Steef
Ny medlem
Är det någon som vet hur man monterar handtagsvärmare på en 660 som är utan batteri på smidigaste sätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Steef skrev:Är det någon som vet hur man monterar handtagsvärmare på en 660 som är utan batteri på smidigaste sätt?
motardnisse skrev:Kanske det här vore nåt!
Sorry jonas att jag tog en bild från dig men de ser bra ut.
jb skrev:Tyvärr kan jag inte stänga av och på dem.
Vill man ha "riktiga" så är det bara att åka till närmsta affärr och handla.
15w på gasrulle och 20w på andra är lämpligt. Bara att koppla in på lämpligt ställe med en brytare.
Anledningen till att jag har "analoga" är att att är för klent elsystem i SX -03.
Tom Byron skrev:Shit va enkelt det var, ihop med två av trådarna, å så in med två på halvljuset.
Ska det inte vara någe motstånd emellan eller är det bara att panga på? Jag e lite kass på el...![]()
Jag tog ur sockeln från lampan å använder den, lampan e ju på 35w å 15-20 blir ju 35 så det är väl vattentätt eller ??
Någon som gjort bort sig med någe eller, tips.....erfarenhet?
Tom Byron skrev:Shit va enkelt det var, ihop med två av trådarna, å så in med två på halvljuset.
Ska det inte vara någe motstånd emellan eller är det bara att panga på? Jag e lite kass på el...![]()
Jag tog ur sockeln från lampan å använder den, lampan e ju på 35w å 15-20 blir ju 35 så det är väl vattentätt eller ??
Någon som gjort bort sig med någe eller, tips.....erfarenhet?
jb skrev:Det är vattentätt. Jag tror nog husan har stor generator för att driva både lampa och handtagsvärmare.
jb skrev:Det är vattentätt. Jag tror nog husan har stor generator för att driva både lampa och handtagsvärmare.
Adrian_J skrev:Nja, det är knappt. Husaberg har fram på 03 140 W, enbart DC, efter likriktning försvinner 20-25% dvs du har ca 110 kvar. I teorin, i sjävla verket har man ca 90-100 W. Handvärmare 35 W, lyse 55 W, baklyse 5 W...så ja, det räcker väl precis. Men då försvinner laddningen till batteri dvs elstarten kommer inte fungera. Slår man av lyse räcker det till handvärmare och lite laddning till batteri.
På Husaberg 04 som har det sämre elsystemet (ur effektsynpunkt) a'la KTM plockar man nog ur maximalt 70-80 W. Där blir det svårt att få generatorn att räcka till något faktiskt.
På 02 med två separata lindningar (AC & DC 70+70) är det bäst att koppla handvärmarna på AC kretsen och låta DC kretsen vara som den är. Men då måste man köra med lyset avslaget, annars fungerar det inte.
Adrian_J skrev:Nja, det är knappt. Husaberg har fram på 03 140 W, enbart DC, efter likriktning försvinner 20-25% dvs du har ca 110 kvar. I teorin, i sjävla verket har man ca 90-100 W. .....
Linkan skrev:Förklara dig gärna igen där men lite bättre,tack.
Den klarar av att ge 140W enbart DC, men varför skall du likrikta en DC-krets? Den är ju det redan? DC=Direct Current=likström.
En bilgenerator (välströmmare) laddar 14,4V med en fungerande regulator och en likströmsgenerator gör samma sak vid ett visst varvtal.
Mattan skrev:Försvinner det verkligen 20% vid likriktning? Låter otroligt dåligt.
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |