Haha soppatorsk!

Hardrock Ragge skrev:
2091748 Tank lampa??? Jag har varken det eller tankmätare :)

Man kör tills det hackar o då slår man på reserven och kan köra 3 mil till, in på första bästa jet-mack o övertrassera kortet så man får full tank igen!
Akta dig för att övertrasera kontot. Jag fick inte ta banklån iår för att jag övertraserat kontot några ggr. :fakta Bytte bank så gick det bättre. ;)

Med tal om soppatorsk. Kom att tänka på när jag var ute och övningskörde på 125an med farsan, han hade ingen egen hoj så jag fick skjutsa honom. På mopeden var det tvärt om reserv-on läge på kranen så när vi var mitt ute i bushen så dog hojen, jag sa att det var lungt och skulle vrida på reserven men icke. Den var ju redan där. Detta hände upprepade gånger, 5ggr tror jag totalt.
Ringer mamma och ber henne komma med en dunk bensin:
Nee det får ni fixa själva
Jaha, då går vi hem.
Nej det får ni inte göra
Men då kan du komma med lite bensin
Nee det gör jag inte!
Då går vi.
det får ni inte göra...

Till slut kom hon. :hihi

Soppatorsk, ja. Roligare kan man ha.

Första och enda gången jag kört slut på bensinen var när jag var väldigt färsk med både hoj och körkort. Har bara 9 liters tank så jag undrade ju hur länge soppan skulle räcka. Var iaf ute o körde och tyckte det gick jäkla bra. Hade koll på mätaren så jag skulle kunna räkna ut förbrukningen. Började närma sexton mil och tänkt att "shit, den här hojen drar ju fan ingenting!", c:a en km senare dog hojen och jag rullade in till kanten för att vrida om till reserven.

Givetvis hade jag gjort samma fel som philsson, kranen var vriden åt fel håll så det var helt torrt. Ganska snopet när jag upptäckte detta. Visserligen var det bara en km till macken men då fick jag knuffa hojen i det smala fältet på en trefilig väg där både bussar och lastbilar blåste förbi i 100 blås ungefär. Dessutom mitt i sommaren så jag var lagom svettig när jag kom fram till macken.

En annan gång fick jag visserligen inte soppatorsk men jag fyllde i 9.01 liter i min nioliterstank :näsblod

I torsdags lyckades jag också med bedriften...
Solen lyste och jag stog och tvättade hojjen, då kommer jag på..
Fan jag ska på hälsokontroll eftersom jag precis har börjat ett nytt jobb, kastade mig upp i sadeln och blåste iväg till kontrollen.
Visste att jag hade lite bensin men jag var redan ett par minuter sen, tänkte att jag skulle tanka på vägen hem. :huvet
När jag är nästan framme så börjar hojjen rycka och spotta och sedan dör, som tur var rullar jag hela vägen till hälsokontrollen.
Det negativa är dock att jag skulle börja jobba 30min efter hälsokontrollen.
En kompis kommer med en bensindunk som tur var.

Idag var jag ute och körde, kommer in mot stan och ser en kille knuffa på en hoj. Tänkte bäst att höra vad som hänt så jag vänder och pratar med killen,
han hade fått soppatorsk :tungan Så han fick hoppa upp bakom så for vi till närmsta mack och fyllde upp en dunk.
Dock körde han HD :7peta

tuppjuck skrev:
2091029 Men du har ju knådat ihop en snygg-som-fan-hoj så då borde du väl kunna värma till en plastdunk och stoppa under kutsen/sadeln och koppla ihop med din tank... Gissa om folk skulle bli förvånade när din soppa "aldrig tar slut" :hihi
Tack
Jag har faktiskt lekt med tanken (höhö) men det finns snygga xr750-replica- alu-tankar på 10,5 liter. Det får nog bli en sån den dagen det ändå är dags att lacka om. Jag gillar när tanken är tank osv, inte som på "moderna" hojar, "tanken" är i själva verket bara en kuliss som rymmer luftburken, och där luftburken förr satt ligger tanken osv. Men visst i min kuts skulle man kunna gömma någon behållare. det är dock inte så mycket space där pga av klarningen mot bakhjulet, cykeln är rätt låg. Jag är dock mer sugen på ett mindre batteri samt montera det under framkant på swingen, bakom växellådan. Har vant mig med liten tank och kör sällan hårt några längre stunder, så jag håller mig på 0,45/mil i snitt. 2 petflarror i ryggan går ju det med om man ska åka långt;-)
Var länge sedan jag fick soppastopp. Jag är lite kontrollfreak, tror ofta att det är mindre kvar än det är när jag kollar vilket jag gör ofta. Här i Sthlm finns det ju mackar lite överallt.

/J

Last edited:
Jörgen Karlsson skrev:
2114899 Tack
Jag har faktiskt lekt med tanken (höhö) men det finns snygga xr750-replica- alu-tankar på 10,5 liter. Det får nog bli en sån den dagen det ändå är dags att lacka om. Jag gillar när tanken är tank osv, inte som på "moderna" hojar, "tanken" är i själva verket bara en kuliss som rymmer luftburken, och där luftburken förr satt ligger tanken osv. Men visst i min kuts skulle man kunna gömma någon behållare. det är dock inte så mycket space där pga av klarningen mot bakhjulet, cykeln är rätt låg. Jag är dock mer sugen på ett mindre batteri samt montera det under framkant på swingen, bakom växellådan. Har vant mig med liten tank och kör sällan hårt några längre stunder, så jag håller mig på 0,45/mil i snitt. 2 petflarror i ryggan går ju det med om man ska åka långt;-)
Var länge sedan jag fick soppastopp. Jag är lite kontrollfreak, tror ofta att det är mindre kvar än det är när jag kollar vilket jag gör ofta. Här i Sthlm finns det ju mackar lite överallt.

/J

Oh ja. Tanken skall vara tank. Men jag tänkte kommunicerande kärl, inte att soppatanken bara skulle vara en kuliss. Det finns ju en uppsjö med batterier, inte funderat på att ha ett par staplar med runda batterier gömda i ramen (nog enklast att ha dem i ett plaströr man sänker ned? Smal sak att parallellkoppla om man vill ha fler Ah :)

Problemet är väl att hitta ett hål att stoppa ned dem i...

Back