Har det inte gått lite långt?? Nogger Black

Fast å andra sidan var den här tråden den enda som förklarade med överskriften vad den handlade om.

Lartes skrev:
Fast å andra sidan var den här tråden den enda som förklarade med överskriften vad den handlade om.

Nu ska inte du sitta där och vara petig och anmärka en massa!
Mästra aldrig en besserwisser!
....i den här tråden var det jag som skulle sitta och anmärka och vara näsvis! :tungan

Ja, vafan, det är absurt. Om man drar parallellen till negerboll fattar jag resonemanget (och håller med) att det kan upplevas som kränkande. Men Nogger Black? Liksom, den är svart och Nogger har väl hetat Nogger i typ 30 år? Jag har iaf aldrig gjort kopplingen att det skulle uppfattas som rasistiskt tidigare och inte nu heller. Ska Lipton Yellow Label också förbjudas?

Helt jävla otroligt. För övrigt kommer jag aldrig att förstå hur ordet "negerboll" kan anses kränkande; en neger är väl en neger, precis som en indian är en indian?

valmers skrev:
Helt jävla otroligt. För övrigt kommer jag aldrig att förstå hur ordet "negerboll" kan anses kränkande; en neger är väl en neger, precis som en indian är en indian?
Jag förstår det inte heller. Negerbulle heter det och kommer alltid att heta för min del. Ett klart positivt laddat ord eftersom det är så förbaskat gott. Speciellt Delicatos! En neger är inte alls lika god att knapra på.

men det är ju helt sjukt!.,

btw,, är inte neger=svart(färg) eller?, har för mig att det står det på bläckpatroner(typ olika språk)?., rasistiska bläckpatroner då åxå eller?

ps kan vara ute å cykla men har för mig det

och det där jä-la organisationen betalarar vi skattebetalare pengar till!!! usch! skrota skiten!!! :fatta!

rozen skrev:
och det där jä-la organisationen betalarar vi skattebetalare pengar till!!! usch! skrota skiten!!! :fatta!
jaha, och lägga pengarna på nått nazist parti e klart du menar va, va va va

:)

Borde ingen av oss här (som är lite extra Bror Duktig) kanske skriva till Centrum för Rasism. Mot, menar jag juh.. :) Starta en pprotestlista mot deras protester, så att säga. Anti-protest-lista, helt enkelt..

Ja, skriva till dem att vi här på SH tycker de är helt :kocko , men också lägga fram sakliga argument såsom varför det får hete vitlök men inte negerboll. Sandwish men inte Nogger. Dessutom, Nogger var ju brun redan för början. Borde de inte tyckt det var stötande redan för.. 25 år sen? Brun ingår väl i "mörka"-gruppen som tillhör.. rasistiska associationer isf? Right?

@ U. Bossi: Du kanske kan be Markus göra ett ingrepp i mänsklighetens bästa (eller åtminstone i glassen då)?

hade vatt kul o läsa deras svar iaf.

Det är inte utan att man kommer att tänka på Magnus & Brasse's - Manuscensorerna, där de lyckas hänga upp sig på minsta lilla *ler*

Personligen tycker jag att de kan döpa glassen till Nigger istället.

Har ni sett vykortet man kan klicka på (fastän länken inte fungerar): "Rata Svennegetton"

Vad menas med det?

Markus skrev:
Har ni sett vykortet man kan klicka på (fastän länken inte fungerar): "Rata Svennegetton"

Vad menas med det?

Ingen aning! Försökte precis samma sak!
...däremot har de ju ett formulär mankan fyll i om man vill skriva tilld em!

....Jag har precis mumsat i mig en rasistglass... Ska nog följa upp med att damma av bombarjackan...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing