Gustav1 skrev:Om vi dödar alla brottslingar istället så behöver vi inga dyra fängelser.
Rymningsfrågan blir dessutom slutgiltigt löst.
Är du dum i huvet, din jävel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gustav1 skrev:Om vi dödar alla brottslingar istället så behöver vi inga dyra fängelser.
Rymningsfrågan blir dessutom slutgiltigt löst.
nickname skrev:En sak tycker jag är lite konstigt iaf, o det är varför inte svenska vårdare/fångvaktare får bära vapen? Om dom fick det så skulle ju fritagningsrisken minska drastiskt.
Dr BODOL skrev:Om man har ett riktigt maximum security fängelse så kommer folk att bli mer desperata i sina försök att ta sig därifrån. Pistol kommer inte att vara bra att ha, utan en nödvändighet.
Mer vapen => mer användninga av vapen => mera mord
Hårdare straff => desperatare fångar => brutalare flykter
Detta kommer på sikt att leda till ett hårdare, mera våldsamt samhälle. Hårda straff och fängelser är inte avskräckande för brottslingar, om de inte räknar med att åka fast.
Detta resonemang tycker jag att känner igen från bowling for Cloumbine - rädslan. Vad kan vi göra åt den?
mr_rockster skrev:Svenska fängelsen är jättebra... verkligen... Titta här:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,513836,00.html
- Johan
RacerDave skrev:Förstog jag den där artikeln rätt??? Det där med att Hussein söker asyl, är inte det invandrarna söker för att få stanna här i sverige? Isåfall om Hussein får avtjäna sitt straff och sen släpps efter 10 år för gott uppförande kan jag då få honom som granne?
Quaya skrev:Men hur vi ska få fängeler bättre efter detta är ju helt utan tvivel att personalen/alla SKA visiteras varje gång dem har gått utan för grindarna, jag tror att läckan är det för att hur ska dem annars få tag på vapen brottslingarna? Lära sig trolla i sin cell sedan när dem lärt sig så trollar dem fram ett vapen?
Jag vill gärna hålla med er att vapen kan vara bra men kan vara dåligt också, man ska inte behöva vapen på fängelserna. Med vapen så kommer många brottslingar endå rymma tror jag för att dem lika gärna vill dö än att sitta där inne i flera flera år och detta kommer få vakten att må skit och det är bara onödigt. Så att bättre bevakning och hårdare regler(jag vet inte hur reglerna är idag men det verkar vara ganska så slappt) tror jag gör susen.
valmers skrev:3. Högspänning i stängseln.
Just därför vore tung beväpning lämpligt för den personal som finns "på murarna". Enkelt, halt eller jag skjuter skarpt. Svårt att missförstå.Chris Ash skrev:I detta fall var det ju inte rymlingarna som var beväpnade, utan fritagarna.
Chris Ash skrev:Hur hindra honom?
Suomalainen skrev:Hört talas om skottsäkra vaktkurer?
då kan han stå där ute o vifta bäst han vill medans vakterna tar en kaffe o ser på när pappablå kommer och pucklar på fanskapet...
valmers skrev:Just därför vore tung beväpning lämpligt för den personal som finns "på murarna". Enkelt, halt eller jag skjuter skarpt. Svårt att missförstå.
Chris Ash skrev:Japp, varsin KSP58. Sen ska vi ha en GRG-grupp insatsberedd om de försöker köra in med stridsvagn......![]()

Det sa jag inte, som bekant. Ingen kan förneka att den senaste tidens fritagningar hade förhindrats om vakter med tung beväpning funnits.Chris Ash skrev:Japp, varsin KSP58. Sen ska vi ha en GRG-grupp insatsberedd om de försöker köra in med stridsvagn......![]()
Snarare hade fritagningen skett med ännu tyngre beväpning och slutat med att någon dött.valmers skrev:Det sa jag inte, som bekant. Ingen kan förneka att den senaste tidens fritagningar hade förhindrats om vakter med tung beväpning funnits.
valmers skrev:Det sa jag inte, som bekant. Ingen kan förneka att den senaste tidens fritagningar hade förhindrats om vakter med tung beväpning funnits.
Sarkasm? Aftonbladet ihop med TV4-nyheterna ger mig en lagom avancerad bild av verkligheten...gladh skrev:Hallå, ni refererar till Aftonbladet.![]()
gladh
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|