Höst/Vinter = Bandit + Turbo

Hur går det med läkningen, Är du i garaget å kika något lr blir det bara SH nu.
 
GixxerMike skrev:
2132500 Hur går det med läkningen, Är du i garaget å kika något lr blir det bara SH nu.

...surfar mer än mycket på SH..gud va roliga trådar d finns o plita i :rolleyes:

Nja int vart i garage, typ vart varje dag på sjukan :kryckor ...fick idag kika på rönkenbilder m "finger" doktor :3freak Får inte ut lillfinger, knogar finns men sitter på felplats & ringfinger verka va rätt dött..framtida hand funktion = :va :( Verkar som man får några procents invaliditet...& GAAAH ska byta olycksfalls försäkring FRÅN Länsförsäkringar sen ivf!!! Andra olyckan som man får kroppsskada(åka akutbil) & blandar in förs.bolag, denna gång tar jag hjälp från Konsumenternas försökringsbyrå...fundera på att kidnappa Läns.förs.C. dotter ist för Hon e :tuttar :whip :cool:


(edit. läs ivf kidnappa som skämt) :hihi
 
Tjohoo!

Då har man börjat kunna aktivera sig lite lätt i garaget igen…
Starta Banditen för någon dag sedan, jovisst hoppa åbäket igång! Låter fin fint genom GT17 snurran! :tummenupp Verka än hålla tätt vid alla slangar osv…


Ska dock justeras förgasare…
…startar lätt, men börjar bluddra vid(3000 rpm) vid gas pådrag från tomgång(1200 rpm). Juckar man på gasen så får man upp den till 6-6500 rpm innan de börja bluddra. Sitter munstycken mikuni original strl 150 i & nålen sitter lägst ned. Tänker jag rätt om jag plitar i strl 130 munstycken? Kan de bli lagom o testa…?


--
Trottelnålar + emulssions munstycken nya original.
Toppen, orörd.
Dyna 2000 m original tändspolar.
Tändningen kvar som den stod innan, ska än ändra.
 
Om du använder originalförgasare (och det ärt en 96-00) och original trottelnålar är du torsk. Hitta trottelnålar i rätt längd som har en spetsdiameter på 1.5 mm istället för Banditens som är 2.00 mm, då ska det funka med storlek 150 på huvudmunstycket. 130 blir för klent. Trottelnålarna från t.ex. en Honda CBR600 av tidigt 90-tal med förgasare funkar bra. Även gixxer-nålar från 85-92 funkar bra.
 
Orginal förgasare (US modell) Mikuni, hojen född 1996.
Det är trottelnålar + emulssionsrör & munstycken nya original till Gixxer 1100 -90...fast har för mig de var 1,75 i lill änden...:va
 
Föreslår 132.5 som första steg med de prylarna.

Kom bara ihåg, om den inte svarar så värst bra på gasen inom 1/2 sekund så kommer den inte att göra det efter 5 sekunder heller - däremot kolvarna hinner blir farligt varma på 5 sekunder om du kör klent. Svårt att veta om det är fett eller klent så här i början av turbokarriären. Svartryker den av för fet blanding?
 
Jo jaaa...dom stackars kolvarna vill ja va rädd om...rycker inte ett dugg(på tomgångskörningen)...har bara tomgångs kört(regnar o tränar än styrka till kopplings fingrarna). Testar först o hiva upp nålarna, kolla stift & återkommer hur den beter sig.
 
...har nog fått för lite luft, därför bluddrat...vart lite feg m förspänningen på WG klockan & sedan pös de lite mellan grenrör & cylinder, åker dit dubbla packningar & lite mer spänn på klockan så ska de nog ge med sig :)
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top