Hajfenor

jag snidade ihop en själv i kolfiber förra året, borra upp i svingen och gänga.
fick dock höra en eller att par gånger att denna inte gick långt ner nog.

Bifogat

• hajfena.jpg
    hajfena.jpg
    57.6 KB · Visningar: 166
Såhär blev min hajfena. Hittande en metallbit som är till för nått sorts vinkelverktyg. Stabilt o bra, och täcker väl tillräckligt?!

Bifogat

• hajfena.jpg
    hajfena.jpg
    96.5 KB · Visningar: 285
Swedie skrev:
Såhär blev min hajfena. Hittande en metallbit som är till för nått sorts vinkelverktyg. Stabilt o bra, och täcker väl tillräckligt?!

Den är super fin :tummenupp :D ser ut som en riktig hajfena :)

den kommer att blir godkänd, om den bara inte tar i kedjan så är det helt ok.
Swedie skrev:

Chrille skrev:
Jag skulle vilja påstå att ingen fena i plåt som man kan klippa med handsax är tillräckligt trubbig såvida man inte viker in kanter. Det här är en säkerhetsgrej som inte bör fuskas med. Tråkigt att klippa av fingrarna på något som ska hindra att man klipper av fingrarna.

Ska kolla i börja på nästa vecka om jag kan fixa lite olika ritningar som ni kan ta till den lokale smeden om det är någon som är sugen.

Gärna det! :tummenupp
Fast, egentligen borde väl en plastbit vara bäst, om man hittar en som är styv nog.

glöm inte att ni måste lämna plats till ett större drev om ni har det när ni drar dit hajfenan.jag brukar ta och borra hål i svingen undertill och dra dit popnitmuttrar.kostar typ 100 spänn för verktyg och ett 20 tal muttrar på biltema då har du gängor och kan få dit riktiga grejor som går att underhålla vid vurpskador etc.att dessutom ha ett sådant här verktyg att montera nya mutrar i bakram etc är bra......

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT