Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jürgens H1/H2-hybrid är den coolaste bågen jag känner till!Finns det inga gamla filmklipp eller vad som helst på den?
Jag nöjer mig med svartvitt om det skulle vara så
![]()
![]()
Orkar inte kolla om jag lagt in bild på den här.
Men:
I ett nummer a favorittidningen (Classic motorcycle mechanics) hade de av en slump råkat på en 750 i bra originalskick.
Trodde de.
Tills de räknade avgasrören.
Fyrcylindrig tusenkubiks Kamikazetåtaktare.
Det vill jag ha.
![]()
8 > KAWASAKI 1000 H2
Take a bike with a reputation for outrageous performance and evil handling, then add an extra cylinder…
Jag har inte installerat scannern till laptopen och den stationära komputtern är kaputt.Sorry Jörgen, men det där är det coolaste jag någonsin sett alla kategorier!![]()
Så jävla råcoolt!
![]()
![]()
Skanna reportaget och skicka till mig så är du megasnäll!![]()
Jag var 18, 500 H1 var min första tunga hoj, svetsade kammare efter kammare. 2 år senare stoppade jag i en 750 H2 spis, svetsade vidare och körde ifrån 1000cc 4T på stans snabbaste hoj i V-ås och fick reportage i Bike av Renvall himself. Trepiprna gav mig en flygande start
Motospeed (Suzuki)som arrangerade tävlingen var inte glada när en fossil kawa piskade![]()
Jag har inte installerat scannern till laptopen och den stationära komputtern är kaputt.
Men för 2,50 pund kan du ladda ner tidningen från:
http://gb.zinio.com/browse/issues/index.jsp?skuId=229895270&pss=1
Jürgens H1/H2-hybrid är den coolaste bågen jag känner till!Finns det inga gamla filmklipp eller vad som helst på den?
Jag nöjer mig med svartvitt om det skulle vara så
![]()
![]()
Hej
Lite sent svar, men jag hittade här på jobbet en version med bättre upplösning av reportaget. Här går iaf texten att läsa, med lite god vilja. Borde scanna om tidningen. Fotpinneplattorna kanske du kan gissa vilken hojmodell de kommer ifrån?![]()
Lät dock förnickla dom innan jag monterade dom på de fästen jag byggde på ramen.
Mycket möjligt, jag ägde den -75 till -81 och bodde även då i Tumba. Redan då var den extremt ovanlig. Honda 750 kom ju samtidigt -69 och då var Tridenten redan rökt sas. Den hade rätt mulligt ljud, lät som en Porsche. Körde mycket med den även ner i Europa (med skjuts och packning). Då tyckte man den gick bra, nu skulle väl en EU-moppe ge den en match
.
/Ingvar
Hejdu!
Kanoners, trevlig läsning det dära!
Och stilig var du redan då![]()
Det kan jag absolut, nu när det säger det så! Ser snyggt ut![]()
Som sagt, det är en väldigt imponerande hoj det där! Hur var den att köra? Chassit var väl ursprungligen till en 500:a, men var det stor skillnad mellan modellerna? Jag menar, tappade du någon väghållning genom att inte använda ett 750-chassi? Man jhar ju hört att en original H2:a var ett rent monster att köra, så det vore intressant att höra hur din var i jämförelse
Fast jag förstår fortfarande inte hur du kunde sälja den...![]()
Tack
Ja det var en 500H1 1973:a. Efter ngt år så opererade jag in en 750 H2-motor från -72. H2-motorn passar rakt in, samma fästen. Det enda som avslöjar är att H2-motorns burkar är en kylfläns högre. Så på kontrollbesiktningen var det ju naturligtvis en 500:a... Hade även kvar 500-emblemen på sidokåporna, sleeper är skiten.
500 H1 och framåt var de snyggaste hojarna tycker jag, snyggare tank än H2. 1973 H1 och framåt har även lite mer svank vilket jag tyckte/tycker är snyggt.
Ang styvhet/wobbel så är faktiskt 500 H1-ramen från 1973 och upp bäst. På dessa så kommer nämligen de två vertikal rören från vaggan upp mellan de två övre ramrören. De två övre ramrören ansluter därför till styrhuvudet i en bredare vinkel vilket gör att infästningen av styrhuvudet blir stadigare på H1. På H2 passerar de två övre ramrören mellan de vertikala ramrören innan de ansluter till styrhuvudet. Tar man tex en H2 tank och försöker montera på en 1973 H1 så går H2 tanken inte dit pga av att tunneln är för smal.
Så även om H1 är bockig att köra (som alla gamla hojar inklusive min sportster) pga av stort försprång och gaffelvinkel. Så var den inte så wobblig som H2. Kände fö aldrig av just ngt wobbel på min.
Men sedan tror jag också att mycket av wobbelryktet på trepiparna berodde på det vanliga, att man inte har ordning på däckslitage, däcktryck, styr- och hjullager osv.
Fin H2-sång i den här onboard-rullen. En H2R med ngn som verkligen kan svänga (till skillnad från mig). Ligger en fyrtaktare ivägen först, men det går ju fort över
[YOUTUBE-ID]q6YkutGxkz4&feature=related[/YOUTUBE-ID]
hei har en h2 som jeg skal benytte på stripa , bygget og kjørt i Texas før , det er lustgass sykkel og beste tid er 8,64 ,
H2 är den roligaste mest spännande hoj jag ägt. Så sjukt kul att åka 750 2T utan reed-ventiler. Känslan när det "tar sig" är helt sjuk. Som en John Campbell-konsert.
Var det slidmatning på dom hojarna eller kolvstyrt insug?
Riktigt fint bygge du fick ihop iaf!
Den har du aldrig ångrat att du gjorde dej av med va?![]()
Det är kolvstyrt.
Ibland...![]()
Olja i soppan gäller, också :beenthere
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |