Haha... Nazister

valmers skrev:
Detta är lika intressant varje gång. Varför är det OK för exempelvis Mikael Wie att sjunga sin kommunistiska propaganda, när dessa två flickors tilltag anses så hemskt?

tänkte skriva samma sak.. så jag skiter i att göra de nu :)

dman skulle ju bli hyllad om man körde runt med röda stjärnan på sidan av bilen.. sick

valmers skrev:
Synd bara att massmedia är så jävla konsekvent vänstervriden.
visst har kommunismen dödat mer än nazismen men alla fattar väl ändå att nazismen ändå är värre på något sätt? Kommunism handlar ju egentligen inte om folkmord förutom i maos fall. Nazismen gick ju som mest ut på att döda alla somi inte var av den ariska rasen. Det är skillnad.

Dessutom är mikael rätt bra och Björn var riktigt jävla bra.

Ja, videon var ju faktiskt om möjligt sämre än sången ;).
Bara jag som tycker att det var ganska så kasst synkat? Eller är det bara hos mig det är så?

prulle skrev:
Både ja och nej. Ingen av dom (Äförutom religonerna) sjunger väll om att folkmord är rätt?

nej, men det låter lika jävla illa ändå. Så jag stör mig lika mycket på det, alltså är det lika illa :7peta

Hinkas skrev:
Ja, videon var ju faktiskt om möjligt sämre än sången ;).
Bara jag som tycker att det var ganska så kasst synkat? Eller är det bara hos mig det är så?

Nej det var samma för mig!!! :tummenupp

honkiie skrev:
visst har kommunismen dödat mer än nazismen men alla fattar väl ändå att nazismen ändå är värre på något sätt? Kommunism handlar ju egentligen inte om folkmord förutom i maos fall. Nazismen gick ju som mest ut på att döda alla somi inte var av den ariska rasen. Det är skillnad.

Min uppfatning oxå. (vet dock inget om musiken)

Komunismen är dessutom en bra tanke. Inga orättvisor i samhället, alla lever under samma förhållanden etc.
Tyvär funkar inte mäniskan så bara, ALLA är för egostiska och själv upptagna.

Nej jag hyllar inte komunismen den är ungefär som en cross med en kompresor/dubbeltubo hayabusa motor.
En vacker tanke, men utan realistisk chans att fungera.

Dee_cati skrev:
nej, men det låter lika jävla illa ändå. Så jag stör mig lika mycket på det, alltså är det lika illa :7peta

Sant. Men tänker man så är ju darin värst alla katigorier.

honkiie skrev:

Hört talas om Stalin? Lenin? Kim Jong Il? Kanske 50 miljoner mördade människor. Nazismen är en fis i rymden i jämförelse.

Vad gäller Wie och Afzelius tycker jag det är mest tragiskt att höra den eviga lovsången om kommunismen.

honkiie skrev:

Kommunismen består i tre steg, Steg 1.. Skapa kaos och störta samhället i dess kapitalistiska form (förkortad version) Steg 2. Återta makten och införa kommunismens normer där staten ska äga allt och inga privata får sticka upp mot makten. Steg 3. avsätta sig själv och ge makten till folket.
I sista steget spricker det kraftigt. Människans natur är ju att sträva frammåt och skapa sig en bättre tillvaro så detta måste kontrolleras därför kommer alltid kommunismen att stanna vid steg 2 och förbli en diktatur. I början av 80talet så mejade Östtysk polis ner ett 100tal upprors makare på ett torg (har för mej att det var i öst berlin) Dessa upprors makare var vanliga demonstranter som blev för jobbiga.. Så det är inte bara kina som i nutid pangat ner demonstranter. Liknade händelser har hänt även i Chile.

Så summa sumarum av allt skit. Nazismen ville döda av rasideologiska skäl. Kommunismen vill döda av politiska.. I mina ögon så är döda människor döda oavsett orsak.. eller har jag fel?

General E skrev:
Håller med. De borde inkluder crazy frog också.
:rofl :rofl

valmers skrev:
Hört talas om Stalin? Lenin? Kim Jong Il? Kanske 50 miljoner mördade människor. Nazismen är en fis i rymden i jämförelse.

Vad gäller Wie och Afzelius tycker jag det är mest tragiskt att höra den eviga lovsången om kommunismen.
Jo jag har hört talas om dem men om du läser mitt inlägg så anser jag inte att kommunismen går ut på att döda folk som nazismen gör så därför så är det skillnad. Förutom maoismen då som är våldsammare.

Efter att ha läst artikeln och lystnat på låten kan det hela inte sammanfattas på annat sätt än = skitroligt :lol

*pling* *plong* sjunga otakt *pling* *plong* :4skrika :D

prulle skrev:
Sant. Men tänker man så är ju darin värst alla katigorier.

jepp, det är sant. Å andra sidan så är ju alla muslimer som sjunger om sina ledare lika illa kålsupare då de är snäppet värre än Hitler. Och det är garanterat inpräntat i ALLA småungars huvuden från födseln.
Fan, nu låter det som att jag försvarar dem men det gör jag absolut inte.

valmers skrev:

De du nämner ovan har bara använt kommunism som en ursäkt för att köra sitt eget rejs för egen vinst.
Kommunism som ideologi och tanke har inte skadat någon och det är inte dess syfte, till skillnad från nazismen. Tyvärr kan man ju bara konstatera att människan som varelse inte är kommunistiskt lagd, för inte en enda av oss kan omsätta det hela i praktiken som det var tänkt.

Att några sjunger lovsånger om ett sådant ideal för inte speciellt mycket ondska med sig.

Är det bara jag som reagera att den där artikeln kom från Aftonbladet?
Aftonbladet är Aftonbladet. Hela deras redaktion är ju ett skämt. Dom spyr ut "nyheter" som bara byns skvalerkärring blir riktigt upprörd över.

Det är USA. Harley-Davidson kommer från USA behöver jag säga mer...

enduroemil skrev:
Är det bara jag som reagera att den där artikeln kom från Aftonbladet?
Aftonbladet är Aftonbladet. Hela deras redaktion är ju ett skämt. Dom spyr ut "nyheter" som bara byns skvalerkärring blir riktigt upprörd över.

Det är USA. Harley-Davidson kommer från USA behöver jag säga mer...

:rofl :rofl :rofl
Sad but true..

Btw: bra exempel :hihi

valmers skrev:
Detta är lika intressant varje gång. Varför är det OK för exempelvis Mikael Wie att sjunga sin kommunistiska propaganda, när dessa två flickors tilltag anses så hemskt?

Hur menar du? Du kan seriöst inte påstå att det är samma grej?

Kommunisterna ser inte ner på vissa typer av "raser, folkgrupper" som nazisterna gör.

Sen tror jag inte att flickorna är så politiskt insatta, "vi vill bara värna om den vita rasen".

valmers skrev:

För att kommunismen inte uppmanar till massmord och "rasrensningar", eller diskriminerar människors värde som nazismen gör.
Kommunismens ideal må inte ha chans att fungera i verkligheten (vilket har bevisats åtskilliga gånger genom just de exemplena ni skrivit), men att jämföra det med nazismen är ju löjligt.

Jämför den istället med kapitalismen, sen kan du börja räkna mördade människor, om du nu tvunget ska dra paralleller mellan statsskick och folkmord.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg