Igår när jag var runt och cruisade i stan med bilen så kommer farbror blå upp i röven och förföljde mej i typ 10 minuter, för att till sist slänga på blåljus och siren.
Jag stannar till i vägkanten och ut hoppar 3 poliser.
De sa att anledningen till att de stannat mig var att bilen var obesiktigad, men jag visade upp att jag hade fått ombesiktning och därav knappt en månad kvar att köra...
Efter diverse tjafs så öppnade en bakdörren på bilen och börjar lyfta i mina grejor (typ verktyg, väskor, kläder, skor och annat bråte)
Jag blir skitsur och frågar vad han håller på med;
- Bara tittar lite, svarar han.
Jag smäller igen dörren och säger att där har han inte och göra.
Då blir dom skitsura och börjar tjafsa ännu mer på mig, om alla fel på bilen, om att jag ska blåsa, att jag kört för fort, etc. Efter att ha blåst negativt alkotest bara stack dom utan att säga någonting.
Hade dom rätt att börja rota i min bil?
Hade killen som öppnade dörren givit mej en vettig anledning, typ kollar efter stöldgods eller knark eller nåt sånt, då hade jag väl inte brytt mej så mycket.
Men "tittar bara lite"?
Sånt här gör ju bara att folk förlorar ännu mer respekt för idioterna!
Jag stannar till i vägkanten och ut hoppar 3 poliser.

De sa att anledningen till att de stannat mig var att bilen var obesiktigad, men jag visade upp att jag hade fått ombesiktning och därav knappt en månad kvar att köra...
Efter diverse tjafs så öppnade en bakdörren på bilen och börjar lyfta i mina grejor (typ verktyg, väskor, kläder, skor och annat bråte)
Jag blir skitsur och frågar vad han håller på med;
- Bara tittar lite, svarar han.
Jag smäller igen dörren och säger att där har han inte och göra.
Då blir dom skitsura och börjar tjafsa ännu mer på mig, om alla fel på bilen, om att jag ska blåsa, att jag kört för fort, etc. Efter att ha blåst negativt alkotest bara stack dom utan att säga någonting.
Hade dom rätt att börja rota i min bil?
Hade killen som öppnade dörren givit mej en vettig anledning, typ kollar efter stöldgods eller knark eller nåt sånt, då hade jag väl inte brytt mej så mycket.
Men "tittar bara lite"?
Sånt här gör ju bara att folk förlorar ännu mer respekt för idioterna!