Har du åkt fast för att wheela?

Har du åkt fast för att wheela?

• Antal röstningar
    0
Körde på en gata som vart lite halvmörk o märkte inte att jag mötte en polisbil o vi möttes med mig på slangen.

Dom gjorde inget försök att vända lr sätta på nåra blåljus.
Höll hastigheten oxå lr kanske lite över.

Tror det skiljer rätt mkt från polis till polis.
Men du kan säkert torska för vårdslöshet i trafik.

När jag krashade o de blev rättegång hade jag kört på slangen en bit innan.
Hade vittnen som sa jag körde slangen en bit Innan krashen, men detta hade inget med det att göra (hade smällt ändå).

Så jag blev helt friad o slagningen innan blev det inget av.

Råkade köra på bakhjulet med motarden utan att se en parkerande polisbil längre fram. Polisen sprang ut i vägen, jag sätter ner. Springer fram till mig och tar tag i armen säger "Upp med dig på trottoaren". Står där och diskuterar sitvationen lite och jag medger att det "var väldans fel gjort". Så sa han "Har sett dig köra häromkring innan också, men nu är du tillsagd, inte en gång till.", sen fick jag köra.

Snäll polis den gången. En sådan tillsägelse (fast han halv skrek lite i början och sånt) är ju bättre än massa böter.

Helt klart! Låt dom gapa lite så dom blir glada, se bara till att ha en integral hjälm med svart visir så han inte ser att du ass garvar åt honom!:D

Tror aldrig jag slangat när polisen tittat på, dock har jag slajdat in på en mack med en custom-hoj, då blev de lack på mig. Fick en tillsägning att sådär kör man på bana inte ute på gatan.

Skönt att jag fick ha hjälmen på, för det var just utanför en fullsatt korvmojj de stoppade mig :rolleyes:

jag blev tagen i en hastighetskontroll en gång.. kom på bakhjulet i 77km/h på en 70 väg. fick 800 i böter o en tillsägning att jag inte fick köra på bakhjulet på allmän väg. inget mer snack om det sen...

körkortet blir ialla fall inte indraget. bara skitsnack. möjligen i efterhand av länsstyrelsen om du gjort en massa annat dumt i trafiken redan.

inet alls skitsnack... jag o en vän var ute åkte lite... kompisen på bakhjulet ,polisen såg han =inget kort på 3 månader o 6800 riksdaler i böter......

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!