Handskydd med integrerad blinkers?

Det ser riktgigt ball ut med blinkers i handtagsskydden.

Edit: stavfel =)
 
Last edited:
Kolla med Ec2bme. Han har precis köpt sådana:yoparty

Jag kom på det!!:tummenupp

www.emx.se

Tackar :tummenupp
Jag har Zeta's diodhandtagsskydd på min hoj, kräver att man monterar motstånd för att det ska blinka normalt, funkar bra och ser schysst ut. Kass bild dock =P Finns att beställa hos dom flesta mc-tillbehörs butiker.

http://smg.photobucket.com/albums/v4...t=PICT0866.jpg

Fick span på ett par sådana och de ser rätt skapliga ut, fast svarta... Bara att fixa bakblinkers som ser schyssta ut och sen är det klart!
 

Bifogat

  • Htskyddmblink.JPG
    Htskyddmblink.JPG
    16.2 KB · Visningar: 230
Glöm inte motstndet bara, annar blinkar de rätt olustigt, eller lyser permanent.
 
Motstånd eller blinkersrelä, spelar ingen roll, du får joxa med kabelskor eller lödtenn endå. Ingenting är ju bolt on. =)
 
Gelio: Prova om den går nu. Fick visst in fel länk i mitt ovanstående inlägg, har ändrat till rätt länk till mitt album nu.

Handtagsskydden är relativt dyra, fem sex hundra för plasten och fem sex hundra för ramen de sitter i om jag inte missminner mej. Så det är nog inget jag rekomenderar den Enduroburna hojen i skogen. Tråkigt att slakta dyra handtagsskydd mot träd och kvistar.
 
Handtagsskydden är relativt dyra, fem sex hundra för plasten och fem sex hundra för ramen de sitter i om jag inte missminner mej. Så det är nog inget jag rekomenderar den Enduroburna hojen i skogen. Tråkigt att slakta dyra handtagsskydd mot träd och kvistar.

På vilketvis är det bättre att köra av broms-/kopplingsgrepp eller i värsta fall krossa fingrarna?
Köper man handtagsskydd med hög kvalité så håller dom bra oxå. Som regel böjer dom sig upp- eller neråt efter första smällen om den är tillräckligt kraftig.
Det enda argument mot handtagskydd av denna typ är att man kan krångla in armen i dom som kan leda till ett otäckt benbrott. Men jag har aldrig hört någon som lyckats med det så man kan väl anse det som en relativt liten risk.
 
Handtagsskydden är relativt dyra, fem sex hundra för plasten och fem sex hundra för ramen de sitter i om jag inte missminner mej. Så det är nog inget jag rekomenderar den Enduroburna hojen i skogen. Tråkigt att slakta dyra handtagsskydd mot träd och kvistar.

Jag hade tänkt att dra skydden på 625:an. Den kör jag endast på gata.
Och för det priset så är det värt. Jag har planerat på att köpa miniblinkers fram och bara ett par kostar runt tusingen. Inte för att jag tycker att handskydd är snygga men med blinkers integrerat så tycker jag att det är klart värt!
 
Last edited:
På vilketvis är det bättre att köra av broms-/kopplingsgrepp eller i värsta fall krossa fingrarna?
Köper man handtagsskydd med hög kvalité så håller dom bra oxå. Som regel böjer dom sig upp- eller neråt efter första smällen om den är tillräckligt kraftig.
Det enda argument mot handtagskydd av denna typ är att man kan krångla in armen i dom som kan leda till ett otäckt benbrott. Men jag har aldrig hört någon som lyckats med det så man kan väl anse det som en relativt liten risk.

Lugna ner dej lite nu! :pannkyss Jag menade att det är onödigt att köra sönder SÅ PASS DYRA handtagsskydd för tolv, trettonhundra spänn, som dessutom har integrerad blinkers i sej. Är man så korkad så att man åker utan handtagsskydd så får man skylla sej själv.

Jag hade tänkt att dra skydden på 625:an. Den kör jag endast på gata.
Och för det priset så är det värt. Jag har planerat på att köpa miniblinkers fram och bara ett par kostar runt tusingen. Inte för att jag tycker att handskydd är snygga men med blinkers integrerat så tycker jag att det är klart värt!

Jag tycker att ett par handtagsskydd för till denna typ av hoj, tyvärr finns det inga ögonbrynshöjande modeller, men Zeta's är bland de snyggaste modellerna och som du säger, dessutom med integrerad L.E.D blinkers. Tyvärr gillar ju inte Polisen denna typ av blinkers och man får med största sannolikhet en obesiktning om man blir invinkad av dom.

De är ju föhållandevis dyra om man ser till andra handtagsskydd, med kvaliten är helt okej både på blinkerslamporna och på självva handtagsskyddet. Ramen som de är monterade i känns riktigt stabil och borde tåla en hel del stryk. Sen finns alla delar att köpa lösa som reservdelar dessutom, så man slipper att köpa helt nya kit om man råkar ha sönder något.
 
Last edited:
Lugna ner dej lite nu! :pannkyss Jag menade att det är onödigt att köra sönder SÅ PASS DYRA handtagsskydd för tolv, trettonhundra spänn, som dessutom har integrerad blinkers i sej. Är man så korkad så att man åker utan handtagsskydd så får man skylla sej själv.


Tänkte väl! :tummenupp O ska man ut i skog o mark eller köra bana kan jag hålla med om att blinkers är onödigt. Dock kan det vara värt att lägga några kronor extra på ett par handtagskydd tycker jag då infästningar o annat är betydligt bättre tilltagna på de lite dyrare.

Altrig testat zeta's. Men Cycra är bästa jag provat.
 
Tyvärr gillar ju inte Polisen denna typ av blinkers och man får med största sannolikhet en obesiktning om man blir invinkad av dom.

Känns som att risken är väldigt väldigt liten. Ser ju ut som att det är så original, bara kolla hypermotarden fan! :D
Dock så skulle det suga pung om man skulle få en flygande besiktning.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top