HAHA, Folksam är dumma i huvet

benkar skrev:
Van Zan, PMa mig ditt reg.nr så jag får kolla vad jag skulle få för försäkring på Folksam med din hoj, blir det en bra premie kan du skenförsäkra hojen på mig... :D

/B

Du har "SMS". Visst, vi kan säkert komma överens. (Gubbarna börjar skenförsäkra på varandra :lol)

Van Zan skrev:
Jag bor oxå i villa med garage, har hus+bil+mc för närvarande försäkrat i IF. Betalar totalt drygt 20 tusen per år i premier efter avdragna rabatter.

Att försöka tjafsa o strypa den på pappret (nu 131kw) har aldrig varit på tal. Vikt/effektförhållandet skiljer sig nog inte så värst mycket åt mellan våra maskiner.
Jag 40+, har haft A-kort sen -86 o zon1 får en årspremie hos folksam på 22668kr, du 26 o a-kort sen 2003 o zon1 o du får en premie på 7950kr. Hur ska man då tolka försäkringsbolagens prissättning :va

-Den stora :Bugar slumptalsgeneratorn har slagit till igen

Kollat vad det skulle kosta för mig att försäkra din "lilla röda sak": Helförsäkring 23.771 kr och halvförsäkring 12.322 kr...... således ganska lika premie jämfört med den du fått förslag på.

Pratade lite med försäkringstanten om varför det skiljer så mycket i premie jämför med min VTR (som är försäkrad på Folksam) Hon sa att det beror på angiven effekt, ganska rejäl skillnad mellan VTR och din ZX12. Båda är i klass 7, men Folksam skiljer på hojar inom klass 7, åtminstone om det är stor skillnad i effekt. Däremot så tycks tex en VTR-99 och ZX9-98 ligga på samma premie. Bara acceptera att du har en vääärstinghoj Van Zan!

/B

benkar skrev:
Bara acceptera att du har en vääärstinghoj Van Zan!
/B

Haaarr.. :confused: ..har jag alltså köpt en "Värsting" :banana :yoparty

OK, får väl se det från "the bright side.." :fyllisar ..men om du vill så kan vi ju skenförsäkra på varandra ändå :rolleyes:

//G

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...