Halva säsongen redan förstörd

Ajajaj, har med förstört halva min säsong med skador, bröt båda hälarna 29 december, fast har ju haft mycket mecktid nu, med sjukskrivning o allt, så nu är ju cyklen i toppskick. Bara hoppas att läkarna tycker man ska sätta fart o börja gå igen, så att man åtminstone kan sitta på hojen o titta på framskärmen :tummenupp

fan allt i backen verkar farligt, förra året när jag åkte svimmade jag plöttsligt i liften har ingen aning om var det var, så det blev 3 dagar på undersökning på sjukhuset. i år (2 veckor sen) så åkte jag lite lätt och hade planerat in att absolut inte skada mig och helt plöttsligt small det bara till när jag gled lite lätt in mot liften och kände att jag landade på axeln. allt jag såg efter att jag kämpat mig av 2 av tre tröjor (så dum som man är) var att nyckelbenet stog rakt upp och jag va säker på att axeln var ur led men det visade sig att nyckelbenet lossnat från sitt yttre fäste. typiskt, skulle om 2 veckor åkt till madrid och tävlat :(

ja hoppas du frisknar till snabbt! krya på dig :pannkyss

Igår gick jag!!!

Iofs bara 5 meter men ändå! F-n, nästan läge att änmäla sig till typ Stockholm maraton! Har opererat allt utom korsbandet, det planerar vi ta i höst, typ november..

De ville vänta med det tills allt det andra hade läkt, ortopeden sa att det ger större möjlighet att korsbandsoperationen blir lyckad om man har ett knä som är lagat i övrigt.

Fördelen är att jag snart, (iaf lagom till sommaren) kan gå utan kryckor o skit även om jag inte kan spela fotboll och sånt. Det måste ju betyda att jag kan köra hoj också nån gång under sommaren? :)

Kör 2-3 timmar med sjukgymnasten tre dagar i veckan, är ett skönt gäng som rehabar ungefär samtidigt. Sen sitter alla i omklädningsrummet som gamla gubbar runt en lägereld och diskuterar krämpor. Skönt gäng. men guuu vad trist det är med själva rehabträningen. Två steg framåt, ett fall bakåt verkar vara den normala gången. Har också fått insikt om vilket h-vete de som har mycket värre skador får gå igenom, jag har ju klarat mig väldigt lindrigt jämfört med trafikskadade och andra.

Förlåt att jag lyfter en OT-tråd men va tusan, jag är ju glad och jag kan se att solen skiner ute: so sue me *haha*

/För övrigt vill jag ha en Ducati 1098S, den är fiiiin.

Igår gick jag!!!

Iofs bara 5 meter men ändå! F-n, nästan läge att änmäla sig till typ Stockholm maraton! Har opererat allt utom korsbandet, det planerar vi ta i höst, typ november..

De ville vänta med det tills allt det andra hade läkt, ortopeden sa att det ger större möjlighet att korsbandsoperationen blir lyckad om man har ett knä som är lagat i övrigt.

Fördelen är att jag snart, (iaf lagom till sommaren) kan gå utan kryckor o skit även om jag inte kan spela fotboll och sånt. Det måste ju betyda att jag kan köra hoj också nån gång under sommaren? :)

Kör 2-3 timmar med sjukgymnasten tre dagar i veckan, är ett skönt gäng som rehabar ungefär samtidigt. Sen sitter alla i omklädningsrummet som gamla gubbar runt en lägereld och diskuterar krämpor. Skönt gäng. men guuu vad trist det är med själva rehabträningen. Två steg framåt, ett fall bakåt verkar vara den normala gången. Har också fått insikt om vilket h-vete de som har mycket värre skador får gå igenom, jag har ju klarat mig väldigt lindrigt jämfört med trafikskadade och andra.

Förlåt att jag lyfter en OT-tråd men va tusan, jag är ju glad och jag kan se att solen skiner ute: so sue me *haha*

/För övrigt vill jag ha en Ducati 1098S, den är fiiiin.

5 meter! Grattis.
Hur långt har du till garaget. Snart är du där och kan åka ut och Wheeeeela:yoparty
Hoppas du blir hel snart. krya på dig:tummenupp

Mvh Bananen

Vilket ben är det?
Är det vänster så är det ju lite surt.
För höger har du ju bara till bakbromsen och den använder man
ju så ofta(INTE)!

Hoppas rehabiliteringen (svår ord) går bra!

Jag som skulle fixa mc-kortet i år, fick en massa bra tips här i höstas o köpte all utrustning + en skön förstahoj att övningsköra med.

Sen var det där med slalomåkning. På snö alltså. Akta er för det!

Sitter nu med riktig bingoskada (5 av 5).
Korsband av
Ledband av
Menisk trasig
Knäskål fraktur
Ledkapsel trasad

Det är bara att sitta lugnt o vänta på operation som lär ske inom kort. Sen hotar doktorn med ganska långt rehab innan jag få belasta knäet mer än bara vääääldigt lätt.

Lär ju dröja lite innan jungfruturen på mc'n tas... Nåväl, får väl plugga lite extra på teorin då... Sen kanske man kan trösta sig med att beställa lite nya mc-grejor! Det blir nog frugan glad åt att få traska bort till posten och hämta :)

Krya på dig! Och fråga för allt i världen inte doktorn om han anser det OK att åka mc snart...

5 meter! Grattis.
Hur långt har du till garaget. Snart är du där och kan åka ut och Wheeeeela:yoparty
Hoppas du blir hel snart. krya på dig:tummenupp

Mvh Bananen

10 meter till garaget, snart så... !! Tack för uppmuntran!

Vilket ben är det?
Är det vänster så är det ju lite surt.
För höger har du ju bara till bakbromsen och den använder man
ju så ofta(INTE)!

Hoppas rehabiliteringen (svår ord) går bra!

Det är högerbenet. ortopeden kallade knäet för "kalops" efter första artoskopin. Men rehaben går kanonbra just nu och sjukgymnasttjejen är som en liten pitbullterriertjej som driver på som bara den :)

Jag lovar att inte säga till doktorn att jag skall köra MC nu i sommar :)

Sorry för att jag lyfter en gamma tråd men den är ju viktig för mig!

Nu slänger jag snart kryckorna. ÄNTLIGEN som den gamle Fylking skulle sagt!

Sååå najs.!!! Redan idag kan jag gå typ 100 meter bara det är plant underlag och det känns skönt

Återstår bara en operation och den tar vi i höst. Men det är mer typ en standard korsbandsoperation. Sen blir det rehab 3 gg i veckan i ytterligare ett år säger de, men det kan jag ta!

välkommen i trasigaknäklubben... Köp träningskort på ett bra gym!!!

Shit, har ju inte uppdaterat denna sträng på länge :)

Sorry att jag lyfter en gammal sträng men den får fungera som varning för er inför skidsäsongen. Startade strängen 2007-02-26 vilket var ett tag efter smällen och efterverkningarna är långt ifrån över än.

Det är nu oktober och jag är på kryckor *igen*. Ännu en operation nyss gjord.. Offrade två senor från baksidan av låret som de vek fyrdubbla och sydde ihop. Sen borrade de två kanaler genom lårben och skenben och drog igenom de senorna. De skall nu fungera som korsband. Sen fäste de allt med något som ser ut som en Mollyplugg i skenbenet och sen slog de in två smala stag i lårbenet. Nu väntar 6 månader (MINST, troligen snarare 9-12 månader till) med tre besök till sjukan i veckan för rehabträning + lite annat, men jag är van, har gått o tränat nu på sjukhusrehaben sen februari.

Men sen skall mardrömmen äntligen vara över hoppas jag. I samband med denna operation fixade de det sista brosket mm också. Kirurgen sa att mjukdelsfräsen gått varm innan de var klara.

Blev som väntat 0 meter mc-åkning iår. Surt som attan. Men till nästa år så!!

En sak är säker, det dröjer innan det blir slalom på nån högre nivå igen....

Så: ta det lugnt i slalombacken i vinter!

Ajaj och usch, fy, blää för knäskador. :tummenner

Lycka till nästa år!

fan allt i backen verkar farligt, förra året när jag åkte svimmade jag plöttsligt i liften har ingen aning om var det var, så det blev 3 dagar på undersökning på sjukhuset. i år (2 veckor sen) så åkte jag lite lätt och hade planerat in att absolut inte skada mig och helt plöttsligt small det bara till när jag gled lite lätt in mot liften och kände att jag landade på axeln. allt jag såg efter att jag kämpat mig av 2 av tre tröjor (så dum som man är) var att nyckelbenet stog rakt upp och jag va säker på att axeln var ur led men det visade sig att nyckelbenet lossnat från sitt yttre fäste. typiskt, skulle om 2 veckor åkt till madrid och tävlat :(

ja hoppas du frisknar till snabbt! krya på dig :pannkyss

fyfan:3freak
fast du hade nog tur i oturen ändå... hade axeln gått ur led hade du kunnat få det ännu tråkigare... fick min slagen ur led för över två år sen och varken är eller kommer bli helt bra... nånsin... men jag är glad att den är så pass bra som den är iallafall. var tveksamt om jag skulle få/kunna ta mc-kort över huvud taget där ett tag... plus att det gjorde så satans ont! fick höra av doktorn att en axel ur led är en av de värsta smärtor man kan uppleva... skulle tydligen vara jämförbart med en skottskada...:näsblod

encore: lider med dig! hoppas att du blir helt bra och kan göra vägarna osäkra snart igen!:tummenupp

detta hade inte kunnat hända på snowboard! :tummenupp
du får åka bräda nästa vinter!
:kryckor

Jag slet av korsbandet och bröt handleden på snowboard efter att jag laddat lite väl hårt i ett bigjump. Landade 2 meter efter landningen, platt. Känns så sjukt onödigt efteråt :gnissla

Åkte mycket slalom själv upp till ca 15 år. gjorde allt, hoppade, vurpade, åkte som en galning mer eller mindre. Skadade mig aldrig mer än nåt blåmärke eller så. Måste ha med åldern att göra att man är närmast odödlig som barn.

bigjjump och slalom i blå backe går väl inte direkt att jämföra :D

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP