Hade problem att rasta en Porsche

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
kajlyl skrev:
va har du fören då? :)

Har bara en porsche motor i en av företagets bilar. Skall dock köpa en Porsche 911 sent 70 början på 80 när jag orkat styra upp körkortet.

Turbo skrev:
Faan vaa najs :tummenupp, då hör jag av mig framåt sen hösten, ååådu.....så kan man Myyyysa till det lite Xtra i den varma & Plyschiiiiga Musikfyllda kupe`n...man kan sitta å smutta på lite Alkohol fri Glögg :fyllisar
Jag bjuder självklart......man är ju ingen snåååliiiis :rolleyes: .
GÖTT äre....

Parkerar vi den å drar på värmaren kan vi dricka vinglögg. Tillåmed.

Therudeboy skrev:
Hus nr17 är dött, men gayklubben ligger nära och dit måste vi :D

Någon Audi eller nåt tror jag, farsan som sa det. Inte sett den än.

Lite väl OT men denna och bygga nåt som kan rasta hojar kanske :)
http://www2.blocket.se/view/2943738.htm?l=0&c=1&city=0
Förjävligt ;)

Aja, vi tar grannarna då....

928 är Ådi, typ.... Sådan är det nog...

Tjöp inte den bilen, tjöp min hoj ;)

:hej

hållundan skrev:
Förjävligt ;)

Aja, vi tar grannarna då....

928 är Ådi, typ.... Sådan är det nog...

Tjöp inte den bilen, tjöp min hoj ;)

:hej

Mm, ringer defenetivt nästa gång jag är i halmstad. Åkte förövrigt förbi gayklubben på väg till östra-stranden efter GT i torsdags.

kan så vara. Javisst går det bra att betala i natura? Tjejen min betalar :D

Köp en ny literhoj så rastar du de fula skrotbilarna.

Du vet att du vill Marsi :hihi

Okej, då kommer jag med lite mer info eftersom jag nu tagit reda på vad det var för en bil helt enkelt (skam den som ger sig). Jag skrev fel tidigare när jag skrev att det var en GT3:a, jag var faktiskt helt säker men tji fick jag. Var väl adrenalinkicken som gjorde att jag helt enkelt såg fel eller inbillade mig.

I alla fall...
Det är en Porsche 911 3.6 GT2 (original ca 460hk) med trimsats från BSR vilket ger 522hk (www.bsrab.se)

Skickar också en bild på hur bilen såg ut (hittade bilden på nätet, det är inte den bilen men det är en exakt kopia i utseende och färg)

Jag hängde på bilen jäkligt bra men efter 200 så hade jag helt enkelt inte en chans. Det kan hända att en bättre förare än mig (= rätt förare) skulle hänga på lite mer, men jag är helt säker på att jag får acceptera mig besegrad. Självklart så var vinsten min upp till 150-180 innan Porschen kom. Och vägen samt lite trafik gjorde inte saken bättre även om man ska tycka att fördelen skulle vara på min sida.

Jag är i alla fall jäkligt impad av Porschen och kan väl säga att jag lätt skulle köpa en sådan om pengar funnits. Men tills dess får jag köra hoj så länge...

Jag ger helt enkelt Porschen ännu en gång :tummenupp

Bifogat

• P.jpg
    P.jpg
    75.3 KB · Visningar: 129
Last edited:
Har man 522hk (må så vara att de är BSR-hk) så äter man tvåhjulingar i den farten, de allra flesta iallafall. Skulle jag tycka att en bil bar ett bättre köp än en hyffsad villa så kunde man ju fundera på att köpa en.

kajlyl skrev:
På bana ska det mycket till för att en hoj ska slå en porsche!!

Rakt fram är det klart hojjen vinner iaf upp till 150km/h så länge det inte gäller en Carrera GT, 962a eller en viss orange från 70talet(ej standard)!

Ytterligare en vanföreställningstråd ser jag. En standard-Porsche har inte skuggan av en chans mot en hoj på bana eller när det svänger. Bland annat körde Flash en trimmad 911 runt Mantorp på 1.35. Som jämförelse körde Perra Johannesson en Aprilia RS250 på 1.27.....

kajlyl skrev:
och på knutstorp kör carrera cup snabbare än någon hoj någonsin gjort :p

Japp, men hur standard är de? De piskar en standardporsche med tio sekunder runt de flesta banor.

Radical är också snabbare runt Knutstorp men om man jämför runt en bana som är lite mindre bilvänlig finner man att hojarna är snabbare än de också....

Edit:Fordon utan aerodynamisk väghållning är ganska exakt lika snabba runt banor oberoende av två eller fyra hjul. Dvs de allra värsta racerbilarna och hojarna är väldigt lika, dock nästan alltid med fördel motorcykel.

Marsipulami skrev:
Det är en Porsche 911 3.6 GT2 (original ca 460hk) med trimsats från BSR vilket ger 522hk (www.bsrab.se)

BSR :tummenupp

Dom påstår att dom kan skrämma upp min kärra till 330hk, skulle vilja se papper på det där alltså :lol

Back