bullysmile
Killing time? time kills you!
jag har erfarenhet av att slakta, har bott på bondgård i några år.
Av egen erfarenhet, (har slaktat djur som jag själv fött upp, från att ha varit med när de fötts tills det blivit dags att slakta) så kan jag bara säga att om någon verkligen tror att vi har en human djurhållning i sverige så är det dags att vakna upp. Förutom de gårdar där man inte kör med stordrift så är situationen oftast beklämmande.
Enligt beskrivningen av hur en halal-slakt ska gå till tidigare i tråden så låter den mänsklig (fan, man ska tom se djuret i ögonen, det är fan hårt och man kan ju undra varför - kanske för att man faktiskt ska ha respekt för vad man gör) jämfört med att fösa in djur i trånga transporter, stressa halft ihjäl dem och sedan låta dem stå på kö för att dö. Kossor och får är inte jordens smartaste djur, men de vet vad som är på gång i "svensk" slakt. är det inte jobbigt att veta att man står på tur?
Det spelar fan ingen roll hur man slaktar egentligen - det handlar fortfarande om att ta livet av en levande varelse. Ska man göra det ska det göras med respekt för det liv man tar - oavsett hur det går till.
Och ska man klaga på invandrare kan man ju alltid hitta på något. Slappna av och ät en kebab.
word!