Har 4 cylindrar men envisas med att gå på 3

Mean Man

My God will kill your
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Gislaved
Hoj
ZX7R -97 Såld, ZX7R -98 Såld, R1 -03 Såld, ZX10R -04
FAN O HANS MOSTER!!!! Nu efter vinterförvaringen är inget sig likt.Hojen bluddrade på tomgång och man fick gasa till för att den skulle tända på alla fyra cylindrar. Svårstartad varm var den också.

Kollade vilken cylinder det var som släpade och bytte stift på tvåans cylinder.
Startade som en dröm och gick på alla cylindrar. Körde en runda och stannade vid en affär. Skulle starta sen igen och den var svårstartad som fan.

Men men igång gick den och tvåan släpade igen, tills man gasar till. Och när man motorbromsar så blir det dova eftertändningar som tonåringar går igång på men inte en annan som ser ännu mer problem framför sig.

Hojen verkar gå fett ioch med eftertändningar och att det ibland luktar bensin vid varmstart. Även vid slutburksmynningen är det fuktigt.

Så min fråga är: Vad är min djävla hojs problem??
Jag har bytt stift.
Kan flottören hängt sig i fuggen? så att fuggen flödar hela tiden?:va
Den är inte dynojetpreppad
Någorlunda lättstartad kall.

Tacksam för ett behjälpligt svar.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top