Har anmält mig till Isle of man 2008

...Varför kan inte alla pessimister hålla sig borta fr tråden. Klart Von Vettet ska ge järnet om det nu är det han vill. Var och står för sina egna beslut.
Av någon anledning så tror jag att alla "pessimister" i denna tråd, känner VV betydligt bättre och sedan längre än du gör - so please....

Av någon anledning så tror jag att alla "pessimister" i denna tråd, känner VV betydligt bättre och sedan längre än du gör - so please....

Ehhh.. jaha. Se mitt inlägg som en reflextion på hur vi bemöter våra medmänniskor i största allmänhet.
Vilket fö kan tillämpas på ditt inlägg.

Det här forumet mår man bäst av att endast observera, ej delta i. Tyvärr.

Nån nyårsfest bjuder jag inte på för den firas hemma hos familjen, tryggt och fint så att inte ens hundarna blir oroliga ;)
Men ett stort LYCKA TILL vill jag absolut ge dig.

Varför kan inte alla pessimister hålla sig borta fr tråden. Klart Von Vettet ska ge järnet om det nu är det han vill. Var och står för sina egna beslut.

på samma sätt som du har rätt att yttra dig så har alla andra d osså! skriver man i ett öppet forum får man vänta sig både positivt o negativt!

God Jul broder.
Lägg ner stridsyxan.

Jag tror jag kikar in här igen ...... nån gång till våren.

Höst o vinter är folk lite kinkiga här verkar det som.

Ehhh.. jaha. Se mitt inlägg som en reflextion på hur vi bemöter våra medmänniskor i största allmänhet.
Vilket fö kan tillämpas på ditt inlägg.

Det här forumet mår man bäst av att endast observera, ej delta i. Tyvärr.

Så gick det med det.

Nu ska man inte heller blanda ihop pessimister med realister, för att få deltaga i IOM så finns det grundkriterier, man skall ha haft RR licens i ett år samt kunna uppvisa resultat från tidigare tävlingar.

Att wheela på sjöborakan eller att vara snabb i häckeberga är ingen merit i deras ögon.

Om man verkligen vill köra IOM så får man börja med att t.e.x köra R-600 i sverige (lämpligt eftersom 1000 cc inte är tillåtet på IOM om man är debutant, undantaget då för denna regel är tvåcylindrigt eller wankel).

Prestera bra resultat i R-600 och sedan kan man ju anmäla sig till IOM om man nu så gärna vill göra det.

Observera att detta är inte ett pessemistiskt inlägg, att delge kalla fakta kan ibland tolkas negativt.

Om nu VV kommer på något sätt att kringå IOM reglemente så är det bara att önska lycka till och att han kör med insidan av skallen.

/Do but not die

Last edited:
40 års kris eller snart där? :va
Nä absolut inte, men 2 år av wasted time, som jag kunde spenderat bland vänner och goa ärliga och småtokiga personer....
Men det e historia.....och kris......nja, det var väl ett felbeslut för ca 2 år sedan om man nu ska kalla något kris.....:tummenupp

Sedan när då?
Som debutant får man köra dessa typer.

(c) Machines
Solo machines are eligible to compete in the races as follows:
Race 1 NEWCOMERS RACE in 3 capacity classes run concurrently ie
Class A
550cc – 750cc 4 stroke 4 cylinder
601cc – 1000cc 4 stroke 2 cylinder
601cc – 675cc 4 stroke 3 cylinder
601cc – 1000cc rotary equivalent (wankelmotor)

Man får iof köra 1000 cc om man endast har två cyllar eller wankelmotor.

Som debutant får man köra dessa typer.

(c) Machines
Solo machines are eligible to compete in the races as follows:
Race 1 NEWCOMERS RACE in 3 capacity classes run concurrently ie
Class A
550cc – 750cc 4 stroke 4 cylinder
601cc – 1000cc 4 stroke 2 cylinder
601cc – 675cc 4 stroke 3 cylinder
601cc – 1000cc rotary equivalent (wankelmotor)

Man får iof köra 1000 cc om man endast har två cyllar eller wankelmotor.

NEWCOMERS är väl endast Manx, på IOM finns ingen NEWCOMERS race! Jag kanske har fel?

svar från tävlingsledningen av isle of man: "Thanks Michael, unfortunately due to the fact that you have not raced it is unlikely that you would be able to obtain an entry for the 2008 TT as the ACU Mountain Course Licence requires competitors to compete in at least 6 Road Race meetings in the 12 months expiring 31 March.But with the knowledge of your RR instructor level, we will put you on the list of wildcards.

Sorry I can’t be the bearer of better news.

Thanks & regards

Jacquie

Ungefär som GSX1100R uppgav då !! hittar säkert någon annat roligt race :tummenupp Det blev ett inlägg med lite åsikter iallafall :tungan

svar från tävlingsledningen av isle of man: "Thanks Michael, unfortunately due to the fact that you have not raced it is unlikely that you would be able to obtain an entry for the 2008 TT as the ACU Mountain Course Licence requires competitors to compete in at least 6 Road Race meetings in the 12 months expiring 31 March.But with the knowledge of your RR instructor level, we will put you on the list of wildcards.

Sorry I can’t be the bearer of better news.

Thanks & regards

Jacquie

Hmmm jag tolkade: "But with the knowledge of your RR instructor level, we will put you on the list of wildcards." som att det fortfarande fanns hopp? Eller e jag ute o seglar?

det kanske blir av/inte, men nu har jag bifogat mina sponsorer och med referenser. Pengar är inte problemet. Så nu får man vänta och se.....men FY FAN va jag vill köra detta race......och jag ska köra riktigt sakta:D
Nänä.........den som bromsar minst kommer väl först i mål??:va haha

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...