Halmstad

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tack för en go tur :tummenupp

Hade väl lite svårt att hänga med täten på rakorna med det tog man igen
i böjarna...eller var det böterna?:D

lahi>> fick lite brottom där eller?

Ursäktar att jag sinkade er...

Men hej så skintorr konstapel "Jag såg minst två-tre till med felaktig skyltplacering eller otillåtna skyltar gnisselgnissel"
Karlfan måtte varit skumögd. Men han gjorde ju bara sitt jobb :gnissla

Hur som, hoppas man får möjligheten att deltaga igen, samt att vi hittar den där vägen vi egentligen skulle åka på..

/Jeppe
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Höjde av otur att snuten stod där och svängde in strax bakom :gnissla

Om han nu hade så skarpa falkögon att han såg 2-3 tre felplacerade skyltar på det avståndet varför svängde han inte av mot oss där vi stod och väntade?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Höjde av otur att snuten stod där och svängde in strax bakom :gnissla

Om han nu hade så skarpa falkögon att han såg 2-3 tre felplacerade skyltar på det avståndet varför svängde han inte av mot oss där vi stod och väntade?


Han "hade annat för sig" och "det var något som jag skulle sprida vidare".
Översatt, han hade egentligen inte tid, skulle hem och gjorde en bötfällan för den goda sakens skull :D Jag tar den med ett gött leende, slapp ju ombes. med allt vad det innebär.

Edit: Han var ju ensam och insåg väl det hopplösa med att försöka hålla 12 hormonstinna hojåkare kvar på platsen..
/Snutmagneten...
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge


lahi>> fick lite brottom där eller?

Hehe, lite bråttom fick jag nog... :D
Skrev så här på westsiderriders sida:
Jag drog eftersom jag inte tror att polisen tror på effektangivelsen i mina papper... Den är iofs reggad med turbo och det står i papperna, men jag blev lite osäker på om polisen kan beslagta ett fordon och bänka hos auktoriserad firma för att få fram den verkliga effekten. Då blir det antagligen föreläggande om fullständig registreringsbesiktning, och då kan jag lika gärna slänga hojen... Det är ju inte säkert att de kan beslagta (bara fått för mig det) och det är inte säkert att jag hade fått någon anmärkning, men jag är inte beredd att ta reda på det i en kontroll på gatan om jag inte måste. De hade ju inte stannat mig, och jag kör tills de blinkar på mig! Då stannar jag så klart, men de hade ju inte stoppat mig. Dessutom är studentkassan något ansträngd redan. Mönsterdjup och ljud hade det blivit böter på, tror jag. Vill inte! Embarassed Jag mötte en polisbil och en mc-polis precis innan vägen till Getinge, men jag var inte så sugen på att kolla om de ville prata med mig. Annars hade jag väntat på er! :tummenupp Men nästa gång, då jävlar! :)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Han "hade annat för sig" och "det var något som jag skulle sprida vidare".
Översatt, han hade egentligen inte tid, skulle hem och gjorde en bötfällan för den goda sakens skull :D Jag tar den med ett gött leende, slapp ju ombes. med allt vad det innebär.

Edit: Han var ju ensam och insåg väl det hopplösa med att försöka hålla 12 hormonstinna hojåkare kvar på platsen..
/Snutmagneten...


Bra, att han inte märkte av dina blinkers! :tummenupp
 

Mange R-1000

Vi får väl se...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Hojlös :-(
Ähh bara lyft på stenen och handla med dig nu. Jag vet att du inte kan hålla dig... :arsele nänänäänänänäää


Hmmm, låter som om det finns vissa planer... Själv funderar jag oxå för fullt :confused: Mycket man vill göra med hojjen och vintern är ju lång!

Nån som ska till Knutstorp i morgon och kolla på ERF:et? Blir nog några stycken på en smävägsrunda till Skåne om någon är intresserad. Tjoa till om ni ska med!
 

freeride

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Grums (värmland
Hoj
ktm 640 -04, cr 250 -95
Åkning

Hej är relativt nyinflyttad i halmstad och tänkte försöka åka lite i helgen, jag har hittat några fina vägar ut mot simlångsdalen. Men skulle vilja lära mig lite fler vägar. Så om nån eller några ska ut och åka och ville vara så snäll att ta med mig på en tur och visa omgivningarna eller nån rolig väg så vore jag tacksam.

Obs kör supermotard men är det lite kurvigt så hänger jag nog på ganska bra ändå.

MVH: David

0735574349
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej är relativt nyinflyttad i halmstad och tänkte försöka åka lite i helgen, jag har hittat några fina vägar ut mot simlångsdalen. Men skulle vilja lära mig lite fler vägar. Så om nån eller några ska ut och åka och ville vara så snäll att ta med mig på en tur och visa omgivningarna eller nån rolig väg så vore jag tacksam.

Obs kör supermotard men är det lite kurvigt så hänger jag nog på ganska bra ändå.

MVH: David

0735574349

Hej!
Jag och Sofie tänkte ta en tur med hojarna vid 17-18tiden. Det blir nog rätt lugnt tempo. Vägarna är garanterat kurviga eftersom jag själv planerar att ta motarden. Jag står vid pumpmacken på Fyllinge vid 1730../Ola
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
jävligt trevligt runda igår :tummenupp samma sak nästa vecka om vädret tilllåter ??

lägg upp några bilder!!
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Hmmm, låter som om det finns vissa planer... Själv funderar jag oxå för fullt :confused: Mycket man vill göra med hojjen och vintern är ju lång!

Nån som ska till Knutstorp i morgon och kolla på ERF:et? Blir nog några stycken på en smävägsrunda till Skåne om någon är intresserad. Tjoa till om ni ska med!

har själv vissa planer för vintern. Tänker dock inte avslöja något för jag vet inte riktigt hur det blir än.
Tänlte du åka hoj till knutstorp då eller?
Vet inte om jag vågar köra ner ditt. Har ju bara mitt slick däck kvar och det sitter på. pkus att blinkers baklampa inte e inkopplade och godkända...hmmm
får se e bra sugen
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
fina lapplisor

parkerade hojjen på gångbanan på brogatan. Tog ut pengar, max 3 minuter och vipps var lapplisan framme. Herrugud vilken stad man kommit till.. Här är det hårt!

Några pers som ska ut och glida i helgen kanske? om man kunde haka på kanske?
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
med detta vädret kan man ju inte annat än att hänga på.
hoppas vi blir lika många som sist.
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Det är sådana här dagar man önskar att man inte kraschat, ringde just Marcussen och han berättade då att försäkringsbolaget fortfarande inte bestämmt sig om han ska få reparera eller skriva av min Gixxer. Just nu ser det nog ut som min säsong tog slut i början av augusti...förbannat...:gnissla

Men lycka till med ev. körning.
 

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Ort
I Garaget....
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
:yoparty Riktigt nice väder - klart det blir åka av det :tummenupp

Fast idag gärna utan lagens långa arm :arsele eller vad säger du Fettsnok?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top