Handlare med många märken, mellansverige..?

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby, Stockholm
Hoj
MT-09 - 24
Tillhör ju den otrogna skaran och hoppar gärna mellan olika märken. Eftersom jag nu är så gammal att jag inte orkar hålla med blocket och skit utan föredrar att köpa och sälja hos handlare så söker jag handlare som har många märken. Enkelt att byta in befintligt och hämta en ny. Så, vilka handlare finns därute inom rimligt avstånd (från Stockholm) som säljer många märken? Vi pratar nytt alltså, inte bara begagnat.

Lingvalls i Gävle har jag sett säljer typ allt utom Yamaha, men vad finns mer därute..?


Mvh,
Johan
 

Beebop

Medlem
Gick med
10 Mar 2021
Hoj
2019, BMW S1000r
Bike i Trollhättan har väl en hel del. Kanske blir en bit att åka men ett stort utbud.
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Probike finns i täby och Kungens kurva kanske det är?
Screenshot_2023-11-16-20-43-28-26_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Mc kompaniet har väll en hel del. Har själv aldrig varit där men hört positivt om dom.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Beror ju på hur långt du vill åka.

https://claessonsmotor.se/ i Bromölla har
7 märken. BMW, Ducati, Honda, Indian, KTM, Suzuki

Mckompaniet i väring som fleece nämnde kör hem hojen åt dig och tar inbytet med sig tillbaka. Smidigt och trevliga. Jag har gjort så en gång hos dom.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nu är detta inte "mellansverige". Jag veeet. Hade 5:a i geografi. :)

Men eftersom andra redan föreslagit handlare i söderled och västerled så kan jag ju passa på att komplettera med Mc-konsult i Lidköping (36 mil från Täby) och Johans Mc i Göteborg (3 1/2 timma med tåg).


 

Shah Of Iran

Medlem
Gick med
2 Jul 2023
Ort
Stockholm
Hoj
Oklart
Aldrig haft något med dem att göra förutom att jag kikade på Tuareg 660 där.
Vad är det som är så värdelöst?
Jag tror jag har besökt Probike tre gånger genom åren, ingen av gångerna har jag känt mig välkommen, blivit uppmärksammad av personalen eller köpt något.
Så skall det förbli, hoppas nån ÅF som kan nåt om märket och är intresserad tar över.
(jag har lite inside-info så jag håller tummarna)
Sportbike summerade det ganska bra 2017 och det är fortfarande samma kassa bemötande från deras personal.
 

Bifogat

  • Skärmbild 2023-11-17 110113.png
    Skärmbild 2023-11-17 110113.png
    119.8 KB · Visningar: 78
  • Skärmbild 2023-11-17 110138.png
    Skärmbild 2023-11-17 110138.png
    120 KB · Visningar: 71

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Precis. Hufvudstaden kan knappast anses ligga i ”mellansverige”, oavsett om man menar nord-syd eller väst-öst. Snarare i sydöstra Sverige…

Den handlare som säljer flest märken och som ligger mest i ”mellansverige” borde vara Northbike i Sundsvall.
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Sportbike summerade det ganska bra 2017 och det är fortfarande samma kassa bemötande från deras personal.
Sedan drygt en vecka är nog bemötandet obefintligt, eftersom de lagt ner... :hej
(Gäller alltså Probike Syd)
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mitten av Sverige blir omkring Sundsvall så din 5a i geografi verkar stå sig väl mot TS betyg.

Precis. Hufvudstaden kan knappast anses ligga i ”mellansverige”, oavsett om man menar nord-syd eller väst-öst. Snarare i sydöstra Sverige…

Den handlare som säljer flest märken och som ligger mest i ”mellansverige” borde vara Northbike i Sundsvall.

Mellansverige ligger helt och hållet söder om Sveriges mittpunkt.

Dom två tredjedelar som kallas "Norrland" skiter man som vanligt i
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Bemötandet lever kvar på deras butik i Täby :klappar

Tyckte att säljaren var riktigt trevlig, bra bemötande och en trevlig diskussion om skillnaderna mellan motorgången på guzzi, Tuareg och Scramblern.
Han kanske var ny på jobbet eller så blev jag bemött som jag bemötte honom - med ett leende :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tyckte att säljaren var riktigt trevlig, bra bemötande och en trevlig diskussion.....
Han kanske var ny på jobbet eller så blev jag bemött som jag bemötte honom - med ett leende :)
Jo, saker kan förändras över tiden.

Jag har historiskt varit kritisk mot Probike Göteborg. De fattade inget om det inte handlade om H-D. Övriga märken som de sålde verkade finnas i ett annat universum än det som de själva befann sig i.

Men på senare tid (år) är det annorlunda. En trevlig attityd från säljare, engagerade kundmottagare i verkstaden som försöker lösa problem, reservdelsfrågor som får ett seriöst svar istället som förr: "hon som kan de italienska märkena är ledig - kan du komma tillbaka i morgon".

Kort sagt en väldig skillnad på nu och "förr"! *)

*) Visst, de har en bit kvar till samma nivå som t ex Johans Mc. Men det är mycket bättre nu än förr.

// Kund hos Hondacenter, SMX Sports, Yamahacenter, Probike, Johans Mc, Handelsboden, Kenneths Mc, Bike Trollhättan, MC-Konsult och säkert någon mer som jag inte kommer ihåg nu.
 
Last edited:

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Tillhör ju den otrogna skaran och hoppar gärna mellan olika märken. Eftersom jag nu är så gammal att jag inte orkar hålla med blocket och skit utan föredrar att köpa och sälja hos handlare så söker jag handlare som har många märken. Enkelt att byta in befintligt och hämta en ny. Så, vilka handlare finns därute inom rimligt avstånd (från Stockholm) som säljer många märken? Vi pratar nytt alltså, inte bara begagnat.

Lingvalls i Gävle har jag sett säljer typ allt utom Yamaha, men vad finns mer därute..?


Mvh,
Johan
dackonline.se
Europas största online-däckförsäljare
Varsågod!!!! https://www.dackonline.se/
 

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Precis, Stockholm ligger i 'östra mellansverige'
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top