Hade problem att rasta en Porsche

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
tassen skrev:
om killen kan hantera porssen, då har du inte en chans....förmodligen lekte han bara med dig...... :lol :rofl :hihi
stod det Linden på vänster rutan...?...då lekte han definitivt med dig... :lol

Skitsnack!
Har du en potent hoj och "vågar, kan" köra och inte befinner er på en go-kart bana så ska det inte vara några större problem o rasta en GT3-GT2!

Men allt är relativt, finns även porchar med stressfläkt modell större :brinnerup

KickAss_Prod´s skrev:
Skitsnack!
Har du en potent hoj och "vågar, kan" köra och inte befinner er på en go-kart bana så ska det inte vara några större problem o rasta en GT3-GT2!

Men allt är relativt, finns även porchar med stressfläkt modell större :brinnerup

Då antar jag att du har missat filmklippet med rejset mellan en R1:a och en porsche på en vanlig tävlingsbana (Minns inte vilken).

Ska det bli en R1 v Porsche diskution igen så kan ni väl slå upp lite bantider på tex. ringen så får ni liten överblick.

Skulle nog hellre köra en Porsche än hoj (säkrare om inget annat), men har man råd med en porsche har man råd med en hoj också. Därav får man köra hoj tills man har råd med båda.

Anthrax skrev:
Då antar jag att du har missat filmklippet med rejset mellan en R1:a och en porsche på en vanlig tävlingsbana (Minns inte vilken).

Inte alls!

Banan har inga direkt högfarts partier och killen som kör hojen kör inte vidare bra heller även om han nu va superbike mästare! se filmen en gång till så kanske du ser va jag pratar om.

Har kört mot bra mycke potentare bilar en en slö GT3:a och "VET" att det behövs mer än så för o kunna straffa en 1000cc modern sporthoj i trafiken.

KickAss_Prod´s skrev:
Skitsnack!

det är naturligtvis svårt att jämföra bil o håj, alltid kommer någon och säger att "den är mycket dyrare, mer effekt,blablabla" osv..

Då kan vi väl enas om att vara oeniga..

En sporthoj har ju samma användningsområde som en sporthoj, men dom har olika starka/svaga sidor.

Men so what? Vilket är skojigast? Knippa tider på Sturmnürburgering med en påscche som kostar 4 gånger så möe som en vettig hoj (20 gånger så möe som min) eller att lägga lagom möe pengar på en snygg hoj, ha sköj och känna att man bemästrar hojen sådär lagom mycket.

Äckliga brats kör påsche och skryter med det, Hade jag tjöt en hade det vart en gammel rackare, och tjört hoj. SLUTA jämföra. Vem vinner på att hålla på med massa skitsnack? Nej, tänkte väl det...

:hej

En "efter 100"? En 954RR mot en GT3? Är GT3an orginal ska du piska skiten ur den mer eller mindre till 200... SEN kanske det blir problematiskt.

Jag har med min gamla 600 till runt 170 km/h redan ätit: 360 modena, 996 turbo, 993 turbo, Vette C5, BMW M3 CSL. ALLA tävlade verkligen, sen vet man aldrig hur rutinerade de var, men kul var det! :D

KickAss_Prod´s skrev:
Inte alls!

Banan har inga direkt högfarts partier och killen som kör hojen kör inte vidare bra heller även om han nu va superbike mästare! se filmen en gång till så kanske du ser va jag pratar om.

Har kört mot bra mycke potentare bilar en en slö GT3:a och "VET" att det behövs mer än så för o kunna straffa en 1000cc modern sporthoj i trafiken.

i trafiken, rasta o straffa....ja jösses.......kör du, om det gläder dig.....men gör du en idiot grej och någon blir drabbad..... :näsblod är lindrigt....
Sluta idiot köra i trafiken...ut på bana med er :7peta
ALLA vet att vikt effekten mellan bil o hoj är till hojens fördel...upp till en viss hastighet, ca 150-180...sen kommer bilen...och håller ut 2 timmar,,,, :lol
Någon som åk BMW Alpina 850 i över 300 km/ timman ... inte många hojar orkar hålla ut där specielt länge...den bilen ligger platt på marken och ÄTER hojar.........

Last edited:
På bana ska det mycket till för att en hoj ska slå en porsche!!

Rakt fram är det klart hojjen vinner iaf upp till 150km/h så länge det inte gäller en Carrera GT, 962a eller en viss orange från 70talet(ej standard)!

Last edited:
Men om man för skojs skull slänger in en till variabel: Om man tävlar med båda på en bana, fast med passagerare. Vilken av fordonens egenskaper påverkas mest?

hållundan skrev:
Men so what? Vilket är skojigast? Knippa tider på Sturmnürburgering med en påscche som kostar 4 gånger så möe som en vettig hoj (20 gånger så möe som min) eller att lägga lagom möe pengar på en snygg hoj, ha sköj och känna att man bemästrar hojen sådär lagom mycket.

Äckliga brats kör påsche och skryter med det, Hade jag tjöt en hade det vart en gammel rackare, och tjört hoj. SLUTA jämföra. Vem vinner på att hålla på med massa skitsnack? Nej, tänkte väl det...

Precis! Va tvungen o hävda mig ett kort tag. Alla dessa jäffla porchar hit o dit! Blir juh mörkrädd... :hihi

Anthrax skrev:
Men om man för skojs skull slänger in en till variabel: Om man tävlar med båda på en bana, fast med passagerare. Vilken av fordonens egenskaper påverkas mest?

Äsh, vad relevant...
En annan variabel; Man får bara köra med 2 däck... :tungan

Kay skrev:
En "efter 100"? En 954RR mot en GT3? Är GT3an orginal ska du piska skiten ur den mer eller mindre till 200... SEN kanske det blir problematiskt.

Jag har med min gamla 600 till runt 170 km/h redan ätit: 360 modena, 996 turbo, 993 turbo, Vette C5, BMW M3 CSL. ALLA tävlade verkligen, sen vet man aldrig hur rutinerade de var, men kul var det! :D

Rakt fram ja... Svänger det har man problem...

Kay skrev:
Äsh, vad relevant...
En annan variabel; Man får bara köra med 2 däck... :tungan

Ja, relevant kan det väl ändå vara..

rallykalle kan säkert åka porsche på två hjul, men då tänker i allafall inte jag åka med.. :tomten

CorbenDallas skrev:
Rakt fram ja... Svänger det har man problem...

Jo det vet jag. Men det är väl rakt fram som räknas? :tungan :tummenupp
-Det är iaf det vi pratar om i tråden från början jueeeeh. :rolleyes:

KickAss_Prod´s skrev:
Precis! Va tvungen o hävda mig ett kort tag. Alla dessa jäffla porchar hit o dit! Blir juh mörkrädd... :hihi
Skit samma, jag hävdar mig inte när jag tjör hoj. Den har jag betalt själv. Jag racar inte med bilar eftersom jag tycker att det är rätt löjligt (okej då ibland mot nån fjollig jävla BMW med en tok i som tror att dom kan)... Grejen är den att man ska ha sköj. Jag kan ha sköj te en rejält mycket billigare peng än en påssche... Återigen, jag vill gärna ha en, oxå, tillsammans med hojen, men hävda mig? Nä? Det är gay. Kan man tjöra, gör man det, far far away från rödljus, dom finns i stan. Kom igen när det svänger, då börjar det roliga....

Back