Handlar något - får ångest

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Lite här och var faktiskt
Hoj
KTM 525
Nån som känner igen sig?

Jag handlar alldeles för ofta något som jag får ångest över. Det har gått rätt långt. Köpte b.la en mountainbike för 9700:- häromdagen som jag inte gillar alls. Jag gillar inte den typen av cyklar, får ont i röven och ryggen då man sitter som ett "mähä" på dom. Jag blev bara sugen på en konstigt nog, såg fräck ut.

Nu har jag grubblat hela dagen och ska ge mig på att göra ett återköp eller sälja den billigt på Blocket.

Har gjort flera såna här tokiga affärer sista åren. Impulshandla och sen vips vill jag inte veta av sakerna. Nu har det gått så långt att de enda inköpen jag inte får ångest över är matinköpen som man måste ha.

Hur skärper man sig? :huvet :confused: :3freak
 

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
Fan så har jag det också... Spelar knappt någon roll om jag behöver sakerna, får fan ångest ändå... skit jobbigt... och det kan handla om små pengar, typ en kebab... :huvet
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
gör ett återköp ifall det inte är något krångel

tänk dig för innan du handlar och när du väl handlat så öpnna inte grejerna på ett tag, öppetköp, så hinner du komma på ifall du vill ha grejerna eller inte
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Så var jag förut, nu i efterhand insåg jag att jag visst behövde prylarna. Man lär sig av sina misstag, numera snålar jag och köper bara onödiga prylar och inga nödvändiga.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fy fan vad jag hatar folk som gör så!
Man bestämmer sig väl för fan innan man hinkar ut stålar, hinkar man ut stålar utan att tänka sig för får man äta den bajsmackan...

Kärringfasoner är vad det är, springa i butiker och "lägga undan" saker, köpa hem och sedan "ångra" sig....

Väx upp och ta ansvar för dina handlingar!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
GuW skrev:
2298678 Fy fan vad jag hatar folk som gör så!
Man bestämmer sig väl för fan innan man hinkar ut stålar, hinkar man ut stålar utan att tänka sig för får man äta den bajsmackan...

Kärringfasoner är vad det är, springa i butiker och "lägga undan" saker, köpa hem och sedan "ångra" sig....

Väx upp och ta ansvar för dina handlingar!

Du är alltså sugen på en ny mountainbike? :hihi


Du verkar förespråka blocket-lösningen ser det ut som mao
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
imorn kommer jag hämta hem min snart nyinköpa trial hoj

har aldrig suttit på en sådan hoj
ingen aning hur det känns eller om det är kul att åka
skall inte ha den till något vettigt
skall kanske köra max 20 dagar detta år.
kostar en jävla massa pengar
totalt onödig
har ett badrum som behöver de pengarna bättre.
kommer jag få ångest över mitt köp




















FUCK NO!!
Pengar är till att läggas på totalt onödiga nöjen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
imaster skrev:
2298692 Du är alltså sugen på en ny mountainbike? :hihi


Du verkar förespråka blocket-lösningen ser det ut som mao

Sugen på en cykel? Knappast, jag har fullt utanför huset och en i vardagsrummet, ingen av dom är mina....

Jag säljer cyklar däremot
 

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Om du nu är medveten om ditt beteende så borde du kunna hindra det nästa gång. T.ex. om du får impulsen att köpa nått, vänta ALLTID minst en vecka innan du köper det och under den veckan funderar du på om du verkligen vill ha saken och kanske t.o.m. kollar upp om den saken du såg är den bästa för pengarna i sin kategori. Då kanske du hinner få perspektiv på saken.
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Jag köper ofta skit jag inte behöver, bara för att...!
Oftast handlar det väl om kläder och liknande, alltså inga astronomiska summor.
Men likt väl.. det ligger ett par tusenlappar i garderoben och bara skräpar.
Jag har dock lyckats tatuera mig och ångra mig minuten efter att den var färdig.
Slå det om du kan!
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Jag har aldrig ångest när jag köper nått.
Jag köper i princip bara sånt jag behöver och sällan eller aldrig till fullt pris.
Ser jag nått jag vill ha så vet jag att det kommer snart bli rea/klubberbjudande o.s.v. så då slår jag till och köper grejen till 1/3 eller 1/4 av priset den först kostade :D
Jag har för mkt utgifter på hund, bil och MC för att ha några större pengar att impulshandla för, dessutom.

Nästa gång tar du å hejdar dig lite och går hem och funderar om du verkligen vill ha grejen du just trånade efter. Vill du det så sätter du dig och kollar bästa pris och slår till.
Väntar du några dagar och glömmer bort grejen, då ville du inte ha den:fakta

Nitrogen skrev:
2299147
Jag har dock lyckats tatuera mig och ångra mig minuten efter att den var färdig.
Slå det om du kan!
Shitbritt!
DET kan inte ha vart kul. :gnissla
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Har du inte råd så handla inte, svårare än så är det väl inte?

Visst har det väl hänt att man har tänkt att "det här var nog inte så genomtänkt" men det går över efter nån minut. Några av mina bästa inköp har varit impulsköp. A+kortet, tänkte i circus 30 sekunder innan jag skrev in mig, nya hojen var underskriven o pröjsad inom 10 minuter efter jag såg den. Tänk inte så mycket helt enkelt.
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
TinaTjejen skrev:
2299191 Jag har aldrig ångest när jag köper nått.
Jag köper i princip bara sånt jag behöver och sällan eller aldrig till fullt pris.
Ser jag nått jag vill ha så vet jag att det kommer snart bli rea/klubberbjudande o.s.v. så då slår jag till och köper grejen till 1/3 eller 1/4 av priset den först kostade :D
Jag har för mkt utgifter på hund, bil och MC för att ha några större pengar att impulshandla för, dessutom.

Nästa gång tar du å hejdar dig lite och går hem och funderar om du verkligen vill ha grejen du just trånade efter. Vill du det så sätter du dig och kollar bästa pris och slår till.
Väntar du några dagar och glömmer bort grejen, då ville du inte ha den:fakta


Shitbritt!
DET kan inte ha vart kul. :gnissla

Är du en sån där som står med en hel pärm med rabbattkuponger och stannar en kassa i en kvart?
 

Dark_Messenger

Guest
Att handla grejer o sedan ångra sig måste vi väl alla ha gjort någongång :confused:

Inte så farligt.

Men när man jämt går o impulshandlar grejer, speciellt om de kostar 10 lök, o sedan ångrar sig. Då är det lite allvarligt tycker jag.

Mitt tips till dig: Impulskontroll.

Oftast när jag impulshandlar dyra grejer är när jag har tråkigt eller har massor med pengar över nångång som jag inte "behöver" till något särskilt. Typ man går o tjackar en ny mobil för 5000 bara för att man har trist, polarna vill inte leka, man har pengar man inte vet vad man ska göra med, tycker att man inte unnat sig något senaste tiden bla bla bla... Ursäkter för galna shoppingturer går alltid att komma på.

Ungefär som med spriten då när man tänker på det. Man har alltid någon ursäkt för att få dricka :hihi :fyllisar
 

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Östergötland
Hoj
-
Jag handlar alldeles för mkt på impuls och önskar verkligen att jag kunde få lite ångest ibland och börja tänka mer ekonomiskt. Gick ut för att köpa en bikini idag men inte fan hittade jag nån bikini, däremot kom jag hem med en massa annat "skit" som jag egentligen inte behöver.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tjejen har snackat om att skaffa cykel till och från i ett halvår nu. Varje gång ber jag henne att säga till när hon får tid/lust att ge sig ut på en cykel, så vi kan summera det efter någon månad och se om det är värt stålarna. Hittills har hon inte sagt till en enda gång...

Nu är det väl ingen jättedyr cykel hon är ute efter, men jag vill inte ha skiten i mitt garage och innerst inne så vet vi nog båda två att varken hon eller jag skulle ha tid att använda den.

Problem solved. Nu kan hon slänga pengarna på kläder istället... :gnissla
 

FreddaGädda

Guest
Sundance Kid skrev:
2298557 Fan så har jag det också... Spelar knappt någon roll om jag behöver sakerna, får fan ångest ändå... skit jobbigt... och det kan handla om små pengar, typ en kebab... :huvet

:rofl
Känner man alltför bittert igen. Hade allvarliga slöseriproblem i gamla dagar.
Köper ingenting nu som inte är absolut nödvändigt. Många bäckar små blir en stor å. Tycker jag sitter varje månadsslut och gungar fram och tillbaka i ångest och jämrar mig om hur mycket pengar det går åt på ingenting. Det är dyrt att leva!
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top