Halalslaktat kött i skolor

Ja, men nu måste dom inte ange ursprungsland som anledning om det retar farbror eu.

Dom går garanterat inte alltid efter lägst pris,

Nej, de får ställa vissa "kvalitetskrav" men det är fortfarande så att plågad dansk gris kommer att slå den svenska "otorterade" grisen..

Personligen tycker jag att det borde vara självklart att få ställa samma krav på djurhållningen som vi kräver av våra egna bönder. Det skulle dels ge svenska bönder en rimlig chans att konkurrera och halal och andra avarter skulle bli en ickefråga.

Nej, de får ställa vissa "kvalitetskrav" men det är fortfarande så att plågad dansk gris kommer att slå den svenska "otorterade" grisen..

Personligen tycker jag att det borde vara självklart att få ställa samma krav på djurhållningen som vi kräver av våra egna bönder. Det skulle dels ge svenska bönder en rimlig chans att konkurrera och halal och andra avarter skulle bli en ickefråga.

Kan bara hålla med.

Har jag missat något i tråden? Jag har inte haft tid att vara här eftersom jag var uppe och klädde in vinden med folie, för att skydda mot strålningen, och passade även på att skriva "We are your friends!" på taket med stora vita bokstäver så de ser att vi är vänner när de närmar sig med sina skepp.

Hur svårt kan det egentligen vara? Vi ska ta död på våra tamdjur på det bästa sättet sett till djurets bästa. Detta område är något som våra så kallade "djurvänner" borde rikta in sig på isället för allt väsen de ställer till med när det gäller jordens mest framgångsrika större landlevande rovdjur.

Det fraktas runt djur på våra vägar packade som sillar. Djur som aldrig satt sin fot på någon lastbil förrän det blir dags för sista färden.

Hur svårt kan det vara att slakta djuren på plats? Hade jag sett kött märkt på ett sådant sätt att det framgått att det slaktats lokalt på gården och ej fraktats levande, så hade jag uteslutande handlat sådant kött.

Så länge ekonomin får högre status, så kommer våra köttproducenter och slakterier jobba vidare på att förbättra vinstmarginalerna. Vilket de tyvärr är tvungna till pga. konkurrensen från resten av EU/Världen.

Men ska vi som land stå upp för våra tamdjurs bästa, så är det hög tid att sluta gömma sig bakom EU.

Finns fan inga politiker med råg i ryggen längre...

Aldrig fattat poängen med halal. Iaf inte motiveringen till el-halal.

Slaktmasken är ju också bara en bedövning.
Visserligen en ganska ordentlig sådan.

Hur svårt kan det egentligen vara? Vi ska ta död på våra tamdjur på det bästa sättet sett till djurets bästa. Detta område är något som våra så kallade "djurvänner" borde rikta in sig på isället för allt väsen de ställer till med när det gäller jordens mest framgångsrika större landlevande rovdjur.

Det fraktas runt djur på våra vägar packade som sillar. Djur som aldrig satt sin fot på någon lastbil förrän det blir dags för sista färden.

Hur svårt kan det vara att slakta djuren på plats? Hade jag sett kött märkt på ett sådant sätt att det framgått att det slaktats lokalt på gården och ej fraktats levande, så hade jag uteslutande handlat sådant kött.

Så länge ekonomin får högre status, så kommer våra köttproducenter och slakterier jobba vidare på att förbättra vinstmarginalerna. Vilket de tyvärr är tvungna till pga. konkurrensen från resten av EU/Världen.

Men ska vi som land stå upp för våra tamdjurs bästa, så är det hög tid att sluta gömma sig bakom EU.

Finns fan inga politiker med råg i ryggen längre...

+1.
Jag är tillräckligt gammal och bonnig för att minnas gårdsslakten och de lokala slakterierna.
Försvann pga ogenomtänkta hygienkrav (jag har varit på större slakterier och att påstå att det är hygieniskare än hemslakt är fantasier) och bidrag för att frakta levande djur.
En kompis födde upp grisar.
På "rätt sätt".
Utegångssvin uppfödda på rester från skolbespisning.
Köttet var knappast svårsålt.
Nu får han inte ha grisarna utomhus och matrester måste han söka tillstånd för varje år för att sedan koka om innan utfodringen.
Han fick lägga ner.

Har jag missat något i tråden?

Ditt primära problem ligger inte i vad du missat i just denna tråd.
Religiös ritualmat i svensk offentlig sektor, svårt att raljera bort- Även för dig.

Hade jag sett kött märkt på ett sådant sätt att det framgått att det slaktats lokalt på gården och ej fraktats levande, så hade jag uteslutande handlat sådant kött.

Finns ju gott om sådant, varenda bonde säljer väl något svartslaktat skit som gemene korvdemokrat blir upprörd över, då man faktiskt bara får slakta för eget bruk. :mad: Tänk på hygienen!!!!!!!!111111111

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...