Höst/Vinter = Bandit + Turbo

Hur går det med läkningen, Är du i garaget å kika något lr blir det bara SH nu.
 
GixxerMike skrev:
2132500 Hur går det med läkningen, Är du i garaget å kika något lr blir det bara SH nu.

...surfar mer än mycket på SH..gud va roliga trådar d finns o plita i :rolleyes:

Nja int vart i garage, typ vart varje dag på sjukan :kryckor ...fick idag kika på rönkenbilder m "finger" doktor :3freak Får inte ut lillfinger, knogar finns men sitter på felplats & ringfinger verka va rätt dött..framtida hand funktion = :va :( Verkar som man får några procents invaliditet...& GAAAH ska byta olycksfalls försäkring FRÅN Länsförsäkringar sen ivf!!! Andra olyckan som man får kroppsskada(åka akutbil) & blandar in förs.bolag, denna gång tar jag hjälp från Konsumenternas försökringsbyrå...fundera på att kidnappa Läns.förs.C. dotter ist för Hon e :tuttar :whip :cool:


(edit. läs ivf kidnappa som skämt) :hihi
 
Tjohoo!

Då har man börjat kunna aktivera sig lite lätt i garaget igen…
Starta Banditen för någon dag sedan, jovisst hoppa åbäket igång! Låter fin fint genom GT17 snurran! :tummenupp Verka än hålla tätt vid alla slangar osv…


Ska dock justeras förgasare…
…startar lätt, men börjar bluddra vid(3000 rpm) vid gas pådrag från tomgång(1200 rpm). Juckar man på gasen så får man upp den till 6-6500 rpm innan de börja bluddra. Sitter munstycken mikuni original strl 150 i & nålen sitter lägst ned. Tänker jag rätt om jag plitar i strl 130 munstycken? Kan de bli lagom o testa…?


--
Trottelnålar + emulssions munstycken nya original.
Toppen, orörd.
Dyna 2000 m original tändspolar.
Tändningen kvar som den stod innan, ska än ändra.
 
Om du använder originalförgasare (och det ärt en 96-00) och original trottelnålar är du torsk. Hitta trottelnålar i rätt längd som har en spetsdiameter på 1.5 mm istället för Banditens som är 2.00 mm, då ska det funka med storlek 150 på huvudmunstycket. 130 blir för klent. Trottelnålarna från t.ex. en Honda CBR600 av tidigt 90-tal med förgasare funkar bra. Även gixxer-nålar från 85-92 funkar bra.
 
Orginal förgasare (US modell) Mikuni, hojen född 1996.
Det är trottelnålar + emulssionsrör & munstycken nya original till Gixxer 1100 -90...fast har för mig de var 1,75 i lill änden...:va
 
Föreslår 132.5 som första steg med de prylarna.

Kom bara ihåg, om den inte svarar så värst bra på gasen inom 1/2 sekund så kommer den inte att göra det efter 5 sekunder heller - däremot kolvarna hinner blir farligt varma på 5 sekunder om du kör klent. Svårt att veta om det är fett eller klent så här i början av turbokarriären. Svartryker den av för fet blanding?
 
Jo jaaa...dom stackars kolvarna vill ja va rädd om...rycker inte ett dugg(på tomgångskörningen)...har bara tomgångs kört(regnar o tränar än styrka till kopplings fingrarna). Testar först o hiva upp nålarna, kolla stift & återkommer hur den beter sig.
 
...har nog fått för lite luft, därför bluddrat...vart lite feg m förspänningen på WG klockan & sedan pös de lite mellan grenrör & cylinder, åker dit dubbla packningar & lite mer spänn på klockan så ska de nog ge med sig :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top