Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, lägg ner skiten nu. Juni 2007 är inte nära nog.Långa farbron skrev:Krya på er Kassaservice, säger jag.
Carcass skrev:Ja hos kassaservice alltså?
Får nog bli att trängas med pensionärer och andra knegare på bankens öppetkväll dåVanish skrev:Det blir till o lägga dom i små fina rör. Eller gå till en bank o tömma i en sån där box.
ja nu var det ju som sagt en blandad röra med femtioöringar, kronor och tior.. och det är väl inte så att en tiokrona väger tio ggr mer än en enkrona?Esquire skrev:Annars kan man ju väga mynten.![]()
Nope, men du kan ju väga ett mynat av varje valör. Sedan väger du alla mynt av en valör och upprepar det tills du gått igenom alla valörer. Därefter delar du det enskilda myntets vikt med hela valörens vikt så får du fram antalet mynt i en viss valör och gör om momentet tills du gått igenom alla valörer. Resten kan du nog räkna ut själv.Carcass skrev:ja nu var det ju som sagt en blandad röra med femtioöringar, kronor och tior.. och det är väl inte så att en tiokrona väger tio ggr mer än en enkrona?
dessutom tror jag inte det är acceptabelt att gå in på banken o säga "här har ni 2.197 kg mynt, kan ni sätta in motsvarande summa på mitt konto?"![]()
Jo det är delvis därför jag tänkte ta mig tiden att göra det.. inte för att det kan röra sig om så många spänn totalt men ändå.Cervantes skrev:Kan ju va värt att tänka på att gammla 50 öringen blir vädelös efter nyår! Om du endå ska in med pengarna kan det ju va kul att få nått även för dom...
Hihi låter som en matteuppgift man fick på mellanstadiet ungefär..Esquire skrev:Nope, men du kan ju väga ett mynat av varje valör. Sedan väger du alla mynt av en valör och upprepar det tills du gått igenom alla valörer. Därefter delar du det enskilda myntets vikt med hela valörens vikt så får du fram antalet mynt i en viss valör och gör om momentet tills du gått igenom alla valörer. Resten kan du nog räkna ut själv.![]()
Låter som samma grej fogarty nämner, vore ju kalas om de hadde en sådan makapär på mitt bankkontorEsquire skrev:Btw, kom just på att jag brukar vara in på ett bankkontor här i stan som har en mynträknare som man själv använder. Det förutsätter att man har ett konto i den banken. Men då är det bara att knappa in kontonummret, pynta ner mynten i automaten och en dag senare är pengarna inne på kontot.![]()

Carcass skrev:Jo det är delvis därför jag tänkte ta mig tiden att göra det.. inte för att det kan röra sig om så många spänn totalt men ändå.

, lite ska dom dom göra för 2kr/rör tycker jag. jag menar jag har ju redan gjort grovjobbet och sorterat/stoppat in dom i rörenDu gick inte till kassaservice dåFelix skrev:Sålde en hoj och fick närmare 70 lök i tjugor... snacka om att banken blev nöjd...![]()

Felix skrev:Sålde en hoj och fick närmare 70 lök i tjugor... snacka om att banken blev nöjd...![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |