Hade problem att rasta en Porsche

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Igår råkade jag ut för att en gul Porsche ville rasta med min hoj. Dum som jag var så antog jag utmaningen vilket jag bittert fick ångra. Jag hade stora problem att rasta detta vidunder. Upp till 150 var det inga problem, sen kom problemet. Jag har nog aldrig kört så jävligt med min hoj som denna gång..., tror inte heller jag har piska hojen som jag gjorde vid detta tillfälle, men jag hade problem helt enkelt. Det var nästa pinsamt men det är en smäll jag får ta helt enkelt...

kajlyl skrev:
mmmm.. porsche ska inte underskattas :hihi

han du se vad det var för någon?
996/gt3/turbo/gt2/962..... :va

Japp, det var en härligt gul och jäkligt snygg GT3 med ett grymt härligt ljud. Vet inte vad det är för motor där ligger i men det är väl dubbla turbo och en boxer 6a på 3 liter eller mer....

lekstuga

om killen kan hantera porssen, då har du inte en chans....förmodligen lekte han bara med dig...... :lol :rofl :hihi
stod det Linden på vänster rutan...?...då lekte han definitivt med dig... :lol

Marsipulami skrev:
Japp, det var en härligt gul och jäkligt snygg GT3 med ett grymt härligt ljud. Vet inte vad det är för motor där ligger i men det är väl dubbla turbo och en boxer 6a på 3 liter eller mer....
3,6liter och utan stressfläkt har jag för mig... 381hk orginal.

Roliga bilar är det, kör själv en sunkig -75 911 som är lite vassare
än orginal. :rolleyes:

edit: En ny GT3a gör 306 i topp och 0-100 på 4,5s enl. www.porsche.se
GT2an har dubbla fläktar

Last edited:
tassen skrev:
om killen kan hantera porssen, då har du inte en chans....förmodligen lekte han bara med dig...... :lol :rofl :hihi
stod det Linden på vänster rutan...?...då lekte han definitivt med dig... :lol

Såg inte vad det stod. Men det var inte på helt rak väg utan lite krokig. Möjligen med rätt förare på hojen så kanske det vore jämnare, men Porschen låg som ett frimärke på vägen.

Och ja..........jag blev jävligt impad av bilen....!

Marsipulami skrev:
GT3 har sugmotor på 3,6 liter och 360 hästar.. 381 pållar från -03. Iiiingen turbo alls!

Marsipulami skrev:

Gt3 (Den första modellen) har en 3,6-liters boxer på 360 hästar ungefär. Finns ingen turbo på denna dock

Du måste i såfall mena Gt2:an, som har dubbelturbo. Effekten minns jag dock inte, men den var större än deb *vanliga* turbon, som ska ha 420 hästar.
EDIT: Får lära mig att skriva snabbare...

Anthrax skrev:
Gt3 (Den första modellen) har en 3,6-liters boxer på 360 hästar ungefär. Finns ingen turbo på denna dock

Du måste i såfall mena Gt2:an, som har dubbelturbo. Effekten minns jag dock inte, men den var större än deb *vanliga* turbon, som ska ha 420 hästar.

Där stor klart och tydligt att det var en GT3 så jag misstänker att vi får gå på den biten :) Lät som turbo men kan väl säkert susa ändå

Marsipulami skrev:
Där stor klart och tydligt att det var en GT3 så jag misstänker att vi får gå på den biten :) Lät som turbo men kan väl säkert susa ändå
En turbo kan man ju alltid montera i efterhand om man vill det. Ett fordon måste ju inte ha det som original för att det ska gå att sätta dit. :yoparty

Marsipulami skrev:

Aja, inget att skämmas för. Dom bilarna går grymr friskt. 100 literhästar på en lätt bil är sällsynt, men respekt-ingivande..

Esquire skrev:
En turbo kan man ju alltid montera i efterhand om man vill det. Ett fordon måste ju inte ha det som original för att det ska gå att sätta dit. :yoparty

Den var turbobreddad i alla fall. Jag försöker leta på nätet efter en lämplig bild på hur den var som jag såg...

So what. Kul att köra porsche. Hade jag gjort om jag hade haft råd.... Nu kan jag tjöra hoj. Det är spännande, skoj och jävligt roligt...

Vem vann? Dött lopp okej?

Jag betalar mindre än Porschen...Jag vann... Stek plättar...

Back