RandomHero
Bruksare!
hahaharejser skrev:nu var det nära till ett fulcitat![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hahaharejser skrev:nu var det nära till ett fulcitat![]()
Olof Eriksson skrev:Jag ser det inte som något problem, jag kickar hojjen själv å allt (du ser ju på bilden ur långt ifrån jag är att nå). Bara träna å ge sig fan på att det ska gå så funkar det!
Annars om man ska skruva så går det skicka upp gafflarna i kronan (så att kronan "åker ner" på gaffelbenen). Jag tycker det gjorde ganska mycket på min förra husa! Åker du gata kan du mjuka upp fjädringen och göra som du sa baki så når man bättre när man står still.
Dee_cati skrev:Jag måste luta mig mot något när jag ska ha igång den men det är mest för att de glömde sätta kicken på rätt sida. Det där med gafflarna tipsade polaren om och han sa att den även kunde bli lite mindre nervös då. Jag har inte börjat kört med hojen på riktigt än så det visar sig vad han menar med det.
Och #13 som för tillfället ligger bakom Stefan är just Jocke EOlof Eriksson skrev:Här kommer några bilder på Stefan
Där ser man!Supermoto skrev:Och #13 som för tillfället ligger bakom Stefan är just Jocke E![]()
Köpte du hans rejshoj eller reservhojen? Vet inte om det är skillnad på dem men rejshojen är minst sagt påkostad om du fick med bromsar och om den är trimmad som han kört den i SM i år.
Det Stefan gjort med sin hoj är byt till tjockisfjädrar, lite distanser i gaffeln för ändrat häng samt höjt styret ca 40cm (det ser så ut iaf när man glor på hojen).
Olof Eriksson skrev:När du hamnar i ett läge där du tycker att du är för kort så tänk "vafan tänker jag, Olle fixar det ju och han är 7cm kortare". Sen är du glad att du antagligen väger mindre då också, och får således upp farten fortare än de andra![]()
ypvs skrev:Innan ni börjar sänka alt höja. Vad är det man vill uppnå? Minskat/ökat avstånd sadel-fotpinne eller sadel-marken?
Sadel fotpinne görs med att ändra sadeln.
Sadel-mark antingen genom ändrad sadel (men då ändras sadel-fotpinne också) eller chassi mässigt. Skjuta gaffelben och ändra förspänning bak om det är lite, annars bygga om bakfjädringen alt byta två delar i länkaget om det finns sådant, dock ej på Husa.
Daniel
RandomHero skrev:ja då är nog en ny sadel aktuellt för mig tror det blir bäst..är det nån som vet om det finns High-seat sadeln i blått??
Haha jaa! Åsså blir det väl säkert Åland nästa år, då får du rycka i mig ifall du tycker att jag kan lära dig något. Kanske visa några trix oss knattar emellanDee_cati skrev:Hehe, jag får helt enkelt tänka så, det sparar mig ju en del skruvande
Och förhoppningsvis kommer supermoto lära mig köra på riktigt och då kanske jag når ner till backen i kurvorna iaf![]()
Olof Eriksson skrev:Haha jaa! Åsså blir det väl säkert Åland nästa år, då får du rycka i mig ifall du tycker att jag kan lära dig något. Kanske visa några trix oss knattar emellan![]()
![]()
![]()
Det där överdraget vill jag ha! Fast det lär gå bra med den helsvarta också, blir så mycket extra kostnader annars...kiko skrev:Husa's e enbart svart mig veterligen ...
Guts Racing har ett sadelöverdrag som e svart/blått för en hög sadel.
Jaa men det tar typ 2 timmar att åka med båten över, i värsta fall får vi binda fast dig ;D Brukar va kanonställe att utvecklas på. Jag kom en bra bit påvägen då jag var dit sist, sen var det första gången nånsin som jag körde me folk som inte var från norrland också ;DDee_cati skrev:ÅlandFår man köra full där för jag har svårt att hålla mig nykter på båtar i östersjön....
kiko, det finns inte till standardsadeln? Är på jakt efter ett överdrag till min sadel då jag inte kan byta till den högre sadeln och jag kan inte ha kvar originalfärgen![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |