Haha soppatorsk!

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag va ute på sväng idag,gled på lite större vägar å vips började bensinlampan lysa.Jaja tänkte jag "bara 4mil till nästa mack",precis innan ca 1km kvar till mackhelvetet så börja den å hacka å bluddra slutligen dog den :arsele Jaja tänkte jag,får putta skiten då :mad: Men så kom en räddande ängel,en hojbroder ifrån ovan sänt :pannkyss En kille på en Aprillia Falco,å frågade mej om jag hade problem,jag sa som det va,jag kan putta dej till macken sa han.Hur ska detta gå till,han drog ut högerbenet satte foten på min vänstra fotpinne och drog på,gick hur fint som helst haha Thanks man :tummenupp

Jag fick också torsk i dag men jag fick vinkla cykeln ner så det rann över lite soppa och tog mig bluddrande till macken.
men min tanklampa funka inte väldigt irriterande :mad:

förra sommaren fick jag soppatorsk mitt på motorvägen mellan falun och borlänge, men hann inte ens rulla klart förrens en kille i en volvo stannade och hjälpte mig, men det var lite smådrygt att honka 1mil efter bil med en bogseringslina i handen :)

LMAO!!!
Hade nästan betalt för att få se det.
:rofl

Hihi... Nu blev jag nästan lite sentimental...

Sådär gjorde vi alltid med mopparna/scootrarna under den tiden...fick någon soppatorsk så satte man helt resolut foten på hans sving eller fotpinne och brummade på... :)

Fast man blev bra jäkla krampartad i benet efter några turer... :3freak

Last edited:
Låg förra sommaren o gasade lite för hårt retade upp bilister o hade mig...
Då helt plötligt e det en bilist som med flit försöker hindra min framfart går ut i vänster körfält jag förflyttar mig tillbaks han gör likaså går ut i vänster igen han likaså...
Kör sedan om på högern.....Pekar finger o gasar på som fan i runt 180-190
3 km senare låter mcn VÄLDIGT konstigt o dör...
Mao soppa torsk :huvet
Nåja känndes lite pinsamt sedan när man står efter vägen o alla som man retat upp åker förbi en!

Ja detta ger en minnen, jag hade visserligen inte soppatorsk utan åkte trampcykel med bockstyre.

Min kompis hade en 125:a och vi hade varit på Smitingens havsbad som det heter i Härnösand. Det är rätt långt att cykla så han puttade mig med foten i uppförsbackarna.

Vi kom ut på en lång raksträcka och ca 200 m framför oss svängde en moppe ut. Min kompis ropade till mig att han skulle putta mig förbi moppen bara för att chocka mopedisten. Jag var med på det naturligtvis. :tummenupp Polarn gasade och vi skulle snart vara ikapp. Inget hände, vi närmade oss inte ens, han gasa ändå mer vi började komma ikapp men rakan skulle snart ta slut. Han gasade ändå mer och jag kände att det började gå lite fort. Jag satt där ihopkrupen på hojen krampaktigt hållandes i styret och tänkte att om hjullagret skär nu är jag körd. Kortbyxor, t-shirt och allt.

Polarn gasade ändå mer och svisch for vi förbi moppen i en jäkla fart och vi var nöjda. Efteråt sa kompisen " Jäklar! Moppen måste ha varit trimmad för jag var tvungen att dra på över 100 blås för att vi skulle hinna förbi!!" :crash

Palmas skrev:
2089301 Ja detta ger en minnen, jag hade visserligen inte soppatorsk utan åkte trampcykel med bockstyre.

Min kompis hade en 125:a och vi hade varit på Smitingens havsbad som det heter i Härnösand. Det är rätt långt att cykla så han puttade mig med foten i uppförsbackarna.

Vi kom ut på en lång raksträcka och ca 200 m framför oss svängde en moppe ut. Min kompis ropade till mig att han skulle putta mig förbi moppen bara för att chocka mopedisten. Jag var med på det naturligtvis. :tummenupp Polarn gasade och vi skulle snart vara ikapp. Inget hände, vi närmade oss inte ens, han gasa ändå mer vi började komma ikapp men rakan skulle snart ta slut. Han gasade ändå mer och jag kände att det började gå lite fort. Jag satt där ihopkrupen på hojen krampaktigt hållandes i styret och tänkte att om hjullagret skär nu är jag körd. Kortbyxor, t-shirt och allt.

Polarn gasade ändå mer och svisch for vi förbi moppen i en jäkla fart och vi var nöjda. Efteråt sa kompisen " Jäklar! Moppen måste ha varit trimmad för jag var tvungen att dra på över 100 blås för att vi skulle hinna förbi!!" :crash
och så fick ni soppatorsk? :va

Jag trånar avundsjukt på er med större tankar, men mitt estetiska sinne förbjuder mig dock att överväga en större tank. Min rymmer 8.5 liter! =)
/J

Jörgen Karlsson skrev:
2089361 Men det är en 600:a i varje burk! :tungan
/J

Men du har ju knådat ihop en snygg-som-fan-hoj så då borde du väl kunna värma till en plastdunk och stoppa under kutsen/sadeln och koppla ihop med din tank... Gissa om folk skulle bli förvånade när din soppa "aldrig tar slut" :hihi

Cyberdog skrev:
2088755 Jag fick också torsk i dag men jag fick vinkla cykeln ner så det rann över lite soppa och tog mig bluddrande till macken.
men min tanklampa funka inte väldigt irriterande :mad:

Tank lampa??? Jag har varken det eller tankmätare :)

Man kör tills det hackar o då slår man på reserven och kan köra 3 mil till, in på första bästa jet-mack o övertrassera kortet så man får full tank igen!

Back