hampa är bäst..

Alla konspirationsteorier är alltid rätt och Jack som uppges som källa (2002) har säkert ingen personlig vinning i dettaoch är med stor sannolikhet en stor akutoritet inom fälten historia, biologi och ekonomi! det är ju helt naturligt att om en växt är så otrolig är det ingen konst att tiga ihjäl den. Allt som behövs är en eller två beslutsamma generationer!

Förresten om det nu är så att alla spår av detta har suddats ut av USA:s regering var kommer då siffrorna från???

Nej dödligt är det säkerligen inte, men nog har det väl en viss påverkan på viljan om man använder det dagligen?

Men det är som många skriver skillnad på hampa och hampa, du kan ju prova röka den som man lagligt odlar i Sverige.

Var det inte någon frikyrklig organisation som erbjöd liknande summor för att någon skulle bevisa att inte Gud finns. :gnissla Sen använder de det som argument att ingen lyckats. :rofl

Chris Ash skrev:
Ja detta har ju varit uppe innan...fast utan rep och pappersargumenten då....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44776

Tycker inte det är statens sak att lägga sig om jag vill ta en jolle eller starköl på fredagskvällen.
jo det är sant, men drogmotståndspropagandan är enormt stark här i landet.
Vanligt folk pratar som ur skolans läroböcker.

Markus skrev:
Var det inte någon frikyrklig organisation som erbjöd liknande summor för att någon skulle bevisa att inte Gud finns. :gnissla Sen använder de det som argument att ingen lyckats. :rofl

Känner jag inte till, däremot så vet jag en organisation som erbjöd en miljon dollar till den som kunde hitta vars det stod att man kom till himlen ifall man var en god man och levde efter bibeln eller nå liknande.

Poacher skrev:
Nej dödligt är det säkerligen inte, men nog har det väl en viss påverkan på viljan om man använder det dagligen?

Inga permanenta skador alls enligt världshälsoorganisationen.

Senast vi diskuterade det här så slutade det med att swedie skrev om reglerna för sporthoj, blir vi bannade nu?

Chrille skrev:
Det där låter som en text saxad rakt ut från flashback eller liknande där varenda haschtomte som kan formulera en mening med ord längre än en stavelse anses som trovärdig bara för att denne kan stava. Det är en mängd rena felaktigheter blandade med halvsanningar och även vissa riktiga påpekanden, men det ändrar inte att jag tycker att den här texten är löjeväckande. Det är precis som när rasister med rättstavningsfunktion i ordbehandlaren försöker dölja sitt "ut med svartskallarna" med en massa statistik-babbel, kulturkrockar och dylikt tjafs.

++

Vilken :cpparty tråd.

honkiie skrev:
Inga permanenta skador alls enligt världshälsoorganisationen.

Senast vi diskuterade det här så slutade det med att swedie skrev om reglerna för sporthoj, blir vi bannade nu?
Även om det inte är permanent lär det ju gå ut över ens dagliga liv, iofs skulle man ju inte må så bra om man söp varje dag heller.
Men jag menar bara att det inte är som att dricka kranvatten, effekter finns ju om än tillfälliga.

Poacher skrev:
Även om det inte är permanent lär det ju gå ut över ens dagliga liv, iofs skulle man ju inte må så bra om man söp varje dag heller.
Men jag menar bara att det inte är som att dricka kranvatten, effekter finns ju om än tillfälliga.

Jo om man röker varje dag så blir man väl lite inåtvänd, lite förslappad och sämre närminne. Grejen är ju att om man super skallen av sig varje dag så finns det ingen risk att man skulle kunna sköta sitt jobb och man skulle vara ett vrak.

SFB skrev:
Industrihampa är ju inte förbjudet? Odlas ju t.o.m i sverige mot tillstånd om jag inte minns fel...

Sen så finns det massor med forskning på nya bränslen till bilar, här i lund utvecklar dom på Kemi ett sätt att ta fram etanol från cellulosa. Tror allt utom ligninet gick att jäsa.

Orkade inte läsa allt men jag fattar inte poängen med det hela

helt korrekt, om man söker tillstånd är det tillåtet att odla industrihampa i sverige, det gör min kompis som är lantbrukare.
/mvh erik

En icke existens kan aldrig bevisas. Av samma anlednign kan man aldrig vinna pengarna här. Finns ingen klar hypotes därför omöjligt att ställa upp (ocg motbevisa) antitesen. Fast det ser ju självsäkert ut.
Dessutom får man kanske inte somatiska skador av missbruket men du får otrevliga förändringar i hjärnans signalsystem så långvarigt bruk kan bl.a. ge kronisk depression.

UrbanTiger skrev:
Lägg ner drogpropagandan nu. Det finns unga och oskuldsfulla som läser på forumet. Dom kan få för sig att det är okej att puffa :gnissla

Ähh set är väl inget fel att röka gräs ibland? Konstigt nog tycker dom flesta att det är ok att hälla i sig ett helrör en kväll men ser folk som tar en joint ibland som "knarkare", jag undrar vad som är mest skadligt för kroppen?

honkiie skrev:
Känner jag inte till, däremot så vet jag en organisation som erbjöd en miljon dollar till den som kunde hitta vars det stod att man kom till himlen ifall man var en god man och levde efter bibeln eller nå liknande.

dDet verkar ju jättekorkat, då är det bara att skriva det på en lapp och hämta kashen. :banana

Hightuned skrev:
Ähh set är väl inget fel att röka gräs ibland? Konstigt nog tycker dom flesta att det är ok att hälla i sig ett helrör en kväll men ser folk som tar en joint ibland som "knarkare", jag undrar vad som är mest skadligt för kroppen?

Jag tycker inte heller det är fel. Men eftersom vi (om jag tillåts generallisera) inte kan supa, borde vi då släppa en lös en drog till?

Barrett skrev:
Jag tycker inte heller det är fel. Men eftersom vi (om jag tillåts generallisera) inte kan supa, borde vi då släppa en lös en drog till?

Jag säger ja eftersom att cannabis är mindre beroendeframkallande och skapar ett lättare beroende av sprit. Man kan inte dö eller bli skadad av cannabis, mindre sjukhusräkningar och sjukskrivningar av alkisar som ligger hemma med baksmälla. Tror att mindre skulle befinna sig på vägen då det nog föredras att ligga hemma och chilla istället för att fara ut på raggen och skrika wööööö supa. Många mindre skulle bli tunga narkomaner då dom kunde få sitt cannabis laglig väg och slipper bli påprackade en massa horse och tjack av sin langare. Den undre knarklangarvärlden skulle bli av med en inkomst.

Urbantiger: Va lång tid du tog på dig

honkiie skrev:
Jag säger ja eftersom att cannabis är mindre beroendeframkallande och skapar ett lättare beroende av sprit. Man kan inte dö eller bli skadad av cannabis, mindre sjukhusräkningar och sjukskrivningar av alkisar som ligger hemma med baksmälla. Tror att mindre skulle befinna sig på vägen då det nog föredras att ligga hemma och chilla istället för att fara ut på raggen och skrika wööööö supa. Många mindre skulle bli tunga narkomaner då dom kunde få sitt cannabis laglig väg och slipper bli påprackade en massa horse och tjack av sin langare. Den undre knarklangarvärlden skulle bli av med en inkomst.

Problemet är ju att det ena inte utesluter det andra. Ja, om man inte förbjuder alkohol då, men det är ju ganska orealistiskt att det kommer ske så det känns inte aktuellt att spekulera kring.

Ett utav de stora problemen med cannabis som jag ser det är just att det är en lättare drog än alkohol. Du kan röka ner dig duktigt en kväll & ändå gå till jobbet dagen efter & sköta ditt jobb. Det må vara mindre skadligt för individen & för samhället att missbruka cannabis än alkohol, men jag anser det vara lättare att bli missbrukare av cannabis.

honkiie skrev:

Anser också att vi ska dra gränsen vid canabis "a la Holland". Tyngre dråger ger för mycket skador och kostar samhället för mycket och bör därför vara otilllåtna. Hade alkohol eller tobak varigt nytt i våran kultur så hade det varigt precis lika olagligt som maja! Ifos har Barrett en poäng i att man av kanske inte bör släppa det fritt bara för att vi "redan har alkohol". Även om canabis är mindre skadligt än alkohol så ger det ju beviseligen skador bl.a psykiska skador(gamla hashpundare är ju föga smartare än gamla fyllon). Det kommer nog inte att släppas fritt men det hindrar ju inte den som vill att röka på ibland. Det som stör mig väldig är folk som gärna super och sen ser ner på folk som gillar gräs som "knarkare", det är en sån jävla dubbelmoral så det skriker om det!

Folk som har rökt länge är inte direkt skärpta. Det kan vara svårt att inse om man är i rökträsket själv.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti