Handskar som luktar pung....vad göra?

Du har missat i din persedelvård. Handskar, och ännu viktigare skinnskor, bör få en chans att andas ut mellan användningarna. Optimalt är ju att ha två par men det kanske är lite väl analt. Jag lägger alltid mina handskar "öppna" mellan användningarna.

Dom luktar och ser ut som nya trots att dom är snart tre år.

Last edited:
Packade ut de ur frysen i morse, har legat där över natten. Ganska snabbt kunde jag konstatera att det inte hjälpte något över huvudtaget.

Du har missat i din persedelvård. Handskar, och ännu viktigare skinnskor, bör få en chans att andas ut mellan användningarna. Jag lägger alltid mina handskar "öppna" mellan användningarna. Optimalt är ju att ha två par men det kanske är lite väl analt.

Dom luktar och ser ut som nya trots att dom är snart tre år.

Hmm, det är väl det. Bara denna säsongen har jag gjort 400mil med dessa handskarna på. Så när det väl har körts så har de inte fått mycket vila emellan. Att man dessutom vid visa tillfällen bara tryckte upp de i hjälmen efter körningen är väl inget plus.

De ligger på balkongen och luftas nu, se om det hjälper. Sista utvägen blir tvättmaskin, och skiter det sig så får det bli nya handskar.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti