Halalslaktat kött

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Min bild är att man ser till att försvåra för vissa grupper att missbruka rättigheter snarare än att man undantar grupper från svensk lag i ökad utsträckning.
Du vet mycket väl att t.ex. muslimer lyckats stämma badhus för att de avvisats pga ohygienska kläder och att muslimer får egna badtider i simhallarna. Jag har gjort dig långa listor förr på allt vi anpassat till muslimer men du låtsas fortf som om du inte vet det.

Varför?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag har gjort dig långa listor förr på allt vi anpassat till muslimer men du låtsas fortf som om du inte vet det.

Varför?

Min fråga är hur många lagar och påföljder man kommer undan med hänvisning till religionen/kulturen.

Sen kan du roa dig med dina listor över allt du stör dig hos muslimer. Att du ständigt slipar på dessa är ingen nyhet.



Så tillbaka till trådens ämne...

- Hur bör man hantera allt som produceras på sätt som strider mot svensk lag och svenska värderingar?! Jag får för mig att rätt mycket skulle försvinna från våra hyllor om man satte upp importhinder för allt som produceras på ett sätt som inte är tillåtet i Sverige.

Medicin är väl ett typexempel har jag fått för mig. I Sverige tillåter vi inte de medicinska försök på människor som vi å andra sidan mer eller mindre kräver för att vi sedan skall tillåta medicinerna i våra apotekshyllor.
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Så länge djuren bedövas/sövs ner, så tycker jag slakten är ok. Slakten som bedrivs av de mer extrema muslimska grupperna, som går ut på att slakta djuren utan bedövning/sövning, anser jag ska vara olalig. Vilket den typen av slakt är i Sverige.

Djurhållning och slakt ska utföras på ett för djuren så skonsamt sätt som möjligt. Tycker det finns mycket att förbättra inom detta område.

Medier köpte grisen i säcken

Vad är egentligen sanningen om den påstådda vanvården på svenska grisfarmar? Ja, ärendet fick under hösten enorm uppmärksamhet sedan Ekoredaktionen, landets högst ansedda nyhetsmedia, sände ut uppgifter som kom från organisationen Djurrättsalliansen.

Länk
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kan nog tycka att det är djurens levnad som borde ägnas större uppmärksamhet. Klart att inte avlivningen får vara onödigt utdragen och plågsam men ett miserabelt liv har vi lättare att överse med, paradox?



Förbjud religionen också när vi ändå håller på så blir alla nöjda och glada. Ja, förutom de dumma jävlarna som är troende vill säga.

"Jävlarna" måste väl vara ett religiöst epitet, hur går det ihop?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Min fråga är hur många lagar och påföljder man kommer undan med hänvisning till religionen/kulturen.

Nej, dina påståenden är att vi inte alls gjort några ändringar i samhället för att tillmötesgå främlingar, och i den mån vi eventuellt skulle kunna tänkas ha gjort någon smärre förändring så är det inte så mycket att orda om. Det är precis din inställning och det borde du väl vara stolt över istället för att förneka, så länge som du envisats med att strutsa.

Nyss var din fråga:
Vilka undantag gör vi och för vilka grupper?

När den var besvarad så ändrade du dig och påstod att din fråga var något helt annat, helt i linje med att hela tiden ha en fråga som är omöjlig att besvara.

Sen kan du roa dig med dina listor över allt du stör dig hos muslimer. Att du ständigt slipar på dessa är ingen nyhet.

Listan var till för att visa att vi visst gör stora ingrepp i vårat samhälle för att tillmötesghå främlingar, något du förnekar. Men du kan ju läsa och du vet att listan stämde och du valde att inte bemöta den, mer struts coming up! :rofl


Så tillbaka till trådens ämne...

...å andra sidan mer eller mindre kräver för att vi sedan skall tillåta medicinerna i våra apotekshyllor.

Tillbaka till trådens ämne? Som var apotekssortiment i din verklighetsfrånvända värld tydligen. :lol

Håll dig till halalslakt om du vill hålla dig till ämnet.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Uppenbarligen verkar huvuddelen av muslimerna nöja sig med den typ av Halalslakt(med bedövning) som går att genomför inom ramarna för dagens djurskyddslagar så man får hoppas att man inte tillåter obedövad slakt för att gå de där sista fundamentalisterna till mötes..
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kott-fran-plagade-djur-saljs-i-mataffarer_4134699.svd

"Namir Zetali är en av grundarna till Qibbla Halal Kött AB i Stockholm som marknadsför rituellt slaktat lamm och nötkött till hela Skandinavien. Allt kött kommer från djur som slaktas i Sverige efter bedövning, på ett sätt som uppfyller den svenska djurskyddslagen.

Det finns inget likhetstecken mellan halal och att djuret inte får bedövas. Det är ett ytterlighetstänkande som inte speglar det stora flertalet muslimer. "


Nej, dina påståenden är att vi inte alls gjort några ändringar i samhället för att tillmötesgå främlingar

Ånej, min fråga gällde vilka lagar som man kunde klara sig undan med lite religiösa ursäkter...
....Att du spinner igång som när Valmers hör namnet Palme är inte mitt fel. Jag vet att du inte tål några anpassningar/förändringar men det är trots allt en annan diskussion. Någon sa att vi gör en massa undantag i lagstiftningen så jag frågade just vilka lagar man slipper undan.....
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Tillbaka till trådens ämne? Som var .

Nu börjar du nå nya bottennivåer:
Det här var min tillbaka till trådenfråga:
"-Hur bör man hantera allt som produceras på sätt som strider mot svensk lag och svenska värderingar?!"

....sen är det mest tramsigt á la markus att välja ETT av de flertal exempel(misshandlad fläskfilé, tortyr-dun, barn-fotbollar, tveksamma experimentmedicin o.s.v.) som jag använt för att peka på just det faktum att det gäller mer än enbart slakt...

Att du är beredd att tillåta barnarbete, andra typer av djurplågeri och inhuman tillverkning så länge du bara får förbjuda halal förvånar mig iofs inte....
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Det är inte så vackert och rosenskimrande i Sverige heller...

Den egentliga skillnaden är att man oftast använder bultpistol och är inte den direkt dödande, så är djuren i alla fall omedvetna om vad som sker.

Det skulle onekligen bli knepigt att slakta om man dödar djuret helt och hållet. Men bultpistolen gör ju (precis som du säger) att djuret åtminstone är hjärndött. De som varit med om slakt av ett nötdjur som man tvingats skjuta förstår problemet.

]Men vad som händer innan i djurhållningen och ihopfösning m.m. lämnar mycket att önska på många håll.


Kan inte annat än hålla med.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
:lol
Du frågar helt olika frågor varje gång och du tror att du ställer samma fråga, är det korrekt uppfattat?

:rofl

:gäsp

Påföljder är det straff som utdöms när man bryter mot viss lagstiftning. Därför är det i min värld samma sak när man frågar:
- vilka lagar
- vilka lagar/påföljder

Och att du som vanligt väljer att inte förstå är inte ovanligt men när jag skrev:
"Vilka undantag gör vi och för vilka grupper?"
så var det som svar på påståendet:
Skrämmande att vi gör undantag i lagstiftningen för vissa grupper!"
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Det är ytterst beklämmande. Ett tips är att också läsa bakpå kycklingen nästa gång ni handlar, så vitt jag vet finns inte kyckling att uppbringa som inte är halalad.

Nu har jag stirrat in i kycklingens röv ett tag men har fortfarande inte lyckats utläsa något. :va

Här är ett tips till er alla...

Antingen äter ni och njuter av kött såsom människan gjort i alla tider eller så låter ni bli allt kött och njuter av er höga häst.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top