Handskydd med integrerad blinkers?

Känns som att risken är väldigt väldigt liten. Ser ju ut som att det är så original, bara kolla hypermotarden fan! :D
Dock så skulle det suga pung om man skulle få en flygande besiktning.

Jag vet inte hur det ser ut i STHLM men här har vi iallafall snutar så att det räcker, och blir över. Så risken är överhängande så fort man börjar närma sej de lite större städerna. Jag tror dessutom inte att det skulle finnas en snut här i krokarna som skulle tro att det var orginal då det saknas både e-märkning och rätt avstånd osv. Det mesta brukar att gå att smooth-talk'a sej ur, men ibland skiter det sej stort om man stöter på' på snut. Flygande samt fartkontroller är statens nya leverbröd känns det som.
 
Kört hoj till jobbet idag och har inte särskillt mycket att göra så här har du en tio minuter gammal bild på hur mina ser ut.


20080220083.jpg
 
* Kabelskor. Men jag tror det medföljer någon budgetvariant. (Löddkolv och tenn är bäst)

* Krympslang. Så att du får ett bra motstånd mot fukt i kabelskarven.

* Blinkersmotstånd. Så att du slipper se ut som ett rullande Technoparty.

* Buntband. Så att du kan rulla ihop kabelröran och fästa upp den snyggt.

Kryssmejsel-Kabelavbitare-Kabelskotång-Multimeter. Men det är ju sånt man har hemma endå.

Haru ingen bild där man ser hela hojen?

Har ingen bild på KTM'en för bildens skull, så att säga. Bara bilder för att illustrera olika delar/fel/uppgraderinagr osv. =) Fast jag borde ta en, det är kul att ha.
 
Last edited:
Köp ett vanligt motstånd i din tillbehörsbutik. Jag har kopplat mitt i serie med pluskabeln till blinkersen. Anledningen till att dom blinkar för fort är ju för att det är för lite motstånd i L.E.D lamporna. Motståndet simulerar att det är en glödtrådslampa istället, för att efterlikna motståndet.

Nu har jag inga blinkers bak än, men jag har monterat mitt motstånd bakom lampkåpan. När jag skaffat blinkers bak, så kommer jag att skarva in motståndet på sladdarna som går till de bakre blinkersarna istället och montera motståndet vid batteriet nånstans.
 
Köp ett vanligt motstånd i din tillbehörsbutik. Jag har kopplat mitt i serie med pluskabeln till blinkersen. Anledningen till att dom blinkar för fort är ju för att det är för lite motstånd i L.E.D lamporna. Motståndet simulerar att det är en glödtrådslampa istället, för att efterlikna motståndet.

Nu har jag inga blinkers bak än, men jag har monterat mitt motstånd bakom lampkåpan. När jag skaffat blinkers bak, så kommer jag att skarva in motståndet på sladdarna som går till de bakre blinkersarna istället och montera motståndet vid batteriet nånstans.

Hur många ohm låg resistorn på?
 
Hur många ohm låg resistorn på?

Det vet jag inte, har inte mätt det själv. Men resistiva lasten borde vara runt 6 Ω. Som de flesta blinkersmotstånden troligtvis är på. Varför undrar du? Det brukar ju inte spela någon större roll.
 
Så här ser det ut.
Var på väg till Clas Ohlson men kom på efter en stund att jag inte hade en aning om vad jag skulle köpa. KuntaKen, ska jag köpa ett relä eller en resistor? Och om jag köper resistor ska jag ha ett på 6ohm?
Läste igenom hela "har du köpt mini-blinkers läs här"-tråden men blev bara förvirrad.
Kan du bara skriva vad jag ska säga till personalen på el-firman så sparar vi alla en massa tid.

:Bugar
 
Så här ser det ut.
Var på väg till Clas Ohlson men kom på efter en stund att jag inte hade en aning om vad jag skulle köpa. KuntaKen, ska jag köpa ett relä eller en resistor? Och om jag köper resistor ska jag ha ett på 6ohm?
Läste igenom hela "har du köpt mini-blinkers läs här"-tråden men blev bara förvirrad.
Kan du bara skriva vad jag ska säga till personalen på el-firman så sparar vi alla en massa tid.

:Bugar

Riktigt snygg!!:yoparty Men ska du inte fixa till lyktskärmen oxå. Skulle nog vara snyggt med ett vitt nummerfält på den! :tummenupp
 
Riktigt snygg!!:yoparty Men ska du inte fixa till lyktskärmen oxå. Skulle nog vara snyggt med ett vitt nummerfält på den! :tummenupp

Tack! Jo jag ska göra något åt den där framkåpan.
Har bara svårt att bestämma mig.

Mina funderingar:
-Vit 525 framkåpa.
-Kolfiber framkåpa (se bild).
-Sluta spendera pengar på hojen och köpa öl istället.
 
Last edited:
Hjälp mig hitta en bild.
Jag har sett en fabriksbåge med integrerade blinkers och infällbara speglar på handskydden.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top