har det hänt igen då....

Det är väl kanske så nu att det anses möjligt att göra fritagningar... För så står det ju i media att det skett. Står ju även att "vad ska man göra när nån kommer med vapen och hotar". Lovar att stället jag ..*host* besökte... INTE tolererar minsta hotelse mot tjänsteman. Då äre kört.

Sen var detta ställe beläget utanför bebyggelse och utmed vägen till fängelse var det stationerade vakter med vapen. Det var vakttorn, stängsel om vartannat.

Dags att ge tjänstemän lite balls och myndighet att vid fritagnigar inte bli anklagade för mord om de skjuter en som hotar säkerheten av fängelset och/eller Sverige.

Lartes skrev:
Skulle det där vara en jämförelse?
Isåfall va det en jävla dålig jämförelse

Ett fängelse ska inte gå att frita någon ifrån, därmed basta.
Tycker det är helt rätt å skjuta nån som försöker.
Dom som sitter på långa fängelsestraff i slutna anstalter är där för att stanna, även om hans lekkamrater vill annat
Det är en riktigt dålig jämförelse, och det vet han om.

1. Visitering av alla interner, besökande och personal varje dag.
2. Kameraövervakning vid besök.
3. Högspänning i stängseln.
4. Beväpnade vakter.

Garanterat noll fritagningar/rymningar.

det ska ju då inte gå att backa genom framdörren och hoppa ut med vapen iallafall. Vi kan börja gräva en vallgrav fylld med pirajor och krokodiler och sen ha vakthundar som skjuter bin ur munnen då dom skäller

valmers skrev:
Det är en riktigt dålig jämförelse, och det vet han om.

1. Visitering av alla interner, besökande och personal varje dag.
2. Kameraövervakning vid besök.
3. Högspänning i stängseln.
4. Beväpnade vakter.

Garanterat noll fritagningar/rymningar.

Det borde vara grundregel men visiteringar, kameraövervakning mm

Dessutom håller jag fullt med om att högspänning är ett bra kompliment.
Beväpnade vakter? Absolut, dessutom som Swedie är inne på.
Låt dom använda vapnen när det krisar utan att bli anklagade.
Skälvklart ska en utredning utföras men som idag blir ju poliser mm "dömda" i media. Skamligt!

duckie skrev:
Ja, det jag skulle vilja veta är om han blev nåns bitch eller inte.

jag skrev faktiskt det men jag tog bort det :) jag tänkte också fråga om han hade nån tandborstskniv men då läste jag att det inte gick att göra.

Lartes skrev:
Det borde vara grundregel men visiteringar, kameraövervakning mm

Dessutom håller jag fullt med om att högspänning är ett bra kompliment.
Beväpnade vakter? Absolut, dessutom som Swedie är inne på.
Låt dom använda vapnen när det krisar utan att bli anklagade.
Skälvklart ska en utredning utföras men som idag blir ju poliser mm "dömda" i media. Skamligt!

Ja visst är det skamligt!!!!

Poliser som knappt vet hur man hanterar ett vapen skjuter ihjäl personer som inte utgjorde något hot på grund av nervositet, skjuter flyende människor i ryggen, trampar ihjäl folk som ligger ner osv. Sen blir de till råga på allt föremål för utredningar!
Nä, givetvis ska man kunna skjuta ihjäl människor hur som helst utan att bli anklagad.

itt vet jag nu men om det är upplopp och folk står och kastar tegelstenar och glasflaskor på mig och jag vore polis då är det bara skrapa bort numret på hjälmen och börja mata. Förbannat störande då alla blev helt cry för att en polis vådasköt ett as i ett upplopp, han hade ju förtjänat det

Last edited:
Lartes skrev:
Ere bara du Sviidiii som har suttit i finkan här på sporthoj?

Du e ju värsta outlaw isåntfall.
Eller kanske bara du som vågar erkänna.

Kanske läge för en poll...? :gnissla

Jag har suttit i fyllecell i uppsala, så jag é jävligt outlaw jag också :yoparty
Bara att PM:a om ni vill köpa knark, horor eller en boforskanon :Rockbanan :hihi

för några år sen fick jag pissböter på en examen då jag pissade på polisens uteplats. dom var grymt ilskna då dom kom ut. jag fick inte ens pissa klart! :4skrika

då vann jag va?

honkiie skrev:
Förbannat störande då alla blev helt cry för att en polis vådasköt en bögjävel i ett upplopp, han hade ju förtjänat det

Nämen, titta här kom det ju ett troll flygande.

gladh

Chris Ash skrev:

Poliser som knappt vet hur man hanterar ett vapen skjuter ihjäl personer som inte utgjorde något hot på grund av nervositet, skjuter flyende människor i ryggen, trampar ihjäl folk som ligger ner osv. Sen blir de till råga på allt föremål för utredningar!
Nä, givetvis ska man kunna skjuta ihjäl människor hur som helst utan att bli anklagad.

Jag tycker att alla fångar ska spikas fast med rostiga spikar. En genom varje finger och tå. Sen så ansluter vi sondmatning och kateter, stänger pansardörren och kastar bort nyckeln, välter ner fängelset i en pöl med giftiga hajar och spränger hela skiten i luften, samt avrättar alla som kommer i närheten.

Är jag värst nu?
Vad vinner jag?

gladh

Chris Ash skrev:

Nu kanske jag har missat nått. Men har vi disskuterat polisernas kompetens?

Jaha ska vi ha jaktsäsonger också eller?
Kanske maj-september när folk är lättklädda.
Behöver man inte "flå" dom extra mycket

gladh skrev:
Jag tycker att alla fångar ska spikas fast med rostiga spikar. En genom varje finger och tå. Sen så ansluter vi sondmatning och kateter, stänger pansardörren och kastar bort nyckeln, välter ner fängelset i en pöl med giftiga hajar och spränger hela skiten i luften, samt avrättar alla som kommer i närheten.

Är jag värst nu?
Vad vinner jag?

gladh
Är det acceptabelt att fritagningar sker?
Är det acceptabelt att polismördare tillåts rymma?
Är det acceptabelt att interner har tillgång till mobiltelefoner?

Lartes skrev:
Nu kanske jag har missat nått. Men har vi disskuterat polisernas kompetens?

Jaha ska vi ha jaktsäsonger också eller?
Kanske maj-september när folk är lättklädda.
Behöver man inte "flå" dom extra mycket

jag tror vi diskuterar huruvida polisen ska få använda sina tjänstevapen för att försvara sig utan att bli ankladade för försök till mord och vara med i alla tidningar under stora rubriker som mördare, as, svin, monster

gladh skrev:
bla bla

Är jag värst nu?
Vad vinner jag?

gladh

Handlar väll inte om att vara värst?
Handlar väll om att lyckas förvara fångar som ska vara inlåsta på rätt ställen, eller?

Lej ut svenska fångarna på entreprenad till ryssland! Sätt dom i ett fängelse på ryska tundran, även om dom kunde rymma skulle dom garanterat inte komma nånvart.. det skulle säkert bli billigare för svenska staten oxå!

honkiie skrev:
jag tror vi diskuterar huruvida polisen ska få använda sina tjänstevapen för att försvara sig utan att bli ankladade för försök till mord och vara med i alla tidningar under stora rubriker som mördare, as, svin, monster

Helt rätt, men om polisen är kompetenta nog är väll en helt annan fråga?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard