Handskar som luktar pung....vad göra?

Du har missat i din persedelvård. Handskar, och ännu viktigare skinnskor, bör få en chans att andas ut mellan användningarna. Optimalt är ju att ha två par men det kanske är lite väl analt. Jag lägger alltid mina handskar "öppna" mellan användningarna.

Dom luktar och ser ut som nya trots att dom är snart tre år.

Last edited:
Packade ut de ur frysen i morse, har legat där över natten. Ganska snabbt kunde jag konstatera att det inte hjälpte något över huvudtaget.

Du har missat i din persedelvård. Handskar, och ännu viktigare skinnskor, bör få en chans att andas ut mellan användningarna. Jag lägger alltid mina handskar "öppna" mellan användningarna. Optimalt är ju att ha två par men det kanske är lite väl analt.

Dom luktar och ser ut som nya trots att dom är snart tre år.

Hmm, det är väl det. Bara denna säsongen har jag gjort 400mil med dessa handskarna på. Så när det väl har körts så har de inte fått mycket vila emellan. Att man dessutom vid visa tillfällen bara tryckte upp de i hjälmen efter körningen är väl inget plus.

De ligger på balkongen och luftas nu, se om det hjälper. Sista utvägen blir tvättmaskin, och skiter det sig så får det bli nya handskar.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back