Halmstad

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
- "2-stroke performace tuning" av Graham Bell
- Konsert biljetter till Silverbullit & Soundtrack... (i gbg btw)
- Rånarluva (så jag har råd att raca nästa år. Vill jag kan jag ju ha den vid isåkning oxå, om det blir ngn is :rolleyes: )
- Porslin + en massa andra smått kraffs
- CD-skivor

Typ nått sånt. hmmm... råkade visst köpa en brembo radialare till mig själv oxå :)

Det är minus nu, men var varannan dag är det ju 5-6 grader varmt. Det va en Husa som körde om mig på julafton, djävlar va sugen man blev. :banana Förra året körde jag så fort det va 0 grader eller varmare & snö-/isfritt. Håller man sig istan & är beredd på att det släpper friskt går det. Regndäck eller nått är nog att föredra.
Äsch, jag har ju jättefräcka däck på min hoj, det ska nog gå... Nån som är sugen om vädret är ok under nästa vecka?!

Jag måste nog köra lite... Eller kanske byta en bromsskiva iaf... :)
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
hållundan skrev:
LÖGNT! Som fan... Hur går det hemma då? Vad har ni kvar att göra?

Lugnt under nyår eller?

:fyllisar :kiss


Det går trögt hemma...tvättstuga klar, badrum kvar...det värsta till sist :kocko


Nyåret blir lungt....eller ja, klart man ska bli full som ett ägg men under ordnade former :3freak :va


Du då ?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
fluppen skrev:
Det går trögt hemma...tvättstuga klar, badrum kvar...det värsta till sist :kocko


Nyåret blir lungt....eller ja, klart man ska bli full som ett ägg men under ordnade former :3freak :va


Du då ?
Låter som om det ligger på en liknande nivå under nyåret... Va förövrigt ute på krogen igår... Fråga mig inte varför :va Stor stark 25 spänn va lagom. Föll blev jag också... höhö...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Hållundan, har du några P-bots erfarenheter jag kan tänkas ha nytta av? :huvet
Fiffan, var? När? Hur mycket?

Mina erfarenheter är tyvärr nästan bara att GBG's felparkeringsavdelning är DUMMA I HUVUDET :mad:

Men jag kan ju berätta vilken blankett du ska ha för att överklaga :)
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
hållundan skrev:
Fiffan, var? När? Hur mycket?

Mina erfarenheter är tyvärr nästan bara att GBG's felparkeringsavdelning är DUMMA I HUVUDET :mad:

Men jag kan ju berätta vilken blankett du ska ha för att överklaga :)


Nån som vet om man måste betala p-böter man fått i Danmark (om man e svensk) :gnissla

508 danska kronor :rolleyes: :tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Fiffan, var? När? Hur mycket?

Mina erfarenheter är tyvärr nästan bara att GBG's felparkeringsavdelning är DUMMA I HUVUDET :mad:

Men jag kan ju berätta vilken blankett du ska ha för att överklaga :)

Förrgår kväll. På parkeringen hemma. Parkeringen va smockfull & det fanns ingenstans att stå, så ställde mig på ett ställe där det visserligen inte är en runta, men man står fan inte ivägen för någonting heller (står ofta bilar där).

Så jag har ju solklart gjort fel, men om bara HFAB kunde frakta bort alla djävla stula bilar & skot som står på parkeringen så vi som bor där kan få plats! :mad: Ingen anledning att överklaga med andra ord, men jag ska ta ett snack med HFAB och be dom dra tillbaka den eller stoppa upp den någonstans.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Precis. Det verkar ju vara nog så bra orsaker till att INTE betala boten. Hur mycket var den på? 300?

@Ola_Sandin - Hur går det med lagrena? Kan kolla på momentum som sagt. Priset blir nog bra som fan ;)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Precis. Det verkar ju vara nog så bra orsaker till att INTE betala boten. Hur mycket var den på? 300?

Japp. 300:-

Hade typ haft värsta dagen på hela året dagen innan oxå så vaknar man & går ut till bilen & hittar den :mad:
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Japp. 300:-

Hade typ haft värsta dagen på hela året dagen innan oxå så vaknar man & går ut till bilen & hittar den :mad:
Nä, det är fan aldrig sköj att få en såndäringa bot. Vad säger HFAB när du snackar med dom då?

Är det pissväder i Halmstad eller?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Nä, det är fan aldrig sköj att få en såndäringa bot. Vad säger HFAB när du snackar med dom då?

Är det pissväder i Halmstad eller?

Har inte ringt dom än. Är inte på humör än. Har för mkt annan skit som beskymrar mig nu för att orka bry mig.

Nä, det är ganska fint väder. Kom lite snö inatt med det mesta är borta nu.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Någon här som behöver bostad, eller känner någon som är i behov?
Behöver någon att dela med. Kommer inte ha råd att bo själv & vill inte flytta.
Jag är en ganska trevlig prick :)

Möjlighet för plats i garage (för hoj) går ordna vid behov! :tummenupp
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hållundan skrev:
Nä, det är fan aldrig sköj att få en såndäringa bot. Vad säger HFAB när du snackar med dom då?

Är det pissväder i Halmstad eller?

Jag fick en igår woooohooo 500 spänn åt helv...

Tydligen skall de sopa även på vintern å de tyckte jag stod ivägen, har aldrig sett några skyltar förr men tydligen får man inte stå där på torsdagar udda veckor mellan 9-12 från 1 okt - 1april.

Bara för att man har semster nu så stod man ju där igår annars står ju bilen aldrig kvar hemma vid den tidpunkten
:huvet

Edit; Gott nytt år förresten :tummenupp
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Barrett skrev:
Förrgår kväll. På parkeringen hemma. Parkeringen va smockfull & det fanns ingenstans att stå, så ställde mig på ett ställe där det visserligen inte är en runta, men man står fan inte ivägen för någonting heller (står ofta bilar där).

Så jag har ju solklart gjort fel, men om bara HFAB kunde frakta bort alla djävla stula bilar & skot som står på parkeringen så vi som bor där kan få plats! :mad: Ingen anledning att överklaga med andra ord, men jag ska ta ett snack med HFAB och be dom dra tillbaka den eller stoppa upp den någonstans.


Fick oxå 300 spänn i böter på en parkering här hemma.
2 skrotbilar tar upp 3 platser. Ringde HFAB 4 ggr och nu har de två bilarna fått 900kr i böter vardera. Kommer att skrotas om nån vecka säger de..
Vi får väl se.
Bor på Carl Kuylenstjernas väg, kanske samma parkering?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Berggren skrev:
Fick oxå 300 spänn i böter på en parkering här hemma.
2 skrotbilar tar upp 3 platser. Ringde HFAB 4 ggr och nu har de två bilarna fått 900kr i böter vardera. Kommer att skrotas om nån vecka säger de..
Vi får väl se.
Bor på Carl Kuylenstjernas väg, kanske samma parkering?

Jag fick min på garagegård 2 på ckv.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top