den inte vintern särskilt bra, blev överbackad av en
skördetröska..

Bifogat

• båten.jpg
    båten.jpg
    59.4 KB · Visningar: 169
Mingves skrev:

Nej...det får du ta ur henne... du vill väl inte bli en "textil-raggare"?? :7peta

/KaliZ

Jörgen Player Special skrev:
kontrollera allting NOGA om du ska köpa bayliner.. Finns en anledning till att man inte ser dem så ofta numera.

/J

Jo, har också hört att kvaliten har(?) inte direkt varit på topp, men detta gäller mest båtarna från sent 80-tal och tidigt 90-tal.

Så håller man sig till lite nyare modeller så skall det tydligen vara bättre.

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen