Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
majoon skrev:2597864jag undrar hur det funkar när man handlar via ebay
är chansen stor att man blir lurad eller är det tillförlitligt?
brukar frakten vara dyr därifrån (beror självklart på storleken på paketet gissar jag)
brukar frakten vara dyr därifrån (beror självklart på storleken på paketet gissar jag)
Ja du, eftersom det är vitt skilda privatpersoner och företag du handlar av så är risken lika stor (eller liten) som när du handlar av vitt skilda privatpersoner och företag via någon annan kanal. Om du ser till att de du gör affärer med har bra feedback så är risken liten.majoon skrev:2597864jag undrar hur det funkar när man handlar via ebay
Frakt från Tyskland är oftast billig, tyska posten tar oftast mindre betalt för ett paket Tyskland-Sverige än svenska posten tar för samma typ av paket inrikes.brukar frakten vara dyr därifrån (beror självklart på storleken på paketet gissar jag)
Jag har en del grejer ute på eBay-DE och har angivit fraktkostnaden till DEmajoon skrev:2599386min tyska e inte den bästa...men får för mig att detta betyder att man inte ska bjuda...
Nach Schweden -- Nicht angegeben
vad betyder detta? vill dom att man ska handla?
Nach Schweden -- Sehen Sie in der Artikelbeschreibung und den Zahlungshinweisen nach oder wenden Sie sich für weitere Informationen an den Verkäufer
majoon skrev:2599386min tyska e inte den bästa...men får för mig att detta betyder att man inte ska bjuda...
Nach Schweden -- Nicht angegeben
vad betyder detta? vill dem att man ska handla?
Nach Schweden -- Sehen Sie in der Artikelbeschreibung und den Zahlungshinweisen nach oder wenden Sie sich für weitere Informationen an den Verkäufer
Kahobe skrev:2599438Jag har en del grejer ute på eBay-DE och har angivit fraktkostnaden till DE
"Nicht angegeben" betyder bara att han struntat i att ange fraktkostnaden till just Sverige.
resten:
Till Sverige -- Läs artikelbeskrivningen och betalningsönskemålen eller vänd dig till säljaren
Köpt och sålt många ggr. Aldrig lurad. (Bara på Blocket i Sverige..)
Kanske det funkar bättre när de ser en som kan tyska i andra änden???![]()
Classic bike skriver om att köpa hoj på e-bay i senaste numret. Rekomenderad läsning. Läser du inte denna eminenta tidning annars, så kan du ju passa på att tjuvläsa artikeln när du köar i mataffären.
Har handlat en del på e-bay och det är både smidigt och pålitligt. Men om det strular så vänd dig till e-bay. Jag väntade länge på min leverans, mejlade säljaren flera ggr, jag väntade länge med att kontakta e-bay eftersom jag inte ville ge säljaren problem. Hotade slutligen med att göra det. Fick ändå inget svar. kontaktade då slutligen e-bay men då hade det ju gått mer än 60 dagar, och därmed var tiden ute...![]()
Att betala med PayPal är väldigt pålitligt, men det har varit bedrägerier med falska fakturor, så när du ska betala så kolla att det står https där uppe och att det är ett hänglås där nere.
Lycka till.![]()
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten