Halva priset på LCD-TV!

Fredde Meck skrev:
2686763 Varning!:hördu

Luktar bluff!

"Vid kundvagnen kan du se beloppet du har handlat för. Vill du se dina artiklar trycker du på ”Till kassan”. Önskar du göra ändringar, ta bort eller ändra antal, går det bra att göra det från kundvagnen.
Välj sedan betalsätt (postförskott, förskottsbetalning, Paynova osv) samt fraktsätt.(Vi kan i dagsläget endast erbjuda förskottsbetalning som alternativ.)
Tryck slutligen på ”Fortsätt/till kunduppgifter”."

Ingen jag skulle göra affär med!

Precis, varför skulle de inte ens kunna erbjuda postförskott? enda som krävs är ett PG konto, har dom inte ens det så känns det väldigt oseriöst.

Suomalainen skrev:
2686799 Precis, varför skulle de inte ens kunna erbjuda postförskott? enda som krävs är ett PG konto, har dom inte ens det så känns det väldigt oseriöst.

Det finns ett företag som heter "Mediaexperten AB" i Borås.
Organisationsnr: Företagsnamn(firma): Företagsform:
556550-3686 Mediaexperten i Borås AB AB

...ägaren av domännamnet mediaexperten.se bor dock i huddinge.

Suomalainen skrev:
2686755 Har läst på fler och fler ställen att 720p kommer bli hd-standarden för vanliga tv sändningar (olika forum iof, så sanningshalten är väl sisådär). Men om man köper en 1080i så får man alltså om jag förstått det rätt en sämre bild på 1080i tvn än en 720p tv vid vanligt tv tittande (pga uppskalning)? Isf är det sjukt dumt att köpa en full-hd tv. Med tanke på att bilden med 720p redan är så sjukt bra att man (jag) inte kan kräva bättre...

Är jag helt ute o cyklar nu?

Det stämmer säkert, men jag ska mest använda tv:n till film och spel via ps3:an. Med BlueRay tekniken så kan man ju lagra mycket data och sända via 1080. Är ju bara massa skit på TV ändå :rolleyes:

Jag fick aldrig någon klarhet i det där med ryckig bild vid panorering/kamerasvep.

Är det så, märker man det när man sitter på rätt avstånd, eller var det för att jag stog en meter ifrån i butiken?

Beror till 99.99% på källan. I detta fallet troligen en högupplöstbild som sen delas upp till flera skärmar. Kan av ngn skum anledning bli ryckigt då. Har sett samma sak på Bla Sony Center i sthlm, div Onoff, Expert etc som kör med HD-tv / högupplöstmaterial.

Ryckigheten ska inte finnas, tv'n hinner utan problem förmedla bilden, menar LCD 8ms responstid, PAL 24-25fps... skärmen är snabbare.

Funderar på Panasonic TH-42PV60E eller LG 42PC1R något för max 14'kr (fler förslag?)

Det som talar för LG är att den är någon krona billigare och ser bättre ut enligt mig. Kan LG 42PC1RR vara ett bra alternativ? Är det inspelningsmöjligheten som skiljer bara?

Kommer sitta 3m ifrån den. Van med projektor sen tidigare. Vill ha något som är tyst.

Tittar på TV och kör filmer från datorn. Vad ska man ha för kabel till TV för bästa bild? Har DVI och VGA ut från grafikkortet.

Last edited:
Är du ute efter bästa bild är det panasonic pv60 du ska ha. Iom att priset spelar en roll kan jag numera även rekomendera PV45. Ca 2000kr billigare och i princip ingen märkbar skillnad på bilden.

LG PC1R levererar en jäkligt dålig svärta vilket du själv kan se i närmsta butik.

Har ingen större koll på "RR" varianten men har den DVB-T tuner? Om inte är det iaf för mig jäkligt onödigt med 80gb hdd för att spela in analogt material.

Ang DVI/VGA DVI ska ge bättre bild, dock beror det på tv'n. En lg LCD levererar bäst bild med VGA då den antingen ger svarta fält på sidorna eller förstorar bilden utanför kanterna. Kommer inte ihåg vilket som gällde.

Är du ute efter bästa bild är det panasonic pv60 du ska ha. Iom att priset spelar en roll kan jag numera även rekomendera PV45. Ca 2000kr billigare och i princip ingen märkbar skillnad på bilden.

LG PC1R levererar en jäkligt dålig svärta vilket du själv kan se i närmsta butik.

Har ingen större koll på "RR" varianten men har den DVB-T tuner? Om inte är det iaf för mig jäkligt onödigt med 80gb hdd för att spela in analogt material.

Ang DVI/VGA DVI ska ge bättre bild, dock beror det på tv'n. En lg LCD levererar bäst bild med VGA då den antingen ger svarta fält på sidorna eller förstorar bilden utanför kanterna. Kommer inte ihåg vilket som gällde.

Tack för ett bra svar.
Nån tusenlapp hit eller dit är inte allt i världen men vill stanna på max 14'kr

Om man riktar in sig på Panasonic TH-42PV60E då. 2års garanti om man köper i Sverige? Surrar den och låter något? Anslutningar i underkant? Är det bra ljud i tv högtalarna? Har El giganten och dom där såna här maskiner hemma så man kan kolla lite närmre på dom?

Tack för ett bra svar.
Nån tusenlapp hit eller dit är inte allt i världen men vill stanna på max 14'kr

Om man riktar in sig på Panasonic TH-42PV60E då. 2års garanti om man köper i Sverige? Surrar den och låter något? Anslutningar i underkant? Är det bra ljud i tv högtalarna? Har El giganten och dom där såna här maskiner hemma så man kan kolla lite närmre på dom?

De flesta elgiganten-butiker har den hemma.
Min pv60 surrar knappt något. Enda gången jag ens märker att det finns fläktar på den är när jag startar den eftersom fläktarna går igång först. Då susar det till.

Anslutningarna sitter tyvär en bit upp på baksidan så det är svårt att komma åt med nya sladdar om tv:n är väggmonterad.

Ljudet är godkänt men inte mycket mer men å andra sidan är det nog inte många platta TV som har särskillt bra ljud.

Bilden kompenserar dock allt. Suverän! :tummenupp

Om du inte har så bråttom kan det löna sig att vänta lite. Panasonic kommer strax att släppa en uppföljare och då är det inte alls omöjligt att Pv60 reas ut. Uppföljaren kommer bl.a. inbyggd digitalbox för marknätet och som jag förstod det hamnar priset på ca 16-17000:-

finns redan en PV60 med inbyggd digital box på bla den tyska marknaden.

Men absolut har du möjlighet att vänta så gör det. De nya modellerna brukar väl komma runt april eller så. kanske man kan få en lite snyggare design också. :tummenupp

De nya modellerna brukar väl komma runt april eller så. kanske man kan få en lite snyggare design också. :tummenupp
Den ska tydligen släppas i Mars. Beteckningen blir PX70 (motsv PV60) och PX700(motsv PV600) Priset landar mellan 17 & 19
http://prylportalen.mkf.se/ArticleP...16172844_MKF133/20070116172844_MKF133.dbp.asp
CES_Image_TH-42PX77U-500.jpg

De flesta elgiganten-butiker har den hemma.
Min pv60 surrar knappt något. Enda gången jag ens märker att det finns fläktar på den är när jag startar den eftersom fläktarna går igång först. Då susar det till.

Anslutningarna sitter tyvär en bit upp på baksidan så det är svårt att komma åt med nya sladdar om tv:n är väggmonterad.

Ljudet är godkänt men inte mycket mer men å andra sidan är det nog inte många platta TV som har särskillt bra ljud.

Bilden kompenserar dock allt. Suverän! :tummenupp

Om du inte har så bråttom kan det löna sig att vänta lite. Panasonic kommer strax att släppa en uppföljare och då är det inte alls omöjligt att Pv60 reas ut. Uppföljaren kommer bl.a. inbyggd digitalbox för marknätet och som jag förstod det hamnar priset på ca 16-17000:-

Låter bra det där!
Nya modellen är nog inget för mig. Vänta och betala för det senaste är inget måste när det gäller TV för mig. Max 14'kr är min gräns för vad en dumburk är värd. Men det kanske kan vara smart att vänta en månad och se om PV60 reas ut?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT