FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Någon mer än jag som ska skriva högskoleprovet i morgon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
FreddaAbborre skrev:Någon mer än jag som ska skriva högskoleprovet i morgon?
Marcin_go skrev:D kan du räkna med!! Tränat???
Synd! Ta d nästa gång. Skaffa lite arbetslivserfarenhet under tiden.rimag skrev:Hade tänkt att ta det gratis i lumpen, men sen fick man ju brev om att ens förband skall läggas ner... Och nu är det försent att anmäla sig.![]()
Jad skiter i att öva. Får gå som d går, d hjälper nog inte så mycket ändå. Synd att d ska vara så länge, slutar runt fyra tiden.FreddaAbborre skrev:Sitter och leker lite med det nu... Får väl se hur det går...
Vargen2k skrev:öva på högskoleprovet måste vara det onödigaste som finns, fast kanske mera, tråkigaste....
Qvint skrev:Angånde att öva så finns det ju massor med anledning att göra det. Jag skrev det några gånger för en herrans massa år sedan och har väl kanske nåt tips att ge fortfarande... Det ges ju kurser i det också tror jag. Att det funkar att öva ser man ju på att de flesta skriver bättre och bättre för varje gång, även jag
På ORD delen så är väl ett tips att göra om det till ytrikiska om det går. Försök även att dela upp orden. Står det exempelvis PRO, PRE, AD, eller andra liknande latinska saker så kan det vara bra att ha lite koll.
På NOG så var det av ngn anledning alltid KPI med förr, alltså nåt jäkla index. Kolla upp hur det funkar, en gratis poäng.
diagramdelen måste man ju ha koll på procent o sånt.
Och att lära sig läsa snabbt och korrekt funkar ju till läsförståelserna...
Det jag och många av mina kollegor tappade mest på var på ORD delen. En gång hade jag 7 fel på ORD, 9 totalt... mullenuh...
Och se vart det har tagit mig i livet, nu kör jag brödbil![]()
![]()
McFille skrev:Tjoho! Äntligen över! Hur gick det för er?
Kändes som det gick sämre för mig faktiskt, speciellt på de sista, statistik och mattedelen. Har visst förvandlats från en naturvetare till en språkmänniska genom att plugga japanska ett år!![]()
Men efter en titt på facit när jag kom hem såg jag att jag hade delvis rätt känsla. Visst var jag sämre på mattedelen än förra året, men statistiken gick lika dant. Dock var jag felfri på svensk läsförståelse, förbättrade mig på ord-delen och var lika bra på engelskan, 1 fel mao.
Det hela resulterade i 24 fel, 98 poäng och troligtvis 1.7 om man kollar på de två tidigare normeringstabellerna! Helt ok, bättre än 1.5 förra gången och förhoppningsvis räcker det för att komma till intervju på läkarprogrammet i Stockholm och Umeå!![]()
Coola Ola skrev:Hur det känns stämmer aldrig med hur det har gått tycker (för prov rent generellt). Känns det som om det gått bra har det säkert gått åt helvete och tvärtom. Trodde jag sumpat det när jag skrev förra året men det blev 2.0 med 3 poängs marginalHade dock bottenbetyg på gymnasiet.
Tror för övrigt att träna inte hjälper speciellt mycket, jag hade gjort provet en gång innan, sju år tidigare och då fick jag 1,6. Däremellan hade jag inte ens tänkt på något mer avancerat än 2+2.
McFille skrev:förhoppningsvis räcker det för att komma till intervju på läkarprogrammet i Stockholm och Umeå!![]()
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |