H2 drag

Två H2-dragbikes med rätt fint ljud!

[YOUTUBE-ID]YryfOc2VyrI[/YOUTUBE-ID]



[YOUTUBE-ID]ZJALWWYzVxE&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Jag gillar dom här hojarna väldigt mkt, väldigt speciellt med 2-takt på en så stor cylindervolym (iaf på motorcyklar) För övrigt så är yamaha rd 500 suzuki rg 500 några hojar jag inte skulle tacka nej till. Även yamhas 350 skall gå bra vad jag hört :)
 
Jag gillar dom här hojarna väldigt mkt, väldigt speciellt med 2-takt på en så stor cylindervolym (iaf på motorcyklar) För övrigt så är yamaha rd 500 suzuki rg 500 några hojar jag inte skulle tacka nej till. Även yamhas 350 skall gå bra vad jag hört :)

Ja H1 och H2 var riktiga sleepers att köra vid rödljusen, redan på 80-talet var de ganska bortglömda bland oss då yngre. Många jämnåriga vart därför rätt förvånade minns jag när man körde ifrån dem sittandes på dåtidens värstingar som GSX1100 mm. H1, H2 var så lätta att redan med 100 hk så fodrades det 140hk+ i de 70 kilo tyngre GSX 1100 för att köra jämt på 200 meter.

[YOUTUBE-ID]gPGhuepihmc[/YOUTUBE-ID]
 
Onboardcam från en vass H2 dragbike som kör 402 på AMA nationals.
Kameran skakr fint i börnisen. Jag tycker det låter så skönt när det släpper i slutet på tvåan och jättetvåtaktaren vrålar till :hihi
http://www.youtube.com/watch?v=AbcDnkYB8Mg
 
Last edited:
Virago rimmar ju nästan på potensmedicinen viagra...du vet. Jag har ju inte ens bott ihop med ngn än....äjuu. Det känns liiiite tidigt. :gnissla


Hitta på nått bättre pliiis! :D

De e för tidigt.
Återkommer..:rolleyes:

(få se nu,"tyskröv" kanske....näää.....wobbelsänke-benke.....ähh...gångjärns-dux....äh,ja får fundera ett tag :)
 
Last edited:
Ja H1 och H2 var riktiga sleepers att köra vid rödljusen, redan på 80-talet var de ganska bortglömda bland oss då yngre. Många jämnåriga vart därför rätt förvånade minns jag när man körde ifrån dem sittandes på dåtidens värstingar som GSX1100 mm. H1, H2 var så lätta att redan med 100 hk så fodrades det 140hk+ i de 70 kilo tyngre GSX 1100 för att köra jämt på 200 meter.
Provkörde en H2'a sommaren '76...
Det är fortfarande det absolut mest skrämmande jag upplevt på 2 eller 4 hjul.
Min CB750 framstod som ett under av stabilitet i jämförelse med mach 4'an.
Rakt fram gick den som satan själv.:yoparty Luktade gott gjorde den oxå.
Just det här exemplaret slutade sina dagar långt ut i lingonriset efter en ytterst effektfull "tankslapper".
Satt bakom i en (omkörd) PV sport och förundrades över hur länge grabben
kunde sitta kvar innan han blev omkörd av sitt eget bakhjul:tummenupp
Begreppet "wobbel" var på den tiden reelt och alltid hotande om man dristade sig bortom 160 knutar...
 
pbas; Begreppet "wobbel" var på den tiden reelt och alltid hotande om man dristade sig bortom 160 knutar...[/QUOTE skrev:
Precis,om man flyttade röven på sadeln det minsta över 130 blås på min 500,slutade den inte att åla sig över hela vägen förrän man stannat.
Scary.....
 
Provkörde en H2'a sommaren '76...
Det är fortfarande det absolut mest skrämmande jag upplevt på 2 eller 4 hjul.
Min CB750 framstod som ett under av stabilitet i jämförelse med mach 4'an.
Rakt fram gick den som satan själv.:yoparty Luktade gott gjorde den oxå.
Just det här exemplaret slutade sina dagar långt ut i lingonriset efter en ytterst effektfull "tankslapper".
Satt bakom i en (omkörd) PV sport och förundrades över hur länge grabben
kunde sitta kvar innan han blev omkörd av sitt eget bakhjul:tummenupp
Begreppet "wobbel" var på den tiden reelt och alltid hotande om man dristade sig bortom 160 knutar...

Ja jag håller med. Men H1 500-ramarna från -73 och framåt var stadigare. Så jag hade en sån 500 ram från 73 och stoppade i 750 H2-motorn i den. Det passar ju rakt av.

På 500-ramarna går de två övre ramrören utanpå vaggrören innan de vinklar in och ansluter mot styrhuvudet. Detta ger ju ett bredare och styvare styrhuvud. Men åas större tanktunnel.

På 750 H2-ramarna går de övre rören mellan vaggrören innan de ansluter till styrhuvudet. Jag tror det är detta som gjorde H2-ramarna så wobbliga.
 
Lite gott H2 trepipljud from "The Dragon"
Men trepipkillen skulle nog gå en kurs i spårval, det känns lite läskigt fort som han/hon kör :gnissla

[YOUTUBE-ID]FyFrgfR6D_w[/YOUTUBE-ID]

En Mean Green H2-banracer

[YOUTUBE-ID]d7ya0TS3-2M[/YOUTUBE-ID]

Strippen

[YOUTUBE-ID]t4QWoF3X2PA[/YOUTUBE-ID]

Snabb H2 kör 7.65
[YOUTUBE-ID]84oDDWkjAJo&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Last edited:
Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back
Top