sandstream
Guest
OkejJag hade en sån på Ninjan. I bakkant satt den med bobinen och i framkant var det bara ett buntband, inga hål i svingen behövde göras. Har nog ingen bild eller leverantör tyvärr. Kolla med G:sson på Br Hörberg om du vill veta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
OkejJag hade en sån på Ninjan. I bakkant satt den med bobinen och i framkant var det bara ett buntband, inga hål i svingen behövde göras. Har nog ingen bild eller leverantör tyvärr. Kolla med G:sson på Br Hörberg om du vill veta.
Ja, det var verkligen ett bra pris.295:- för billigt![]()
Vart köper jag en bra och billig hajfena, den där som ska sitta under svingen framför bakdrevet?
(Hittade en i kolfiber från ValterMoto men drygt 1000:- känns lite svettigt)
Har bara ett dräneringshål på svingen, ska man borra ett nytt med gängor eller hur brukar ni göra?
Det var jättesnälltGe mig storleken på skruvhålen och måttet på distansen mellan hålen så fixar jag en till dig för 100:- på jobbet...![]()
Det var jättesnällt,
men Catman har redan skickat en bit metall som jag ska bocka till själv (han påstår att det är lätt gjort, märks att han aldrig sett mig hantera ett verktyg)

TummarTror jag hört rykten om dina tummar faktiskt.. Dom sitter väl mitt i näven![]()

Tummar
Visst väl att det var något som saknades
Närå, jag klarar mig rätt bra i mekandet men man verkar lära så länge man lever![]()
Det var som sagt snällt men det verkar lösa sig ändåSka fixa till mina hojar i veckan hade jag tänkt så när jag ändå kapade o filade och hammarlackade så kunde jag gjort en till...
Ja det är deten rookie/n00b fråga, varför vill aragörerna att man ska ha "hajfenan" är de för att minska risken att fassna mellan kedja å drev vid ev vurpa?
Ni som kör R6-06 hur har ni fäst eran fena?
Är inge sugen på att borra så om det finns någon bättre lösning är jag all ears? Tex en man fäster i bobbiner hålet motsv.
Kan med fördel kompletteras med TESA dubbelhäftande tejp.2830842Bunt band runt svingen har jag gjort på min honda det funkar![]()
Bunt band runt svingen har jag gjort på min honda det funkar![]()
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
|
|
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
|
|
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |