Halmstad

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
@Ola_Sandin...

Jag kommer ner till Halmstad ikväll. Du kan få lagrena ikväll eller imorrn, eller ja, när du känner för't.

:banana
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Kan du fixa lager till mig med kanske? :Bugar
Amän, vad ska du ha för några?! Kanske blir lite tajt idag, men visst, jag kan försöka.

Annars blir det i slutet av jan...

Ge mig lagerbeteckningen så ska det nog gå att ordna... Har dock inte allt för mycket stålars att lägga ut...

Får ca: 30% rabatt... Schhh :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Amän, vad ska du ha för några?! Kanske blir lite tajt idag, men visst, jag kan försöka.

Annars blir det i slutet av jan...

Ge mig lagerbeteckningen så ska det nog gå att ordna... Har dock inte allt för mycket stålars att lägga ut...

Får ca: 30% rabatt... Schhh :)

Jag kan ingenting ang. lagerbeteckningar, men i reservdelskatalogen heter dom "Grooved ball bear. 6005 2RS C3". Är det allt du behöver veta? :va
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Jag kan ingenting ang. lagerbeteckningar, men i reservdelskatalogen heter dom "Grooved ball bear. 6005 2RS C3". Är det allt du behöver veta? :va
6005 2RS C3. Det är kalas... Det är enradiga spårkullager med täckbricka skulle jag tro. C3 står för vilket glapp det är i lagret. Hur många ska du ha? Vad är dom till?!

/H
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
6005 2RS C3. Det är kalas... Det är enradiga spårkullager med täckbricka skulle jag tro. C3 står för vilket glapp det är i lagret. Hur många ska du ha? Vad är dom till?!

/H

Glapp behöver jag inget, det har jag redan i dom som sitter där nu! :crash
2 st behöver jag. Det är bakhjulslager till KTM'n.

Oj. Orginal va visst inte så dyra. 67:-/st. Men kan du fixa billigare än det så är det aldrig fel, annars hoppa det.

Kan du få dom billigare & kan fixa det idag så är det kanon. Men gör ingen stor grejj av det om du inte har tid. Då beställer jag själv istället bara.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Glapp behöver jag inget, det har jag redan i dom som sitter där nu! :crash
2 st behöver jag. Det är bakhjulslager till KTM'n.

Oj. Orginal va visst inte så dyra. 67:-/st. Men kan du fixa billigare än det så är det aldrig fel, annars hoppa det.

Kan du få dom billigare & kan fixa det idag så är det kanon. Men gör ingen stor grejj av det om du inte har tid. Då beställer jag själv istället bara.
Föffan, det är lugnan. Jag ringer och kollar om det finns några nu, så tar jag med mig dom ner ikväll också. Ju billigare desto bättre :)

2st... Nemas problemas...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ogay. Ringde och kollade nu. Vetefasen vad det är för lagertillverkare du kollat på och vilket pris, men jag fick iaf 67 spänn styck också, med min rabatt...

Skit samma, dom har grejerna hemma, jag köper det efter jobbet och tar med ner ikväll!

:tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Ogay. Ringde och kollade nu. Vetefasen vad det är för lagertillverkare du kollat på och vilket pris, men jag fick iaf 67 spänn styck också, med min rabatt...

Skit samma, dom har grejerna hemma, jag köper det efter jobbet och tar med ner ikväll!

:tummenupp

Oki, men priset jag fick va egentligen 67,56 så då tjänar jag iaf 1,12 kr!!! :tummenupp
Nä men det är kanon, slipper ju frakt mm.

Hör av dig ikväll eller imorgon så får du pengarna direkt!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Oki, men priset jag fick va egentligen 67,56 så då tjänar jag iaf 1,12 kr!!! :tummenupp
Nä men det är kanon, slipper ju frakt mm.

Hör av dig ikväll eller imorgon så får du pengarna direkt!
Aja föffan, inga problem...

Jag shoppar lite lager om ca 2 timmar när jag slutar...

:banana
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Minimotokörning

Ingen som är sugen på lite minimotokörning? Var och körde på go-kartbanan på ö-stranden, som mest var vi fem stycken som körde. Sen kom ägaren till banan och var inte så positiv till våra aktiviteter. Det är riktigt skoj att köra, men det blir dyrt med skor och byxor, då dessa håller ca två dagars körning.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ola_sandin skrev:
Ingen som är sugen på lite minimotokörning? Var och körde på go-kartbanan på ö-stranden, som mest var vi fem stycken som körde. Sen kom ägaren till banan och var inte så positiv till våra aktiviteter. Det är riktigt skoj att köra, men det blir dyrt med skor och byxor, då dessa håller ca två dagars körning.

he he, ja så kan man oxå göra. Va sa han då?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Barrett skrev:
he he, ja så kan man oxå göra. Va sa han då?

Han frågade om vi hade tillstånd att köra där. Eftersom vi inte hade det, fick vi inte köra där. Men när vi ändå var där så fick vi köra några varv innan vi stack. Vi frågade lite om tillstånd, men det verkar inte lönt att söka... Nu får man väl göra stadens cykelbanor och parkeringshus osäkra istället. :yoparty
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Höhöhö, ball.

Barret och Ola. Jag kommer nog ner relativt sent idag under kvällen. Ska göra lite ärenden i Götet innan jag åker. Vi kanske kan fixa grejerna under morgondagen?!

/Lagermannen
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Höhöhö, ball.

Barret och Ola. Jag kommer nog ner relativt sent idag under kvällen. Ska göra lite ärenden i Götet innan jag åker. Vi kanske kan fixa grejerna under morgondagen?!

/Lagermannen

Det är lugnt, men räkna inte med någon räksallad i taxin om du håller på sådär! :kocko

:hihi

Är du hemma vid ½5 snåret imorgon så kan jag komma förbi!?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ola_sandin skrev:
Han frågade om vi hade tillstånd att köra där. Eftersom vi inte hade det, fick vi inte köra där. Men när vi ändå var där så fick vi köra några varv innan vi stack. Vi frågade lite om tillstånd, men det verkar inte lönt att söka... Nu får man väl göra stadens cykelbanor och parkeringshus osäkra istället. :yoparty

Vaddå, det är väl av honom ni ska ha tillstånd att köra där om någon? :confused:
Annars är det väl bara att söka, man kan ju inte få mer än ett nej.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Barrett skrev:
Vaddå, det är väl av honom ni ska ha tillstånd att köra där om någon? :confused:
Annars är det väl bara att söka, man kan ju inte få mer än ett nej.

Vi frågade ägaren om var och hur man fick tillstånd till banan. Han sa att det är många som försökt och att det inte var lönt att försöka. Jag tror att det är mycket gnäll från grannarna runt banan och att det är nätt och jämt att han själv får bedriva go-kart där. Det var ju kul att köra där så länge det varade, men det finns nog många andra ställen som man kan vilda på.

Kom igen och köp varsin hoj nu då!!
 

Therudeboy

Guest
Fixa ett ställe där man kan köra "minimotard" så kan jag åka varje helg! :tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Det är lugnt, men räkna inte med någon räksallad i taxin om du håller på sådär! :kocko

:hihi

Är du hemma vid ½5 snåret imorgon så kan jag komma förbi!?
VA?! :4skrika Räksallad var det enda jag hade hoppats på :)

Sure, jag är hemma vid halv5 imorrn, nemas problemas...

:hej

Kom iofs precis hit och är här nu. Men imorrn eftermiddag kanske passar bättre...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ola_sandin skrev:
Vi frågade ägaren om var och hur man fick tillstånd till banan. Han sa att det är många som försökt och att det inte var lönt att försöka. Jag tror att det är mycket gnäll från grannarna runt banan och att det är nätt och jämt att han själv får bedriva go-kart där. Det var ju kul att köra där så länge det varade, men det finns nog många andra ställen som man kan vilda på.

Kom igen och köp varsin hoj nu då!!
Äh, jag har köpt ett depåstöd och tändstift, det får räcka :tungan
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top