Var på jakt efter en tavla till lägenheten.. och av en händelse råkade jag gå in på Expert. Tänkte kolla utbudet på tv-apparater..
Det var några "experter" (folk som jobbar på Expert) där och några kunder som kollade på tv-apparater. Råkade höra att det var en kvinnlig kund som var på jakt efter en så kallad LED-tv. Experten som hjälpte kunden visade utbudet för henne.
Så visade han en tv för kunden och sa:

Tv'n som han visade såg ut som en vanlig lcd i tjocklek och han syftade på att hela bilden lystes upp av dioder.
Jag trodde det var tvärtom..
De tidiga led-tv som kom hade väl dioder endast i kanterna och "resten" bestod av vanliga lysrör (lcd-teknik) och var då även lika "tjock" som vanliga lcd-tv, eller?
De nya LED-tv med endast dioder som lyser upp hela tv'n är "superslimmade".
Så jag påstår att "FULL-LED-tv" (eller vad man ska kalla det) är tunna och "experten" påstod att de blir lite tjockare.
Har jag eller "experten" på Expert rätt?
Det var några "experter" (folk som jobbar på Expert) där och några kunder som kollade på tv-apparater. Råkade höra att det var en kvinnlig kund som var på jakt efter en så kallad LED-tv. Experten som hjälpte kunden visade utbudet för henne.
Så visade han en tv för kunden och sa:
Denna tv'n är lite tjockare eftersom dioderna inte sitter i ramen utan direkt bakom bilden och då tar det lite mer plats.

Tv'n som han visade såg ut som en vanlig lcd i tjocklek och han syftade på att hela bilden lystes upp av dioder.
Jag trodde det var tvärtom..
De tidiga led-tv som kom hade väl dioder endast i kanterna och "resten" bestod av vanliga lysrör (lcd-teknik) och var då även lika "tjock" som vanliga lcd-tv, eller?
De nya LED-tv med endast dioder som lyser upp hela tv'n är "superslimmade".
Så jag påstår att "FULL-LED-tv" (eller vad man ska kalla det) är tunna och "experten" påstod att de blir lite tjockare.
Har jag eller "experten" på Expert rätt?

Last edited: