handbromssetup

Jag lägger upp en filmsnutt som visar koppl/broms samtidigt snart.......
Killar ska ju inte kunna göra två saker samtidigt så man är väll lite :tuttar

Thomas

berglundracing skrev:

Thomas

väntar :)

Jag tycker körningen blir smidigare och mer kontrollerad om man använder båda samtidigt vid behov. Smaken är väl som ****. Ser man på jänkarna när dom kör så är det typ ingen som kombinerar broms och koppling samtidigt förutom Darius till vissa trick.

Bifogat

• dubbel.jpg
    dubbel.jpg
    86.3 KB · Visningar: 241
Håller med Matti. Det går köra med handbroms utan att använda kopplingen, men man kan undvika många vorpor om man lär sig användabåda samtidigt. Ibland styper man motorn och får motorstopp. Jag tycker att hålla ett finger på kopplingen, ger säkerhet. Personligen brukar jag göra om handtagerna eftersom jag har korta fingrar. Man ska montera handbromshandtaget och kopplingshandtaget så att man kommer åt båda samtidigt.
Att använda 2 ok bak är inte fel men mycket enklare att använda samma ok.

berglundracing skrev:

Thomas

Måndag kväll finns det ett "reportage" exclusiv får sporthåjj.com
Håll er till tåls ni som är intresserade...jag har nämligen punka just nu och måste laga..........

Per r1 skrev:
Inte om du gör såhär:
Nä, det funkar ju, jag hade bara dubbla banjo på oket i tankarna! :tummenupp

edit:
Two stroke man skrev:
:tummenupp Onödigt krångligt att använda dubbla bromsok. Enklare att gå till närmaste hydralfirma och fixa en förgrening till bromsslangen.
Det var det här jag svarade på och tolkar det som paralell-koppling och inte i serie. (bara för att försvara mej lite)

Aja, nog om det......

Last edited:
berglundracing skrev:
Håll er till tåls ni som är intresserade...jag har nämligen punka just nu och måste laga..........

spännande...
det har hänt mycket i vinter :gnissla

Laga då så vi kan gasa lite :tummenupp

berglundracing skrev:

.....

herr berglund gillar och gasa och jag har inte kört på 2mån bortsett från lite is och pajja ryggen idag lite så nu får man ta det lite lugnt :mad:

cool_jocke skrev:
hur mycket kör ni egentligen :va

TOKER skrev:
herr berglund gillar och gasa och jag har inte kört på 2mån bortsett från lite is och pajja ryggen idag lite så nu får man ta det lite lugnt :mad:

Bara två ggr förra veckan men tre pass den här veckan........Måndags var jobbigt. Gick upp fyra för att kunna köra mellan fem och åtta :tungan

Jag har paus i endurokörningen efter en trädsmäll på lillfingret med 11 stygn som resultat. Men stunta funkar...innomhus är det rent och fint samt ont om träd.

GÖTT!!
va o hämtade hojen innan... ( hade fått en bromsslang gjord)
så nu fungerar handbakbromsen som den ska :banana

Zxr_Green skrev:
GÖTT!!
va o hämtade hojen innan... ( hade fått en bromsslang gjord)
så nu fungerar handbakbromsen som den ska :banana

Är 636:an så otroligt bra att stunta med eller är det bara en slump att det är som många som stuntar med just den modellen ? :va

Slappa skrev:
Är 636:an så otroligt bra att stunta med eller är det bara en slump att det är som många som stuntar med just den modellen ? :va

Bra fråga...hehe
jag har hört att den ska va bra.. men jag ville ha den hojen innan jag började stunta.. så jag köpte den pga det :yoparty

Zxr_Green skrev:
dubbla ok.. ser seriöst ut ju...

själv köra jag med slang ner till ingången till bromsvätske behållaren o kör singel ok... dock inga bilder ännu... eftersom jag får tillbaka min bromscylinder imorron.. :banana

men jag kan ändå slänga upp en bild på hojen.. bromsgreppet e iallafall på plats :yoparty

satan vad har du gjort med min hoj? ser helt slaktad ut, avsågade kåpor? =/ får tårar i ögonen..
Vad ska vingen vara bra för? :P

byggt 12oclockbaren själv?

ångrar som fan att jag sålde hojen nu, ska kolla på en likadan i helgen..
blir nog att bygga om till stunthoj med, så du får ge mig lite privatlektioner sen..

t-quick skrev:
satan vad har du gjort med min hoj? ser helt slaktad ut, avsågade kåpor? =/ får tårar i ögonen..
Vad ska vingen vara bra för? :P

byggt 12oclockbaren själv?

ångrar som fan att jag sålde hojen nu, ska kolla på en likadan i helgen..
blir nog att bygga om till stunthoj med, så du får ge mig lite privatlektioner sen..

hehe den e ju fin... 12oclockbaren e köpt från clearwater.
jaja köp en kawa igen.. kan säga dej att det e den skönaste hojen jag kört på :yoparty
säg till ifall du vill köpa tillbaka highpipet..

Malmö-motard skrev:
Vänta bara till efter sommaren - DÅ kommer den se slaktad ut om jag känner grön rätt :hihi

HAHAHAA du ska väll inte säga något om att slackta hojar :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...