Har kört med remdrift innan, ingen riktig ursäkt men men...
Bara att lära sig att göra det, det är en viktig del av säkerheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har kört med remdrift innan, ingen riktig ursäkt men men...
Om du inte skulle lösa det på annat vis, så sväng uppom Osby när du känner för det så kan jag fixa det till dig...
Nej, killen som brukar ta emot hojar var på semester, och det tog 2 personer att byta mitt bakdäck och 20-30 minuter senare så lyckades dem till slut ta bort däcket.
Han spände kedjan alldeles för hårt första gången och då såg jag det (max 1cm kedjespel) och bad honom göra om det och göra det lösare, och det syntes att han hade problem att fixa det.
Sedan så sa han att det nu var som det var innan jag lämnade in det typ och att jag borde kolla över kedjan själv för att vara säker senare.
Det där behöver du ha koll på. Skaffa kunskap och väx som människa! Skall gå att göra med verktygen i satsen som följer med hojen. Jag byter ut det som behövs mot verktyg jag trivs bättre med.
Mitt tips eftersom du bor i Ksd:
Åk in till mc-center på Långebro/Vilan och få en snabbkurs av Håkan i verkstan, en mycket sympatisk och rutinerad mek. http://mc.mccenter.se/kontakt.aspx
Det tillhör grundläggande handhavande av mc-n att kunna justera kedjespelet och det säger jag inte för att vara dryg. Du kan ju pröjsa något om han hinner avsätta tid för att visa dig...
Vianor
Lycka till!
Jo ringde Håkan faktiskt men han "ville" inte korrigera min kedja han sa att om det inte är i samband med en service så ville han typ inte göra det, (frågade vad det skulle kosta isåfall att bara fixa kedjan men så tog han upp att dem typ endast gör det med en service), och att han hade fullt hela veckan (Tar max 5 min för en mc-mek...)
Missförstå mig inte, han har varit trevlig alla andra gånger jag pratat med honom, men men...
Försökte själv lossa axelmuttern men den satt som berget och jag är inte jätte klen direkt. Trodde något skulle gå i sönder så jag slutade istället.
Och kan man bara komma med dryga svar kanske man skulle överväga och inte svara alls.![]()
.....
Försökte själv lossa axelmuttern men den satt som berget och jag är inte jätte klen direkt. Trodde något skulle gå i sönder så jag slutade istället.
Och kan man bara komma med dryga svar kanske man skulle överväga och inte svara alls.![]()
Jag hade en fazer 1000 (fz1) och den skulle ha 45-55mm vilket är mycket men helt korrekt.
Jag körde alltid på minsta spel eftersom den blir lite stökig i stan annars.
Har du mindre slits utgående Axellager plus drivpaket och är inte bra.
Spelet mäts med hojen på centralstödet.
Gör som det står där uppe, mät med tumstock.
Köp en äkta biltema momentnyckel och dra enligt boken så blir det bra.
Min verkstad spänner alltid för hårt och drar muttern tills det smakar skit.
Varför spände verkstaden din kedja förresten? Bultar man tillbaka hjulet ska det ju bli som det var?
Du måste ha väldigt långa armar!Är det bara jag som justerar när jag SITTER på hojen? Blir ju 2 helt olika spel beroende på metod...min son.![]()
För att ta loss bakaxelmuttern
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Hyls--och-Dragverktyg/Momentnycklar/Momentnyckel-10987/
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |