Haga-mannen, skyldig eller oskyldig?

Haga-mannen, skyldig/oskyldig?

• Antal röstningar
    0
100% skyldig om DNA stämmer. Lås in på livstid, dvs tills han dör i cellen.

Helt klart så är han psykopat i någon grad, dvs har grava problem med empati.
Och sånt går att dölja relativt enkelt, jag vet det av personlig erfarenhet.

Kände en som mördade sin bästa kompis och sen styckade upp honom för att underlätta transporten av kroppen till enslig plats.

Pratade med honom dagligen i ett par veckor innan polisen kom och hämtade honom.

han sitter nu på livstid.

Quest skrev:
2049487 Jag har snackat med folk som käner honom och dom anser att han är världens trevligaste människa.

Jag kände en gång en grabb som var skitsnäll och timid. Han styckmördade sin flickvän.

Lite inte på snälla människor: Skyldig!

Konstigt att du är närstående med flera våldsbrottslingar! har du funderat på din umgängeskrets? Eller hur du påverkar din omgivning! Hahaha :tungan

Dee_cati skrev:
Edit/ Lite klantigt av Expressen att visa bild på honom om det nu är som Silbersky säger att det är nu bortkastat med en vittnes-konfrontation då de kan ha blivit påverkade av den publicerade bilden :död
En skicklig advokat kunde nog ändå hävdat att fantombilden omöjliggjorde (finns det ordet?) alla typer av konfrontationer.

Om Silbersky mot all förmodan skulle få honom frikänd tror jag kändisadvokatens dagar är räknade.

Okej, jag blir så j*vla arg nu... Grrr...
Kan inte staten gå in och lägga en stämning kraftig nog att sänka expressen för gott?
HUR kan man gå ut med bild på honom, hade han inte barn å fru å vänner som kommer få ett helvette på grund av de här? Hur gamla är hans barn? Gissar att de befinner sig inom grundskolan och alla vet väl hur mobbingen är där?
Ansvarige på expressen som la ut bilden borde ha sig en fet jäkla smäll. Schit vad arg jag blir!

Det trådskaparen skriver om, oskyldig eller inte? Ja, förhoppningsvis är han väl skyldig, vore taskigt mot honom annars. :/
Men, jag hörde på nyheterna nyss att typen av DNA prov inte är publicerad och det nämdes dessutom att vissa typer av DNA prov inte kan vara tillräkligt säkra. Eventuellt kunde de lika gärna vara någon av hans bröder?
Men det är långsökt, jag tror nog inte polisen häktar honom på lösa grunder? Han vägrade dessutom att ge DNA prov.
Hade jag vart anklagad och enda sättet att rentvå mig är att ta DNA prov så självklart hade jag gjort det, fort som fasen, finns inget att vänta på!

// Peter

McB skrev:
2049954 Ett erkännande brukar inte väga så värst tungt i rättegångar. Den tekniska bevisningen är viktigare.

Givetvis inte, men för allmänheten såsom tex mig så skulle jag ju veta med 100% säkerhet att han vore skyldig. Det kvittar för min del ändå, är bevisningen tung mot honom så kommer han få det han förtjänar. Eller nej just ja, vi bor ju i Sverige! Han kommer inte få det han förtjänar oavsett straff inom den svenska lagstadgan...

Pogo, jag håller med dig till 100%, riktigt svinaktigt att gå ut med bild när de inte ens vet om han är skyldig eller ej. Samma sak hände ju med Anna Lindh-fallet, där en person blev oskyldigt anklagad. Iofs så var det ju en politiker så där kan man ju förstå att de la lite extra energi på fallet jämntemot en vanlig svensson.

Och som sagt, skyldig är han ju inte än iaf. När han antingen själv erkänner eller när de kommer med starka bevis, först då är han skyldig.
Nu tror jag innerst inne att det är han, men eftersom jag har en lillebror som har blivit falsk anklagad för våldtäkt så vet jag att det är allvarliga saker det handlar om.

Snillen spekulerar... Finns förmodligen ingen här på sporthoj som har ens en aning om han är oskyldig eller inte. Pollen är väl iofs intressant på så sätt att den visar folks förmåga att svälja allt de läser i kvällstidningarna utan att tänka kritiskt.

Coola Ola skrev:
2050694 Snillen spekulerar... Finns förmodligen ingen här på sporthoj som har ens en aning om han är oskyldig eller inte. Pollen är väl iofs intressant på så sätt att den visar folks förmåga att svälja allt de läser i kvällstidningarna utan att tänka kritiskt.

Ungefär det som var tanken, helt otroligt att du kunde komma så nära utan hjälp :D
Tidningarna har på bara några år flippat ur totalt, det spårade ur helt med knutby-morden om du frågar mig :död

Dee_cati skrev:
2050580 Pogo, jag håller med dig till 100%, riktigt svinaktigt att gå ut med bild när de inte ens vet om han är skyldig eller ej. Samma sak hände ju med Anna Lindh-fallet, där en person blev oskyldigt anklagad.
Ja ungefär lika svinaktig som du är genom att lägga upp en spekulationspoll om han är skyldig eller inte. I mina ögon så är denna pollen ren skit, då killen fortfarande inte är dömd och bör därför inte hängas ut med massa spekulationer.

Undra hur fan han har råd med en advokat som Silbersky?

Skyldig är han iaf.

Varför ens ta upp en diskussion i ämnet när det ända vi vanliga döda har att gå på är tidningarnas "utsagor"?

Wätt lönlöst i mina ögon.

Frågan om hur lång en liter är känns nästan mer relevant.

Jag vet inte om han är skyldig eller inte men som sagt: DNA väger tungt. Är han skyldig så lås in han med ett gäng biffiga psykist störda män som misshandlar och våldtar honom resten av livet!
Jag anser att en person som våldtar och misshandlar kvinnor förtjänar inte att leva!!

Maxxi skrev:
2050846 Ja ungefär lika svinaktig som du är genom att lägga upp en spekulationspoll om han är skyldig eller inte. I mina ögon så är denna pollen ren skit, då killen fortfarande inte är dömd och bör därför inte hängas ut med massa spekulationer.

Varför skulle det vara så? Så du menar att en poll på sporthoj vänder sig till det svenska folket och hänger ut honom offentligt? Det anser inte jag, tycker det är helt ok att diskutera det hela här.

mjukis skrev:
Varför ens ta upp en diskussion i ämnet när det ända vi vanliga döda har att gå på är tidningarnas "utsagor"?

Wätt lönlöst i mina ögon.

Frågan om hur lång en liter är känns nästan mer relevant.

Du behöver inte vara med om du inte gillar det, jag tvingar dig inte. Det känns som att vi har diskuterat värre saker än så.
1 liter är btw 52my hög på en yta av 1.24kvm.

Stuff skrev:
2050530 Om Silbersky mot all förmodan skulle få honom frikänd tror jag kändisadvokatens dagar är räknade.
Varför då? Han kommer ju knappast bli mindre populär att anlita. Han har ju visat att han är en av sveriges skickligaste advokater. Sen att många redan dömt killen på förhand är ju knappast Silberskys fel.
Personligen så tror jag att killen har gjort det, håller med om att det inte blir så kul för barn och sambo, men oavsett om bilden kommit ut eller inte så är inte umeå så stort utan att det kommit fram ändå. Lär nog bli så att de blir tvungna att ta sitt pick o pack o dra nånstans.

sportarn skrev:
2051205 Varför då? Han kommer ju knappast bli mindre populär att anlita. Han har ju visat att han är en av sveriges skickligaste advokater. Sen att många redan dömt killen på förhand är ju knappast Silberskys fel.
Jag menar inte att han skulle bli mindre anlitad. Den åtalade är redan dömd på förhand och hatet mot honom är oerhört stort. Om Silbersky får honom frikänd med hjälp av en teknikalitet finns det risk att folk vänder sitt hat även mot honom och handgripligen praktiserar det.

Stuff skrev:
2051264 Jag menar inte att han skulle bli mindre anlitad. Den åtalade är redan dömd på förhand och hatet mot honom är oerhört stort. Om Silbersky får honom frikänd med hjälp av en teknikalitet finns det risk att folk vänder sitt hat även mot honom och handgripligen praktiserar det.
Är ju bara idiotiskt ifall att Silbersky ska få skit för att han utför sitt arbete. Ungefär som att kronofogdarna får skit när de hämtar grejer hos folk som inte har betalat sina räkningar. Vad skulle världen vara om alla blev dömda utan advokater. Mer beröm åt dessa individer som överhuvudtaget vill jobba åt många som de personligen inte vill ha att göra med men för att de ska få en så rättvis dom så möjligt åtar sig jobbet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg